Gå til innhold

Normalt med spor av utflod i trusa HVER dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger bytter jeg til og med truse i løpet av den dagen, fordi jeg synes utfloden som havner i trusa er ekkelt.
Vet at utflod er vanlig, men er det vanlig å ha såpass mye utflod at det blir utflod i trusa hver dag?? 

Anonymkode: 78315...cd6

Skrevet

Ja den renser seg selv og jobber på. Spesielt om man har hatt samleie

Anonymkode: 08853...c8e

• Liker 7
Skrevet

Helt normalt ja😀👍

Anonymkode: 258e3...ac2

• Liker 5
Skrevet

Helt vanlig. Bruk truseinnlegg. Enklere å bytte og du slipper å ha vått tøy mot huden. Det er ikke sunt. 

Anonymkode: 0ffae...af2

• Liker 4
Skrevet

Har selv aldri spor av utflod, så hva som er normalt, varierer nok stort :)

Tror ikke mye er det samme som rens heller. Har aldri hatt noe sykdom eller tull der. Og vasker nøye med vanlig såpe, som mange mener er fyfy. Og er godt voksen.

Anonymkode: c6a51...41f

• Liker 5
Skrevet

Ja det er helt normalt. Jeg har alltid det og er selv glad for at kroppen virker som den skal. Det er jo  ikke sånn at utfloden forsvinner to dager og kommer igjen den tredje dag, det er helt normalt å ha utflod skjønt det kan være mer ved eggløsning. 

Anonymkode: a5d5a...3d9

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er helt normalt både å ha lite/nesten ingenting utflod, og å bli våt i trusa av utflod hver eneste dag. Folk er forskjellige. Så lenge du ikke opplever store endringer (plutselig fått mye mer utflod enn vanlig) eller vond lukt, er det neppe noe galt med deg.

Prevensjon kan også føre til mer utflod, spesielt spiral (alle typer).

Skrevet

Ja. Men ikke bruk truseinnlegg, det forverrer situasjonen. Spar også til hår, det hjelper også til å redusere utfloden. Det sa gynekologen min, og det stemmer. 

Anonymkode: 59694...a8e

• Nyttig 7
Skrevet

Ja det er helt normalt, brukler innlegg hver dag:)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt vanlig. Bruk truseinnlegg. Enklere å bytte og du slipper å ha vått tøy mot huden. Det er ikke sunt. 

Det er ikke usunt å gå med utflod i trusa. Tryuseinnlegg er heller ikke bra. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har selv aldri spor av utflod, så hva som er normalt, varierer nok stort :)

Tror ikke mye er det samme som rens heller. Har aldri hatt noe sykdom eller tull der. Og vasker nøye med vanlig såpe, som mange mener er fyfy. Og er godt voksen.

Anonymkode: c6a51...41f

Det ER fyfy med såpe på slimhinnene. 

• Liker 7
Skrevet

Ja, det er helt normalt. 

Om du ikke liker det, anbefaler jeg tøytruseinnlegg. Så slipper du bytte hele trusen, og du er ikke miljøsvin ved å bruke plast-innlegg. 

Anonymkode: 113ee...111

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det finnes så mange typer truseinnlegg at du finner garantert noe som funker for deg. Truseinnlegg i tøy fungerer for meg. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo det er usunt å gå med utflod i trusa om det gjør at stoffet blir vått. Å gå rundt med våt truse er ikke bra 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har hørt at det ikke er bra å bruke truseinnlegg hver dag? Pga fukt eller noe.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det er helt normalt. 

Om du ikke liker det, anbefaler jeg tøytruseinnlegg. Så slipper du bytte hele trusen, og du er ikke miljøsvin ved å bruke plast-innlegg. 

Hmm, det har jeg aldri hørt om. Kanskje jeg skal teste.

Forøvrig godt å høre at det tydeligvis er helt normalt. Føler meg så «unormal» som stadig er våt i trusa av utflod. Føler meg liksom litt ekkel.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har hørt at det ikke er bra å bruke truseinnlegg hver dag? Pga fukt eller noe.

Ts

Det er riktig. Plast-truseinnlegg gjør at huden ikke får putse, og kan øke faren for sopp. Tøy-truseinnlegg er mye bedre for miljøet i hufsa, og miljøet på kloden som sådann :P 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hmm, det har jeg aldri hørt om. Kanskje jeg skal teste.

Forøvrig godt å høre at det tydeligvis er helt normalt. Føler meg så «unormal» som stadig er våt i trusa av utflod. Føler meg liksom litt ekkel.

Ts

Eg veit, er kjempeekkelt å gå rundt med våt truse, og føle seg litt sånn.. blærk. 

Kan anbefale disse https://www.vidunderbarn.no/products/imse-vimse-truseinnlegg2 og disse https://bereglede.no/produkt/mam-ecofit-truseinnlegg-mini/

Kan også anbefale å kjøpe én pakke av et merke og se om du liker det - de veriarer i størrelse. Jeg har noen fra imsevimse som er ganske store, og passer bra i boxershorts-størrelse truser, og til spotting ifbm mensen også. Så har jeg noen veldig små fra mam som er perfekt til vanlige truser. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...