Rødstrupa Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Hund eller katt? Er svært glad i dyr. Vokste opp m/hunder og det var veldig stas. De gir en jo mye hygge i hverdagen og er en fin turkamerat. Jeg er fullt klar over at de trenger en god del mosjon, stimulering, kos mm. Har veldig lyst på en liten hund som ikke røyter noe særlig. Har lest meg opp på et par raser som muligens kan passe for meg. Er litt redd for å ta ansvaret som følger med og dersom jeg av ulike grunner ikke får ‘’fulgt den opp’’ vil jeg følt meg ego(og det med rette) Til sammenligning har jeg fått mer og mer sans for katter. Kanskje det ville være mer fornuftig og lurt å skaffe meg en katt? Får være i tenkeboksen en stund til og se hva jeg eventuelt lander på å gjøre.♥️🐶🐱
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Så lenge hunden er omgjengelig og vant til barn, er det veldig lett å finne hundepassere til små/mellomstore hunder. Det kommer godt med etterhvert som livet endrer seg. Men de krever mer i dagliglivet enn en katt, da. Anonymkode: 9fa59...49e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Du kunne startet med å være avlastningshjem for en hund? Se om den er for krevende for deg. Evt passe hunder? Jeg ser annonser på Finn med mennesker som av forskjellige grunner ikke får fulgt opp hunden godt nok. Har katt selv og syns det er utrolig koselig. De er sosiale og kosete og morsomme vesner Anonymkode: 0aa3f...875 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Husk at det kan komme opp problemer med hund, som overdrevent bjeffing, utagering i passeringsituasjoner, separasjonsangst etc, så velger du hund, så må du være forberedt på å legge inn ekstra jobb, tid for kurs og trening osv om det skulle dukke opp noe. Katt og hund er jo veldig forskjellige, med forskjellige behov og ikke minst hvor mye tid og energi man må bruke på de. Se litt på hvordan hverdagen din er, og hvordan en hund eller katt vil passe inn. Anonymkode: f48a3...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå