Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Hvor mange måneder er det vanlig å sterilisere flasker? Noen sier 3 mnd, andre 6. Hvor lenge har dere holdt på? Og når man slutter, hva gjør man da? Vasker i vaskemaskin? Skyller man av de i kaldt vann etterpå?
Gjest frua Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Jeg kokte flaskene ca et halvt år, etter det tok jeg de i oppvaskmaskinen. Lykke til!!
Veronal Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 (endret) Det holder å vaske i oppvaskmaskinen fra fødselen av. Eneste grunnen til at vi brukte mikrobølgeovnsterilisator var at vi ikke kjører oppvaskmaskin så ofte. Vi hadde ikke hatt skrupler med å slutte med det da barnet var 6 uker, men han ble 6 mnd før vi la om rutinen. Da vi steriliserte skylte vi flasker i kaldt vann etter bruk og la dem i lunket såpevann (hadde en plastboks med såpevann stående ved vasken på kjøkkenet). Så skylte vi i lunket vann når det var klart til sterilisering (for oss betød det at det var 4 flasker i såpevannet) - inn i sterilisatoren i mikrobølgeovnen for sterilisering. Etter at vi endelig pakket bort sterilisatoren så skyller vi flaskene i kaldt vann etter bruk før vi fyller dem med varmt vann som vi tilsetter litt zalo. Så lar vi flaskene bli liggende med såpevann inni. På slutten av dagen skyller vi flaskene. Innimellom kjører vi flaskene i oppvaskmaskinen. Hadde vi kjørt oppvaskmaskin hver dag hadde vi gjort det fra fødselen av. Barnet er nå 9 mnd. Endret 18. desember 2005 av Veronal
Gjest Qlio Skrevet 18. desember 2005 #4 Skrevet 18. desember 2005 Steriliser frem til babyen begynner å slikke gulvene.... etter det oppvaskmaskin. Det har hvertfall jeg praktisert med begge ungene.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #5 Skrevet 18. desember 2005 Hvor mange måneder er det vanlig å sterilisere flasker? Noen sier 3 mnd, andre 6. Hvor lenge har dere holdt på? Og når man slutter, hva gjør man da? Vasker i vaskemaskin? Skyller man av de i kaldt vann etterpå? ← Du kan putte de i oppvaskmaskinen. mer enn rent nok.
Gjest mzluze i.i Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Steriliser frem til babyen begynner å slikke gulvene.... etter det oppvaskmaskin. Det har hvertfall jeg praktisert med begge ungene. ← evt frem til du finner barnet med halen til pus i truten. Da stoppet vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå