Gå til innhold

Sommerferie som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ta fire uker sommerferie med barnet da barnehagen er stengt i fire uker. Barnet sier hen vil til Spania for å bade i badebasseng og sole seg, men pakkereiser ligger på 15.000 kr for en uke ser det ut som. Det er fryktelig dyrt synes jeg. Jeg er lavlønnet så må være forsiktig med pengene. Finnes det noen pakkereiser til sydligere strøk under 10.000 kr for en voksen og ett barn? Jeg begynner selv å bli litt lei av å bare være hjemme år etter år. I fjor var ikke den beste sommeren heller. Vi badet vel tre ganger i havet den sommeren. Å sitte i en blokkleilighet hele sommeren om det er dårlig vær, føles til tider deprimerende. 

Jeg prøver å finne på ting flere ganger i uken med barnet, men kreativiteten stopper litt opp etterhvert. 

Anonymkode: 66fa2...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp pakkereise. Kjøp flybilletter og finn bolig på f.eks. Airbnb. Det gjorde jeg da jeg var alene, mye billigere.

Anonymkode: 10794...e56

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg må ta fire uker sommerferie med barnet da barnehagen er stengt i fire uker. Barnet sier hen vil til Spania for å bade i badebasseng og sole seg, men pakkereiser ligger på 15.000 kr for en uke ser det ut som. Det er fryktelig dyrt synes jeg. Jeg er lavlønnet så må være forsiktig med pengene. Finnes det noen pakkereiser til sydligere strøk under 10.000 kr for en voksen og ett barn? Jeg begynner selv å bli litt lei av å bare være hjemme år etter år. I fjor var ikke den beste sommeren heller. Vi badet vel tre ganger i havet den sommeren. Å sitte i en blokkleilighet hele sommeren om det er dårlig vær, føles til tider deprimerende. 

Jeg prøver å finne på ting flere ganger i uken med barnet, men kreativiteten stopper litt opp etterhvert. 

Imponert over at et barnehagebarn vil til Spania for å sole seg!😅

Det kan være du har flaks, men jeg tviler. Fly er dyrt i fellesferien. Syns ikke 15 000kr var gale for en voksen og et barn. Vi finner ingenting under 50 000kr (2voksne, 2 barn).

Vi leide en hytte til fjells i fjor, 6000kr for to uker. Det var helt nydelig, mye turområder, fiskemuligheter osv.

Anonymkode: 83492...214

• Liker 6
Skrevet

Hvor finner du pakkereise til 15.000 i skoleferien? Det var billig!

Anonymkode: 09cdd...84b

• Liker 2
Skrevet

15000 for en uke? For ett kupp, slå til!

Anonymkode: b3c5c...00f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi bestilte hotell i et middelhavsland på hotels.com og flyreise på norwegian, i alt kom det på ca 10.000 - inkl frokost.
Vi var tre aleneforeldre med barn, som avtalte å dra samtidig, og det var den beste ferien vi har hatt!

Skrevet

Imponert over enda en "hen" tråd. Hvilken farge ble det på sykkelen tilslutt? 

Anonymkode: 4cf24...12c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Imponert over enda en "hen" tråd. Hvilken farge ble det på sykkelen tilslutt? 

Anonymkode: 4cf24...12c

🤣🤣🤣

Anonymkode: 242c1...74c

Skrevet

Lei en hytte som andre sier her, eller kle på godt med klær å være ute i skog og mark uansett vær. Man kan lage mange fine minner med få midler. Telt og fiskestang osv kan en ofte låne hos frivillighetssentraler og lignende. 

Anonymkode: 30ca6...4ac

• Liker 2
Skrevet

Dropp pakke. Book heller fly og leilighet hver for seg. Det er mye billigere og bedre. 

Anonymkode: 7ad9c...dc3

Skrevet

Nei, jeg tror ikke du finner noe i juli til den prisen. Ta det utenom fellesferien.

Anonymkode: 3faba...18f

Skrevet

Jeg tok med ungen på telttur til Sørlandet. Så riktignok på værmeldinga før jeg dro. Dette er over 10 år siden, og han snakker enda varmt om den uken i telt… 

Vi satte teltet opp på et feriesenter. 

Anonymkode: 9e839...739

• Liker 1
Skrevet

Hopp-på-tur kan jo bli ganske rimelig? Fullt gjennomførbart når man bare er 2 ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Barnet går i bhg? 

Ta en uke utenom ferien. Mye billigere. All inclusive så vet du pris på forhånd.

Anonymkode: 49759...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...