Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 joda nå har en i familien funnet seg en atter ny kjæreste. og fy jeg tåler henne bare ikke. så faslk så oppmerksomhetssyk og så gruuuusom!!! hu kler seg som en fjortis til tross for at hu er 40 år gammal! hu tror hu er sååå pen! hu tror hu er så godt likt, hu er høyt oh lavt hele tiden og skal snakke høyest og skal synes og skal ha alles oppmerksomhet. hu sleiker folk opp etter ryggen! og henne skal vi feire jul med! jeg gruer meg rett og slett til jul jeg ,pga denne kjerringa! jeg orker ikke sitte å se og høre på henne hele kvelden. det ødlegger rett og slett hele jula mi! og en anna ting, hu sender julekort til alle, men nei vi har ikke fått noe. hun har virkelig gjort alt for å komme inn i familien på alle andre kanter, men ikke hos oss. tror hun vet at jegikke liker henne. men jeg vil jo ikke si noe til mannen hennes, for å såre han! men jeg vil virkelig ikke ha noemedhenne å gjøre. så nå lurer jeg nesten på om jeg skal unnlate hennes navn på julegaven! bare fordi jeg vil lage kvalm!!! jeg skal totalt overse henne!!! uff den dama er grusom!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Jeg synes ikke du virker veldig sympatisk heller... Det går an å være mer tolerant, og glad på vegne av familiemedlemmet som kanskje har det meget bra med denne damen. Hvis du ikke treffer henne mer enn et par ganger i mnd, så synes jeg du skal skjerpe deg litt!
Gjest meg igjen Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 vel dette skal jeg svare på.. det ble kanskje litt feil ja. saken er den, de har vært sammen snart 2 +r, og jeg har møtt henne ved flere anledninger. jeg har gitt henne flere sjanser, har bedt henne over til meg ved ulike anledninger. de gangene vi har vært sammen alle sammen så er det hun soms nakker hele tiden!! har snakket litt med de andre fam medlemmene og de innser at hun har litt problemer, men de synes mer synd på henneda de mener hun har selvtillittsproblemer, men viser det på motsatt måte ved å skrike høyest og skal ha oppmerksomhet hele tiden. vi andre kommer jo ikke til engang. og når vi andre har avtaler oss i melom, og hun finner ut av dette, ja da skal hun skyndte seg inn fo rå ødlegge dette. og en gang når vi møttes ute forann hennes vennine, nei da var vi bestisser. da kom hun øpende mot med med armene ut og skulle ha den klemmen da.. dette hadde aldri aldri aldri skjedd før jeg mener selv jeg har gitt hennemange sjanser, men nå orker jeg ikke mer! dama er syk!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #4 Skrevet 18. desember 2005 Og jeg sier igjen; dette kan du heve deg over. Spesiellt dersom damen sliter litt. Har du tenkt på at din holdnig kanskje ligger smurt utapå, og at damen virkelig ønsker at du skal like henne? At det er DU som får henne til å gjøre dumme ting? Hvis du har sånne problemer med henne, så får DU sørge for å fjerne deg. For du har ikke noe med å ødelegge for han som er glad i henne, eller for de andre som godt kan leve med situasjonen.
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2005 #5 Skrevet 18. desember 2005 vel dette skal jeg svare på.. det ble kanskje litt feil ja. saken er den, de har vært sammen snart 2 +r, og jeg har møtt henne ved flere anledninger. jeg har gitt henne flere sjanser, har bedt henne over til meg ved ulike anledninger. de gangene vi har vært sammen alle sammen så er det hun soms nakker hele tiden!! har snakket litt med de andre fam medlemmene og de innser at hun har litt problemer, men de synes mer synd på henneda de mener hun har selvtillittsproblemer, men viser det på motsatt måte ved å skrike høyest og skal ha oppmerksomhet hele tiden. vi andre kommer jo ikke til engang. og når vi andre har avtaler oss i melom, og hun finner ut av dette, ja da skal hun skyndte seg inn fo rå ødlegge dette. og en gang når vi møttes ute forann hennes vennine, nei da var vi bestisser. da kom hun øpende mot med med armene ut og skulle ha den klemmen da.. dette hadde aldri aldri aldri skjedd før jeg mener selv jeg har gitt hennemange sjanser, men nå orker jeg ikke mer! dama er syk! ← Atter en kjæreste? Har han hatt så mange da? At de er sammen i to år betyr vel at det er mer enn bare nyhetens interesse, så noen kvaliteter må vel denne damen ha. Jeg synes du skal holde deg for god til å lage noe bråk ut av dette. Enten får du akseptere din slektnings valg av kjæreste eller holde deg borte. For det er tross alt du som har et problem med henne virker det som, ingen andre.
Cata Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Du kan sagtens la være å like henne. Noen mennesker kommer man bare ikke overens med uansett. Men så lenge slektningen din faktisk har valgt denne dama så er det ikke så mye du kan eller bør gjøre, er det vel? Du skriver han har vært sammen med henne i 2 år, så da er det trolig noe mer enn en flyktig forelskelse. Tror nok du bare må bite i deg irritasjonen og avfinne deg med at hun er en del av familien nå.
Shagya Skrevet 18. desember 2005 #7 Skrevet 18. desember 2005 Du kan dessverre ikke bestemme hvem folk skal ha til kjæreste. Man liker ikke alle her i verden, slik er det bare. Man kan likevel respektere hverandre. Prøv å gjør det beste ut av det.
Jane How Skrevet 18. desember 2005 #8 Skrevet 18. desember 2005 Sett navnet hennes på gaven også. Ellers kommer du ned på samme nivå, hev deg over dette. Unngå at hun får grunner til at du ikke er noe bedre enn henne. Vær hyggelig, men ikke noe mer enn det, pass på så det ikke blir bråk i familien pga noe du gjør. Så får du heller la være å like henne "i ditt stille sinn". Snakk litt med de andre i familien om hvordan du føler det, så er hvertfall noen klar over det.
Gjest Aloha Skrevet 18. desember 2005 #9 Skrevet 18. desember 2005 Det at hun ikke har sendt julekort til dere, DET er vel ikke noe rart dersom hun skal være sammen med dere på julaften? Er vel vanlig at man skriver til de man ikke ser i julen. Kanskje hun ikke er så ille hvis du blir litt mer positivt innstilt og prøver å se hva familiemedlemmet ditt ser i henne. Ikke unnlat hennes navn på gaven iallfall, det gjør ingenting bedre. Håper dere får en fin jul...
Gjest gjest igjen Skrevet 18. desember 2005 #10 Skrevet 18. desember 2005 mye mostand her ser jeg men her kommer litt forklaring vel de har vært sammen i to år, jeg vet at han har vært utro med henne, det har han fortalt meg- jeg vet at han sliter litt med henne, fordi hun er oppå han hele tiden, han får aldri tid alene. han ser seg faktisk etter eget hus nå, men dette har han ikke fortalt henne... ja atter en kjæreste, vel de siste 5 årene har det vel vært en 7 8 stk han har data. dette er det lengste forholdet. og hvorfor i all verden skal ikke vi får julekokrt når alle de andre i familien får og de skal også feire sammen..
Gjest Hippopotamus Skrevet 18. desember 2005 #11 Skrevet 18. desember 2005 og hvorfor i all verden skal ikke vi får julekokrt når alle de andre i familien får og de skal også feire sammen.. ← Kanskje du ikke får julekort fordi hun ikke oppfatter deg som spesielt hyggelig? Vil tro surmulinga og irritasjonen din kan merkes.
Gjest ??? Skrevet 18. desember 2005 #12 Skrevet 18. desember 2005 Jeg skjønner ikke problemet ditt. Det virker som om du har ett problem og ikke hun. At han skal gå fra henne, er heller ikke DITT problem. For meg virker det som om DU er oppmerksomhetsyk og sjalu og lite tolerant. Hvorfor bry seg om andre. Har du ikke nok med deg selv?! Stjeler hun oppmerksomheten fra DEG? De fleste man ikke liker, pleier merkelig nok, å ha en del av de personlighetstrekkene man selv har, som man ikke er klar over selv...
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #13 Skrevet 18. desember 2005 Hvis han har tenkt å gå fra henne så er det vel strengt tatt ikke noe problem stort lenger. Da slipper du å forholde deg til henne snart. Det er fullt mulig å si i en hyggelig tone at nå ønsket jeg å si noe så det hadde vært fint om du lot meg slippe til. Det er ikke sikkert hun helt skjønner det selv og hun fortjener iallefall en sjangse til å forbedre seg. Å unnlate å skrive navnet hennes på pakken synes jeg bare er barnslig.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #14 Skrevet 18. desember 2005 uten å ta stilling til hvem som er den store stygge ulven i denne saken, så er det jo faktisk et problem når famliemedlemmer/venner velger seg partnere som man absolutt ikke går overens med. En i famlien jeg ofte traff flere ganger i måneden har fått seg en mann som jeg så absolutt ikke går overens med. Vi har så forskjellig syn på så grunnleggende ting her i livet, at det er vanskelig å snakke om annet enn været med ham uten at vi er uenige. For all del, jeg liker å diksutere, men denne mannen har et så totalt annerledes menneskesyn enn meg, så jeg misliker virkelig å høre meningene hans som avdekker en så total mangel på respekt for andre som er annerledes enn ham selv dette familiemedlemmet jeg før tilbrakte mye tid sammen med er totalt avhengig av denne mannen, og etter de ble sammen dukker hun ikke opp til en avtale uten å ha ham med seg. Vi kan ikke gå på kino alene uten at han ufyselige fyren skal være med. Derfor har jeg ikke mer kontakt med henne. Men jeg gidder ikke gjøre noe stort nummer ut at jeg ikke liker denne mannen. Det syens jeg ikke trådstarter skal gjøre heller, bare overse denne slitsomme dama de få dagene du ser henne i jula. Jula er jo bare et pliktløp hvor man nmå lære seg å bite tenna sammen når man tvinges sammen med masse nye og gamle familiemedlemmer man egentlig ikke liker. Heldigvis er jula ferdig om bare to ukers tid.
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 18. desember 2005 #15 Skrevet 18. desember 2005 Jeg skjønner ikke problemet ditt. Det virker som om du har ett problem og ikke hun. At han skal gå fra henne, er heller ikke DITT problem. For meg virker det som om DU er oppmerksomhetsyk og sjalu og lite tolerant. Hvorfor bry seg om andre. Har du ikke nok med deg selv?! Stjeler hun oppmerksomheten fra DEG? De fleste man ikke liker, pleier merkelig nok, å ha en del av de personlighetstrekkene man selv har, som man ikke er klar over selv... ← Det var det første som slo meg også. Har hun kommet og tatt "din plass" eller noe? Eller er hun kulere og penere enn deg, og det takler du ikke? Vet at det finnes mange syke folk, men da ville vel han ha merket det etter 2 år? Eller så er det vel bare sånn at du og henne absolutt ikke har kjemi. Sånn er det jo med noen. Skjønner at det kan være slitsomt å få en sånn i familien, men som de andre her sier: Det må du heve deg over. Det er tross alt ikke du som skal bo sammen med henne.
Gjest jamsi Skrevet 20. desember 2005 #16 Skrevet 20. desember 2005 Vi velger kun våre egne partnere, ikke resten av familiens partnere. Vi trenger ikke være enige i deres valg, vi trenger ikke å like kjærestene deres. Vi skal bare forholde oss til deres valg og gjøre det beste ut av det. Min bror er nå gift for tredje gang, og alle i familien synes dette er så stas og er overbegeistret for den nye konen. Jeg liker henne også, men jeg likte også de andre to. Og det er begrenset hvor mange koner man orker å legge ned en innsats i, for hvor lenge kommer det til å vare denne gangen? Men det er hans valg, ikke mitt, jeg har ingenting i mot den nye konen men etter flere ekteskap for samme søsken så begrenser det seg selv hvor mye man involverer seg.
moka Skrevet 20. desember 2005 #17 Skrevet 20. desember 2005 faktisk skjønner jeg hovedinnlegger veldig godt her. har vært i samme situasjon selv. bortsett fra at her gikk det over stokk og stein. i teori er denne personen min onkel, men i praksis ikke. ingen i familien liker han lenger nå. han viste sitt sanne jeg med hele familien til stede. kan vel betegnes som psykopat ( noe en psykolog oxo har antydet... ) derfor kan jeg godt skjønne hvorfor hun ikke liker denne kjæresten. trenger jo ikke ha noe med å ta en annen sin plass å gjøre. dere som har svart her har tydeligvis ikke vært i en slik situasjon. enkelte folk går det ikke an å se det positive i, selv hvor hardt en prøver. og tro meg, jeg har prøvd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå