Gå til innhold

Pantelotteriet - er det egentlig noe vits?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg panter hver gang jeg er på butikken, som oftest 3-5 stk av 1.5 l flasker. 
Trykker alltid på pantelotteriet, vinner sjelden og da bare 50 Kr. 

Er det de som panter type 100 flasker om gangen som har størst sjanse å vinne 1 million, eller er det helt tilfeldig om det er Kari med 10 flasker som pantet eller Ola med sine 100 flasker? 

Anonymkode: 7804d...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg panter hver gang jeg er på butikken, som oftest 3-5 stk av 1.5 l flasker. 
Trykker alltid på pantelotteriet, vinner sjelden og da bare 50 Kr. 

Er det de som panter type 100 flasker om gangen som har størst sjanse å vinne 1 million, eller er det helt tilfeldig om det er Kari med 10 flasker som pantet eller Ola med sine 100 flasker? 

Vitsen er å støtte Røde kors og det oppnås

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg aldri trykket på, for sjansen er ytterst minimal og om det skulle slumpe til å bli storgevinst...så må en stå i oppmerksomhetens lys i butikken OG i avisa...og det orker jeg ikke. . .så jeg tar min vanlige pantelapp og kjøper litt kaffe for dem. :ninja: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Ja. En kollega vant 2 millioner (før de justerte topp-premien ned) i 2013 så jeg har siden alltid valgt lotteriet da jeg panter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
Maatte_ha_konto skrev (Akkurat nå):

Ja. En kollega vant 2 millioner (før de justerte topp-premien ned) i 2013 så jeg har siden alltid valgt lotteriet da jeg panter.

Han pantet den gang 6 halvlitere tidligere fulle av Coca-Cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Den har jeg aldri trykket på, for sjansen er ytterst minimal og om det skulle slumpe til å bli storgevinst...så må en stå i oppmerksomhetens lys i butikken OG i avisa...og det orker jeg ikke. . .så jeg tar min vanlige pantelapp og kjøper litt kaffe for dem. :ninja: 

Du må jo ikke det.. 

Anonymkode: a21cf...43e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må jo ikke det.. Anonymkode: a21cf...43e

Huh? Må ikke hva? :) Bli med på jubel og blomsteroverrekkelser?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver enkelt flaske er ett «lodd». Så det spiller ingen rolle om du panter 100 flasker i samme slengen, eller 100 flasker hver for seg. Vinnersjansen er den samme.

Jeg trykker alltid på pantelotteriknappen. av og til vinner jeg 50-100kr, men de fleste gangene vinner jeg ikke. Og det er helt greit, for da har pengene gått til noen som trenger det mer enn meg. 

Og nei, selvfølgelig blir man ikke pålagt å stå frem i avisa om man vinner millionen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert "lodd" i pantelotteriet har en vinnersjanse, men sjansen er veldig liten for å vinne på dette ene loddet i pantelotteriet. Hvert lodd i pantelotteriet koster 50 øre, så om du panter ei stor flaske for 3 kroner, får du seks lodd.  Hvis du panter 100 store flasker, vil du ha 100 ganger større vinnersjanse. 

Blir det samme med Flax-lodd. Jo flere lodd du kjøper, jo større er sjansen for å treffe på et lodd ved storgevinst.

Men om det er noen vits? Det er jo alltid en liten sjanse for å vinne, og vinner du ikke, går litt av pengene du "tapte" til en god sak. Resten må hver enkelt vurdere.

image.png.844eeed159de2b003380ef4227495904.png

Endret av aksase
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på om man ikke vinner dersom man panter alkoholbokser/flasker? Fordi i Norge skal man ikke tjene noe på alkohol.

Anonymkode: fbfc0...d9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Selvsagt ikke.

Anonymkode: be081...d6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sessan_ said:

Hver enkelt flaske er ett «lodd». Så det spiller ingen rolle om du panter 100 flasker i samme slengen, eller 100 flasker hver for seg. Vinnersjansen er den samme.

Jeg trykker alltid på pantelotteriknappen. av og til vinner jeg 50-100kr, men de fleste gangene vinner jeg ikke. Og det er helt greit, for da har pengene gått til noen som trenger det mer enn meg. 

Og nei, selvfølgelig blir man ikke pålagt å stå frem i avisa om man vinner millionen. 

Vinnersjansen er jo ikke den samme siden man med 100 flasker får langt flere lodd dnn man får med 3. Men vinnersjansen per lodd er den samme. Nå er det vel ikke de som panter for store summer som trykker på lotteriknappen siden de faktisk får en del penger for panten slik at jeg vil tro de fleste vinnerne er vanlige husholdningspantere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lurt på om man ikke vinner dersom man panter alkoholbokser/flasker? Fordi i Norge skal man ikke tjene noe på alkohol.

Vinner innimellom og jeg panter utelukkende ølbokser.

Anonymkode: c26ce...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et LOTTERI… 

Klart man ikke er garantert å vinne. 

Anonymkode: 87a0a...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (3 minutter siden):

Vinnersjansen er jo ikke den samme siden man med 100 flasker får langt flere lodd dnn man får med 3. Men vinnersjansen per lodd er den samme. Nå er det vel ikke de som panter for store summer som trykker på lotteriknappen siden de faktisk får en del penger for panten slik at jeg vil tro de fleste vinnerne er vanlige husholdningspantere. 

Ja, dette med lodd per store/små flasker var et detaljnivå jeg ikke gikk ned på. Poenget for det TS spurte om er likevel det samme: at du har like stor sjanse om du panter alt på en gang eller hver flaske hver for seg. 

Også har man selvfølgelig større sjans om man panter 100 flasker versus 10.

Endret av Sessan_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å sende alle mine flasker og bokser med ODA`s bil som henter sekk ved døren. Veldig fornøyd med den sørvisen. 

Anonymkode: 58449...b98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ser du på kvitteringen. Det står hvor mange lodd du får. Dette matcher antall bokser uavhengig av inhold så du har like stor sjans med pils som med farris. 

Endret av Tomas77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har valgt å sende alle mine flasker og bokser med ODA`s bil som henter sekk ved døren. Veldig fornøyd med den sørvisen. 

Anonymkode: 58449...b98

Du er en som er heldig som har en ærlig sjåfør. Er mange som opplever svinn der :) Vært flere tråder om dette. 

Anonymkode: e7c6d...96d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Slapp av ..det kommer du aldri til å oppleve med det der..de kunne brukt panten til å behandle de som de gjorde til spilleavhengige med pengeautomatene de hadde før ..neida , det er å grave til seg ..nå har de også pantekorger utenfor bensinstasjoner etc hvor bilistene kan tømme bilen sin for tomgods..dette er jo det de fattige i Norge pleide å leve av å plukke, så de hadde til et brød..det har røde kors gribber til seg..de har jo så liten konto fra før av .. som nrk spurte dem , da de ikke ville bruke penger på en katastrofe, når blir en katastrofe stor nok..da svarte de ..jojo men vi vet jo aldri når neste katastrofe kommer og den kan jo være større.. pengemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (4 timer siden):

Hvert "lodd" i pantelotteriet har en vinnersjanse, men sjansen er veldig liten for å vinne på dette ene loddet i pantelotteriet. Hvert lodd i pantelotteriet koster 50 øre, så om du panter ei stor flaske for 3 kroner, får du seks lodd.  Hvis du panter 100 store flasker, vil du ha 100 ganger større vinnersjanse. 

Blir det samme med Flax-lodd. Jo flere lodd du kjøper, jo større er sjansen for å treffe på et lodd ved storgevinst.

Men om det er noen vits? Det er jo alltid en liten sjanse for å vinne, og vinner du ikke, går litt av pengene du "tapte" til en god sak. Resten må hver enkelt vurdere.

image.png.844eeed159de2b003380ef4227495904.png

Så det du sier da er at Ola med sine 100 flasker har størst sjanse?

Så da bør jeg heller samle opp flaskene og pante en helg haug i et jafs, i stedet for 4-5 flasker hver gang jeg er i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...