AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #41 Del Skrevet 24. januar 2023 Henger meg på her. Jeg trenger å gå ned 20 kilo. Fra 90/89 til 70. Trener allerede styrke en gang i uken og går en god del. Må prøve å spise sunnere og mindre. Ikke søt mat og minst mulig brød/pasta/ris tenker jeg. Kaller meg Miranda. Anonymkode: de999...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 24. januar 2023 #42 Del Skrevet 24. januar 2023 Det er også lurt å finne ut hvilke rutiner som fungerer for deg. For noen hjelper det å kutte ut alle søtsaker og heller sprekke litt innimellom og for andre klarer å lure inn litt sjokolade i dietten og fremdeles ha kaloriunderskudd. Det siste fungerer overhodet ikke for meg. Litt sjokolade er tortur 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #43 Del Skrevet 24. januar 2023 For meg hjalp det å begynne å trene / gå samtidig. Da gikk jeg turer på kveldene isteden for å ligge på sofaen å crave. Men enig i at lav intensitet nok er lurt. Å gå hardt ut med cardio osv vil bare øke appetitten. Og man spiser raskt inn de kaloriene man forbrenner på en middels joggetur. Med det sagt så anbefaler jeg styrketrening på det sterkeste. Det gjør underverker på kroppsfasong, stramhet osv. Men du er kanskje ikke helt der enda. Viktig å ta det i eget tempo 😊 Anonymkode: fed44...19d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #44 Del Skrevet 25. januar 2023 Hva er den konkrete planen din for å lykkes med dette? Anonymkode: 1eaab...e27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #45 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 8.33): Jeg tenkte opprette denne tråden og skrive i den hver andre uke som en motivasjon til meg selv. Som en slags vektnedgangs dagbok. Jeg er så jævlig drittlei av meg selv. Har intenst forsøkt gå ned i vekt i 1 år nå. Det går en kort stund, og jeg mister 1-3 kg. Så er det på'n igjen med å falle tilbake i gamle vaner og jeg går opp i vekt igjen. Jeg er vandt med å spise akkurat det jeg har lyst på, så jeg spiser lett sjokolade, muffins, potetgull osv når det måtte passe meg. Har siste måneden eller så også spist litt sunnere i tillegg, som yoghurt med bær, egg, salat, laks, kylling osv. Men jeg har fortsatt en lang vei å gå. Så det jeg tenker gjøre fremover er å forsøke ha enklere regler denne gangen enn det jeg har forsøkt tidligere. Tenker fokusere på å ha faste måltider, vanlige porsjoner og mer grønnsaker. I følge kalkulator skal jeg spise 1300 kalorier, så jeg satser på det. Kommer til å registrere alt jeg spiser første måneden for å få ett overblikk og vite ca hvor store porsjonene skal være. Jeg er da altså 160 cm, veier 67 kg og ønsker meg ned til 55 kg. Legger ved bilder av hvordan jeg ser ut nå (kommer sikkert til å angre på det senere men). Anonymkode: 5e237...ae4 Ikke skam deg over kroppen din jente. Vi damer har litt mer enn menn og du ser helt fin ut. Anonymkode: 25ae9...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jahaja Skrevet 25. januar 2023 #46 Del Skrevet 25. januar 2023 Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 25. januar 2023 #47 Del Skrevet 25. januar 2023 Personlig har jeg mer suksess med Intermittent fasting. Du kan søke etter det på Reddit, for eksempel. Norsk: periodisk faste. Periodisk faste - Jeg kommer til å gjøre dette resten av livet (vi.no) Jeg synes at det å småspise hele dagen gjør at jeg er sulten hele tiden. Magen jobber med en matsmule hele tiden. En liten frokost, et pittelite mellommåltid, en liten lunsj, liten middag, lite mellommåltid, bittelite kveldsmat. Jeg spiser heller to normale måltider i et tidsvindu. Jeg spiser ikke mellom kl 18 og kl 11-12 neste dag. Kroppen får en pause fra å fordøye mat hele tiden. Merkelig nok blir jeg mindre sulten av det, enn å spise litt hele dagen. Kaloriene fordelt på 2-3 måltider gjør at jeg kan spise meg mett, og ikke ha spesiell slankemat. Jeg kan selvsagt ikke spise godteri eller sjokolade, uansett om det er innenfor spisetiden eller ikke. Selv Nrk skriver at periodisk faste ikke er farlig. Man skal ikke slutte å spise, bare spise på en annen måte enn å småspise hele tiden man er våken, med 3-4 timers mellomrom. Periodisk faste/intermittent fasting: Ny studie tyder på at 5:2-dietten og annen faste funker – NRK Trøndelag Stor oppsummering av forskning støtter periodisk faste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 30. januar 2023 #48 Del Skrevet 30. januar 2023 Lykke til! Synes du ser fin ut da, men man har jo gjerne lyst å fikse litt på seg selv allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå