AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Er det noen måte å fikse det på? Dette er en Hemnes komode, men har opplevd det på andre kommoder også. Er det noe hack for å få bunnen på skuffene til å ikke bule ut? Anonymkode: 78574...2e3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Du må kanskje skru skuffene sammen? Etter bruk kan de skli litt fra hverandre. bunnene har ikke på magisk vis blitt mindre, men skuffene kan bli større når skruene ikke sitter like stramt. Anonymkode: 507e5...37a 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Mitt eneste råd er å sette på en tynn støttelist under bunnen, eller å frese ut sporene til å få plass til en tykkere og mindre fleksibel bunn. Anonymkode: 7ee92...f9f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du må kanskje skru skuffene sammen? Etter bruk kan de skli litt fra hverandre. bunnene har ikke på magisk vis blitt mindre, men skuffene kan bli større når skruene ikke sitter like stramt. Anonymkode: 507e5...37a Platen blir ikke mindre, men hvis bunnen allerede har blitt misformet er det ikke alltid nok å stramme skruene. Anonymkode: 7ee92...f9f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du må kanskje skru skuffene sammen? Etter bruk kan de skli litt fra hverandre. bunnene har ikke på magisk vis blitt mindre, men skuffene kan bli større når skruene ikke sitter like stramt. Anonymkode: 507e5...37a Det skjer jo med en gang jeg legger klær oppi. Da må jeg jo skru de sammen på nytt annenhver dag da… ts Anonymkode: 78574...2e3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det skjer jo med en gang jeg legger klær oppi. Da må jeg jo skru de sammen på nytt annenhver dag da… ts Anonymkode: 78574...2e3 Det skjer også med vår 12 år gamle Koppang fra Ikea. Jeg tenkte å få tak i trelim og lime skuffebunnen fast i sporet i bakkant av skuffen, evt slå inn et par-tre møbelstifter i tillegg. Her skjer det når jentungen drar ut skuffen fordi hun drar til den slår inn i stopperne og skuffen dermed blir dratt et par mm fra hverandre - akkurat nok til at bunnen hopper ut av sporet. Anonymkode: 102bf...aea
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 10.01): Platen blir ikke mindre, men hvis bunnen allerede har blitt misformet er det ikke alltid nok å stramme skruene. Anonymkode: 7ee92...f9f Jeg husker at jeg tidligere har snudd bunnen opp ned, når jeg har hatt skuffer med dette problemet. Det hjelper en stund iallfall. Anonymkode: 65a8a...ab1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå