AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Jeg og kjæresten min er invitert til middag hos et kjærestepar som vi jobber sammen med. De skal kjøpe inn og lage mat, men jeg føler at vi også burde bidra med noe. Jeg har hørt med han som skal lage middagen om det er noe vi skal ta med, noe drikke eller snacks, men han sier at de fikser alt. Han sier også at om det er noe drikke eller snacks vi ønsker å ta med så skal vi bare gjøre det. Kjæresten min sier at jeg overtenker det, at vi ikke trenger å ta med noen ting, men det føles egentlig bare feil og kanskje litt frekt..? Jeg har vært innom tanken på brownies, potetgull eller frukt tallerken.. Vin kommer vi nok ikke til å drikke for vi skal kjøre, og jeg tror ingen av oss er noen store alkohol drikkere. Kan dere plis hjelpe meg? <33 Anonymkode: 0ba18...cbe
Nordensparadis Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Jeg hadde gått på Polet og funnet noe god alkoholfri drikke og tatt med, evt. også en flaske vin som gave til de dere skal til. Jeg hadde også kjøpt en bukett med blomster, kan godt være noe så enkelt som tulipaner, og kanskje tatt med noe sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Jeg pleier isåfall å ta med en gave til vertskapet. Vi gir ofte en god vin, da flere av våre venner setter pris på det. Men det kan også feks være en blomst, duftlys, noe spiselig (god olje, sjokolade, krydder i stil med oljen osv). Noen føler jo at de må sette fremmed en gang hvis det passer seg, så jeg sier feks «så hyggelig å bli invitert på en kveld som dette, her er en liten vertskapsgave som dere kan kose dere med siden!” Anonymkode: 9f89d...093
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 En flaske vin og kanskje en flaske alkoholfritt. Eplemost feks. Eventuelt også en pose sjokoladeblanding el. Anonymkode: 01b4f...83d 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Du spør ikke om du skal ta med noe. Du tar med noe. En flaske vin for eksempel. Jeg ser du skriver at DERE ikke skal drikke, men det er jo helt uvesentlig. Man tar ikke med vin eller andre gaver for å drikke eller spise det selv, det er en gave til vertskapet, som ikke forventes å bli servert der og da. Det er skikk og bruk å ta med noe - som GAVE, ikke som et bidrag til middagen. En flaske vin, en tulipanbukett, et duftlys, en konfekteske. Anonymkode: 6dfda...31d 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå