Gå til innhold

Normalt med spor av utflod i trusa HVER dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt truseinnlegg daglig i sikkert 15 år uten problemer med underlivet. Har utflod hver dag, og synes det er ekkelt med skitne truser. Har aldri hatt sopp eller noen andre plager med underlivet. Har også hår (trimmer bare bikinilinje), og vasker aldri med såpe av noe slag. 

Anonymkode: 791e2...a66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Men ikke bruk truseinnlegg, det forverrer situasjonen. Spar også til hår, det hjelper også til å redusere utfloden. Det sa gynekologen min, og det stemmer. 

Anonymkode: 59694...a8e

Truseinnlegg forverrer ikke noe. Hår endrer ikke mengden utflod, men det kan hindre det litt i å renne ut i trusa. Jeg vil heller ha det ut.

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har hørt at det ikke er bra å bruke truseinnlegg hver dag? Pga fukt eller noe.

Ts

Anonymkode: 78315...cd6

Jeg synes truseinnlegg (og bind) fra Always føles fuktige og de fra Libresse føles tørre. Prøv deg frem. :) 

Anonymkode: dff9c...cd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har brukt truseinnlegg daglig i sikkert 15 år uten problemer med underlivet. Har utflod hver dag, og synes det er ekkelt med skitne truser. Har aldri hatt sopp eller noen andre plager med underlivet. Har også hår (trimmer bare bikinilinje), og vasker aldri med såpe av noe slag. 

Og det finnes folk som har røykt 20 uten filter hver dag siden de var åtte år, og likevel levd til de er nitti.. så at røyking er skadelig er jo bare tull... *vifte med ironiflagget*

At du personlig ikke har fått sopp, endrer ikke det faktum at faren for å få det er økt.. 

Anonymkode: 113ee...111

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Truseinnlegg forverrer ikke noe. Hår endrer ikke mengden utflod, men det kan hindre det litt i å renne ut i trusa. Jeg vil heller ha det ut.

Jeg synes truseinnlegg (og bind) fra Always føles fuktige og de fra Libresse føles tørre. Prøv deg frem. :) 

Anonymkode: dff9c...cd1

Da vet du tydeligvis bedre en gynekologen min. Er du lege? 

Ikke hør på dette sludderet, Ts. 

Anonymkode: 59694...a8e

• Liker 4
Skrevet

Ja, men du bruker jo selvfølgelig truseinnlegg.

Anonymkode: 8b661...8dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og det finnes folk som har røykt 20 uten filter hver dag siden de var åtte år, og likevel levd til de er nitti.. så at røyking er skadelig er jo bare tull... *vifte med ironiflagget*

At du personlig ikke har fått sopp, endrer ikke det faktum at faren for å få det er økt.. 

Jeg sier ikke at det ikke kan være problem for noen, men jeg bare bekrefter overfor TS at daglig utflod ikke er unormalt. Sier også at det er fullt mulig å bruke truseinnlegg hver dag for meg. Jeg har ikke sagt at min situasjon gjelder for alle, du bør lese innlegget mitt på nytt før du fyrer deg opp. 

Skrevet

Jeg har også utflod i trusa hver dag, og farge og konsistens varierer litt i løpet av syklus eller noe. Det har det alltid gjort, både før og etter prevensjon. Mine barn har også det, men en del i svigerfamilien har ikke det. Alt er sikkert normalt. Jeg plages ikke av at buksa blir våt, men hadde jeg gjort det, hadde jeg nok brukt tøyinnlegg som puster godt. Det er selvfølgelig mulig å bruke plast også, men da ville jeg prøvd å registrere om det fører til mer utflod eller mer lukt. Jeg kan ikke skjønne at det er noe eklere å ha utflod i trusa enn i et innlegg, men skjønner at det er godt å spare buksa.

Anonymkode: 969c5...069

• Liker 1
Skrevet

Normalt for meg ihvertfall , bruker alltid truseinnlegg , hater å gå med våt truse og synes det lukter fukt 🙈

Anonymkode: 00e95...075

Skrevet

Eg veit, er kjempeekkelt å gå rundt med våt truse, og føle seg litt sånn.. blærk. 

Kan anbefale disse https://www.vidunderbarn.no/products/imse-vimse-truseinnlegg2 og disse https://bereglede.no/produkt/mam-ecofit-truseinnlegg-mini/

Kan også anbefale å kjøpe én pakke av et merke og se om du liker det - de veriarer i størrelse. Jeg har noen fra imsevimse som er ganske store, og passer bra i boxershorts-størrelse truser, og til spotting ifbm mensen også. Så har jeg noen veldig små fra mam som er perfekt til vanlige truser. 

Skal google etterpå når jeg har litt bedre tid, men har du noen å anbefale til stringtruser?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har også utflod i trusa hver dag, og farge og konsistens varierer litt i løpet av syklus eller noe. Det har det alltid gjort, både før og etter prevensjon. Mine barn har også det, men en del i svigerfamilien har ikke det. Alt er sikkert normalt. Jeg plages ikke av at buksa blir våt, men hadde jeg gjort det, hadde jeg nok brukt tøyinnlegg som puster godt. Det er selvfølgelig mulig å bruke plast også, men da ville jeg prøvd å registrere om det fører til mer utflod eller mer lukt. Jeg kan ikke skjønne at det er noe eklere å ha utflod i trusa enn i et innlegg, men skjønner at det er godt å spare buksa.

Anonymkode: 969c5...069

Sliter ikke med å få det i buksa, nei. Kun i trusa. Er jo ikke noe mindre ekkelt å få det i et truseinnlegg, men det er litt mindre stress å bytte, enn å måtte bytte truse hver dag.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt vanlig. Bruk truseinnlegg. Enklere å bytte og du slipper å ha vått tøy mot huden. Det er ikke sunt. 

Anonymkode: 0ffae...af2

er ikke spesielt bra med plast mot huden heller.

Anonymkode: 1c9df...3a0

Skrevet

Eg veit, er kjempeekkelt å gå rundt med våt truse, og føle seg litt sånn.. blærk. 

Kan anbefale disse https://www.vidunderbarn.no/products/imse-vimse-truseinnlegg2 og disse https://bereglede.no/produkt/mam-ecofit-truseinnlegg-mini/

Kan også anbefale å kjøpe én pakke av et merke og se om du liker det - de veriarer i størrelse. Jeg har noen fra imsevimse som er ganske store, og passer bra i boxershorts-størrelse truser, og til spotting ifbm mensen også. Så har jeg noen veldig små fra mam som er perfekt til vanlige truser. 

Hva gjør du når du ikke er hjemme og må bytte? Stapper de brukte i veska sammen med lunsjen? 🙈

Anonymkode: 517d8...c0b

Skrevet

Forunderlig å lese denne tråden. Rart vi kvinner har tid til annet når det er så komplisert å ha vulva/vagina.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sliter ikke med å få det i buksa, nei. Kun i trusa. Er jo ikke noe mindre ekkelt å få det i et truseinnlegg, men det er litt mindre stress å bytte, enn å måtte bytte truse hver dag.

Ts

Wait… what? :sjokkert: Du bytter jo truse hver dag hvis du har mye utflod… 

Anonymkode: d410f...6c9

Skrevet

Altså.. Jeg bytter truse hver dag (noe jeg egentlig ser på som en selvfølge at man gjør) så for min del gjør det ingen verdens ting at det er et lite hvitt spor i trusa etter en dags bruk. Er ikke sånn at det er så store mengder at det renner gjennom eller noe uansett :) Men det er også normalt at man har både mer eller mindre utflod enn det. 

Anonymkode: 0e791...f83

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Normalt. Jeg har mer utflod under eggløsning og når mensen nærmer seg eller er akkurat er ferdig. 

Skrevet

Jeg har hvertfall alltid hatt det sånn. Mye utflod i trusa hver dag, alltid spor. Sjenerende når jeg hadde samboer så prøvde å gjemme trusene mine før vask.. 

Venninnen min har sagt at hun aldri har utflod men hun sliter også mye med bakteriell vaginose og sopp og urinveisinfeksjoner, så kanskje det kommer av at hennes ikke renser seg selv like godt? Jeg vet ikke. 

Utflod er hvertfall normalt og tegn på sunn vagina, men skal innrømme at jeg har lurt på om jeg har litt mer enn normalt.. 

Truseinnlegg blir vel som bind og ødelegger den naturlige floraen der nede? Hater bind så å gå med truseinnlegg hver eneste dag tror jeg ikke jeg gidder

Anonymkode: 652fe...a44

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør du når du ikke er hjemme og må bytte? Stapper de brukte i veska sammen med lunsjen? 🙈

Det pleier å være søppelbøtter rundt om kring. Spesielt på toaletter der man foretar disse byttene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det pleier å være søppelbøtter rundt om kring. Spesielt på toaletter der man foretar disse byttene. 

Redigert! Sorry jeg så ikke at spørsmålet dreide seg om truseinnlegg i stoff før nå. De kaster man jo ikke, så da avventer jeg og svar fra hun som bruker det 

Skrevet

Legg de i en plastpose i veska eller jakkelomma? 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...