Gå til innhold

Må arbeidsgiver gjøre noe i forkant av foreldrepermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut i permisjon og blir så usikker på om jeg har sendt inn alt det jeg trenger til nav. Har arbeidsgiver noe han/hun må sende inn eller bekrefte til nav i forkant av min foreldrepermisjon? 

Anonymkode: 15764...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan f.eks logge inn på NAV og se at du har sendt inn alt, lese igjennom hva de ønsker at du skal sende inn eller ringe de. 

Anonymkode: 273ce...2f2

• Liker 1
Skrevet

De skal kun sende inn inntektsmelding. Dette får de beskjed om via Altinn når du har sendt din søknad, men det er lurt å sende en påminnelse likevel. 

Anonymkode: c418d...8fa

Skrevet

De må sende inntektsmelding :)

Har du søkt perm hos arbeidsgiver? En del arbeidsplasser har rutiner for dette der man må formelt søke om permen (altså de kan jo ikke si nei men de trenger det til systemene sine). Min ville også ha vedtaksbrevet jeg fikk fra NAV. 

Anonymkode: 6d4dc...a93

Skrevet

De må sende inntektsmelding. Sist var min arbeidsgiver litt treig, da fikk jeg beskjed fra nav om at det ikke var motatt. 

Skrevet

De må sende inntektsmelding ca. 3 uker før du skal ha permisjonen. Du får et brev om dette som du kan gi til arbeidsgiver (ikke alle vet hva de skal gjøre, så greit med brevet der det står)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...