Gå til innhold

Meldekort AAP ved sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på AAP i ett år nå, og har alltid krysset av for at jeg ikke har vært for syk til å delta på tiltak. Men nå har jeg vært nødt til å melde avbud to ganger på en uke. Hva skjer da? A2G sier det ikke har noe å si (jeg har meldt fra på forhånd), men jeg lurer likevel på hvilken innvirkning det får å krysse på at man har vært for syk til å delta på avtalt aktivitet. Får jeg utbetalt som vanlig? Jeg har jo vært med på flere ting i løpet av toukersperioden, så blir jo feil å avskrive alt. 

Anonymkode: 36e3b...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært på AAP i ett år nå, og har alltid krysset av for at jeg ikke har vært for syk til å delta på tiltak. Men nå har jeg vært nødt til å melde avbud to ganger på en uke. Hva skjer da? A2G sier det ikke har noe å si (jeg har meldt fra på forhånd), men jeg lurer likevel på hvilken innvirkning det får å krysse på at man har vært for syk til å delta på avtalt aktivitet. Får jeg utbetalt som vanlig? Jeg har jo vært med på flere ting i løpet av toukersperioden, så blir jo feil å avskrive alt. 

Anonymkode: 36e3b...20f

Det har ingenting å si for utbetaling, bare kryss av på de dagene du var syk.

Anonymkode: d35f0...e08

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mye syk og det skjer ikke noe. Er bare for å si i fra årsak til st man ikke møter. Akkurat som man må i vanlig arbeid. 

Skrevet

Spør din veileder. Folk får forskjellig svar. 

Anonymkode: a840c...c7e

Skrevet

Jeg fikk svar av min veileder at dette ikke har noe å si. Man er jo på aap pga sykdom, så det vil jo være naturlig å ikke alltid greie å stille opp på tiltak heller. 

Skjedde ingenting med mine utbetalinger når jeg krysset av for sykdom hvertfall. 

Det blir noe annet om man mottar dagpenger og krysser av for sykdom, så det er mer derfor dette spørres om i meldekortet. (Siste del av denne setningen hørtes veldig rar ut når jeg leste den nå, men jeg har adhd og sliter litt med formuleringer 🙈)

Anonymkode: 37a44...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...