Gå til innhold

Engstelig for å måtte ha epidural igjen . Er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk blodtrykksfall sist jeg fødte og det føltes som jeg skulle "dø" da jeg fikk tunelll syk og alt svartnet i noen sekunder, jeg var veldig redd hele tiden under fødselen og det utløste kraftig angst reaksjoner. Nå skal jeg føde igjen og vil / håper jeg ikke må ha epidural. Kan man bli "påtvungen"?

Er det farlig med blodtrykksfall? 

Anonymkode: 89264...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er rett for å ta epidural fordi du mener du får blodtrykksfall av deltar? Har blodtrykksfall hver eneste dag igjennom hele graviditeten så det kan man få uansett. Det er ikke farlig så lenge du ikke fysisk faller og slår deg nei, men du må jo ikke ha epidural om du ikke vil så det er bare å la være? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 183fe...120

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er rett for å ta epidural fordi du mener du får blodtrykksfall av deltar? Har blodtrykksfall hver eneste dag igjennom hele graviditeten så det kan man få uansett. Det er ikke farlig så lenge du ikke fysisk faller og slår deg nei, men du må jo ikke ha epidural om du ikke vil så det er bare å la være? 🤷🏼‍♀️

Det er ikke det samme som vanlig blodtrykksfall. Pulsen/ blodtrykket gikk helt ned til 40/60 på sekunder og måtte få medisiner og øyeblikkelig hjelp..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen må sette inn epidural på forhånd i tilfelle det kan skje hastesnitt / problemer også om man er overvektig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen må sette inn epidural på forhånd i tilfelle det kan skje hastesnitt / problemer også om man er overvektig.

Du er så overvektig at de tvinger deg til epidural sier du? Du må ikke få epidural nei. Om det er medisinske grunner til at de må sette inn selve nåla så kan de fint gjøre det helt uten å gi selve epiduralen.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er så overvektig at de tvinger deg til epidural sier du? Du må ikke få epidural nei. Om det er medisinske grunner til at de må sette inn selve nåla så kan de fint gjøre det helt uten å gi selve epiduralen.

Men blodtrykksfall skjedde vel fordi at de bommet med nålen ved innsetting. Det jeg fikk beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...