AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Vi har alltid bestilt pakkereise med barna med Ving eller Tui, men pga datoer valgte vi nå å bestille selv med Norwegian og Hotels.com. Hoteller er reservert og skal betales ved ankomst, men det virker så «usikkert» i forhold til pakkereise hvor vi betaler alt med en gang. Kan man risikere at det blir noe tull når man kommer frem? Erfaringer? Anonymkode: 74419...856
NakenPanda Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Har aldri hatt noe tull med hotels.com. Brukt det i mange år
Einus Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Innlands har aldri dette vært et problem for oss. Har funket helt greit
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Hotels.com funker fint. Bare vær oppmerksom på at det kan komme ekstra utgifter som skatt o.l ved utsjekk. Anonymkode: cc698...9db 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Vi brukte bare det på 3 uker rundreise i USA i fjor sommer. Var aldri noe tull Anonymkode: 42025...762
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 Har brukt hotels.com mer enn hundre ganger, og har aldri hatt noen problemer. Man hører jo om mye tull med pakkereiser, så jeg tenker at hotels.com faktisk er tryggere. Les alltid vurderingene som tidligere gjester har gitt. Du kan og søke opp hotellet du har funnet på hotels.com på nett og booke direkte fra nettsiden deres. Det er som regel billigere.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Takk for svar Jeg ser at jeg kan bestille direkte hos hotellet også, er dette ekstra trygt kanskje? Anonymkode: 74419...856
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Hotels.com er veldig bra. De har ofte rabattkoder. Ellers har de også et fordelsprogram der du får en gratis overnatting til en verdi av gjennomsnittsprisen på de ti siste overnattingene. Merk at man ikke samler slike stempler hvis man bruker en rabattkode fra hotels.com. Det finnes også kredittkort som gir deg rabatt hos hotels.com når du betaler med det. Anonymkode: de438...2e7
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar Jeg ser at jeg kan bestille direkte hos hotellet også, er dette ekstra trygt kanskje? Anonymkode: 74419...856 Jeg tenker at det er hakket tryggere for deg dersom du er bekymret for at det skal bli noe tull. Men jeg har som sagt brukt hotels.com veldig mye, og det har alltid gått bra, så jeg ville ikke bekymret meg. Får du en bedre pris på hotellets nettside, ville jeg definivt valgt det.
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hotels.com er veldig bra. De har ofte rabattkoder. Ellers har de også et fordelsprogram der du får en gratis overnatting til en verdi av gjennomsnittsprisen på de ti siste overnattingene. Merk at man ikke samler slike stempler hvis man bruker en rabattkode fra hotels.com. Det finnes også kredittkort som gir deg rabatt hos hotels.com når du betaler med det. Anonymkode: de438...2e7 I tillegg får du ekstra penger på trumf-kontoen dersom du bestiller gjennom ViaTrumf. Dette gjelder både booking.com og hotels.com. Men det kan ikke kombineres med rabattkoder. Jeg sjekker alltid både hotels.com og booking.com før jeg bestiller. Hotels.com har litt dårligere utvalg og er ofte litt dyrere (de må jo prise inn bonusovernattinga), men det hender at de har gode tilbud. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har brukt hotels.com mange ganger i løpet av mange år, ikke noen problemer. Man får ofte bedre rom hvis man bestiller direkte fra hotellet. Én gang har jeg opplevd å få et helt fryktelig rom som åpenbart var hotellets dårligste nede i et kjellerrom (selvsagt i London…), men ellers har jeg aldri tenkt at rommet var dårlig. Det skal også sies at hotels.com ordnet opp på en god måte etterpå da vi regelrett rømte fra det fryktelige hotellet etter én natt. Men bonusnettene gjør at jeg bruker hotels.com selv om man kan gå glipp av fordeler ved å bestille direkte, som bedre rom og upgrades. Mange hotellkjeder har egne bonusprogrammer, men jeg bruker aldri én kjede nok til å få noen glede av dem. Obs på ViaTrumf, som noen skrev over her! Det skulle jeg visst om tidligere, jeg begynte først med det i fjor. Det hadde jeg spart mange tusen på! Den største ulempen ift pakketur er at man ikke dekkes av det garantifondet man dekkes av på pakkereiser. Anonymkode: d7c9b...8c5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 Ulempen med Hotels.com og lignende er at de ikke lar deg opptjene poeng og fordeler i hotellenes fordelsprogrammer, men dersom du uansett skal bo på uavhengige hoteller eller ikke samler poeng, så er det helt greit. I tillegg har jo Hotels.com er slags fordelsprogram også, og du har alltids ViaTrumf som flere har nevnt. Anonymkode: 4d123...77d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 Har aldri brukt det fordi har hørt mye negativt Anonymkode: d6f70...bce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #14 Skrevet 20. januar 2023 Jeg bruker de alltid. I mange år nå, aldri noe tull Anonymkode: f933a...5dd
RedPimpernell Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 Har også brukt hotel.com til hundrevis av overnattinger i mange år uten problemer. Du kan også få bonus til viaTrumf eller hver 10. overnatting gratis. Som regel er også prisene deres blant de beste.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 Har brukt de i Hellas og Portugal. Ingen problemer. Fikk det jeg bestilte 🙂 Anonymkode: cae3f...ae9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 RedPimpernell skrev (1 minutt siden): Har også brukt hotel.com til hundrevis av overnattinger i mange år uten problemer. Du kan også få bonus til viaTrumf eller hver 10. overnatting gratis. Som regel er også prisene deres blant de beste. Akkurat det der med prisene må jeg si meg uenig i. Booking.com har mye rimeligere priser. Anonymkode: 3c716...b51
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 Har brukt booking.com i Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxembourg, Spania. Aldri noe problem. Å bestille direkte hos hotellene går også veldig fint, noen ganger er det det billigste 🙂 Regner med det er likt på Hotels.com, jeg bare syns at prisene der er litt høyere enn booking.com sine. Anonymkode: 3c716...b51
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 Brukt dem jevnt i over 4 år. Kjekt med bonusovernattinger når man sover på ulike hotell og ikke holder seg til en kjede ( ikke alltid det er like lett å samle mange netter hos samme, mens hotels.com gjør at du da får den natta uavhengig av hvilken kjede hotellene du har bodd på hører til.) Anonymkode: 96c32...1e9 1
Fant80 Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 Hotels.com har funket bra for meg. Ofte har jeg gjort litt research ved siden av. Men har hørt noen skrekkhistorier ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå