AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #41 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 18.14): Hvordan vet du det? De kan jo spise i smug? Anonymkode: 2acde...5db Men hvorfor i alle dager skal man gjøre det? Anonymkode: b0a7b...aa8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #42 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan tjener en ex-veganer på å miste alle følgerne sine? Anonymkode: 8dc92...e29 MYE penger i kjøttindustrien. Anonymkode: b0a7b...aa8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #43 Skrevet 23. januar 2023 Jeg kjenner flere som spiser kjøtt hvis de får det servert, men det er kun for å være høflig. De ville ikke bedt om det selv. Anonymkode: c671c...4eb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #44 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 18.23): Fleksitarianer er et tøyseord laget av «wannabe» vegetarianere. Hører også « jeg er vegetarianer, men spiser litt fisk» 🙄 Selv spiser jeg 90 % plantebasert, men har overhodet ikke noe behov for å lage en merkelapp på kostholdet mitt, mat er mat. Anonymkode: 7fd73...b0c Du er fleksiterianer Anonymkode: f0cca...16b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #45 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jo, hun er det. Men hun er sjenert, og sliter med å si fra til folk hun ikke kjenner. Vil aldri være til bry. Anonymkode: 576f3...3a6 Nei det er hun ikke Anonymkode: 86d70...fc4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #46 Skrevet 23. januar 2023 Bieter skrev (19 timer siden): Det krever faktisk mye mot å skille seg ut i et av verdens mest konforme land- Norge. Her til lands er det mye verre å skille seg ut og ikke leve etter normen enn mange andre steder. Man risikerer mye fordømmelse og utestenging i sitt sosiale miljø. Det er ikke rart at flere velger å leve som ab sier, at hun spiser kjøtt på besøk. Fortsatt ikke vegetarianer Anonymkode: 86d70...fc4
Ellah Skrevet 23. januar 2023 #47 Skrevet 23. januar 2023 Spiser stort sett vegetarisk, men noe fisk/sjømat og en veldig sjelden gang kjøtt. Har ingen behov for å skjule det for noen, eller sette noen merkelapp på meg selv. Spiste helt vegansk i mange år, uten å spise noe annet smug, men det ble rett og slett for kjedelig i mange sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #48 Skrevet 23. januar 2023 Snakk om å prøve å rakke ned på den lille andelen som er de som gjør mest av alle for dyra/miljøet! So what om det går med sjokolade i julen eller en pølse hver fredag? De gjør fortsatt mer enn 98% av befolkningen! Vi trenger ikke 10 000 perfekte veganere. Vi trenger 5 millioner uperfekte. Ville aldri vurdert å shame noen som gjør sitt beste, men har en glipp her og der. Anonymkode: 5ded6...dde 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #49 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): MYE penger i kjøttindustrien. Anonymkode: b0a7b...aa8 Du tror virkelig at ex-veganere som kommer "ut av skapet" til sine følgere tjener penger på det? Ja vel. Se på antall følgere, du. Antall følgere dropper rett etter at de annonserte at de hadde begynte å spise kjøtt igjen. Og videostatistikken går også ned. De fjerner videoer de ikke kan stå inne for lenger. De taper penger på det. De hadde tjent mye mer penger på å fortsette å late som at de er veganere. Men de hadde nok ikke samvittighet til å gjøre det. Jeg tror du skal få hodet opp av sanden og innse at ultraprosesserte erstatningprodukter er big business. Matbedrifter vil at vi skal spise mindre ekte mat og mer veganske erstatninger. Det er mye mer penger å tjene der enn på ekte mat. Bill Gates er nå den største private landeieren i USA. Han har i hemmelighet kjøpt opp gårder i USA. Bill Gates har også investert kraftig i plantebasert protein. Kanskje ikke en god investering... Plantebasert protein er i hardt vær for tiden etter at det har blitt kjent at de lyver om proteininnholdet og om klimagassutslippene og at det er elendig opptak av næringen fra disse erstatningsproduktene. Anonymkode: 8dc92...e29 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #50 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk om å prøve å rakke ned på den lille andelen som er de som gjør mest av alle for dyra/miljøet! So what om det går med sjokolade i julen eller en pølse hver fredag? De gjør fortsatt mer enn 98% av befolkningen! Vi trenger ikke 10 000 perfekte veganere. Vi trenger 5 millioner uperfekte. Ville aldri vurdert å shame noen som gjør sitt beste, men har en glipp her og der. Anonymkode: 5ded6...dde On point. (Med unntak av bruk av "uperfekt" og "glipp") Jeg spiser mest grønnsaker, mye linser/bønner, og grovt. Helst fisk og skalldyr om jeg skal ha "protein". Men jeg ønsker også å ha kjøtt, og egentlig alt som finnes av god mat, i mitt kosthold. Men i veldig begrensede mengder. Jeg prøver også å spise etter sesong. Men må innrømme at jeg er svak for avokado, sitrus, og bær. Men hva opplever man når man spiser slik? Drittslenging fra vegetarianere/veganere, drittslenging fra kjøttetere. For du er ikke tro mot et kosthold/livsstil. Anonymkode: 7a4b1...2d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå