Einus Skrevet 20. januar 2023 #21 Del Skrevet 20. januar 2023 (endret) Kanskje vanskeligere for en kvinne å bli kivtt midjen pga barnefødsler osv, men jeg begynte med å tygge maten skikkelig før jeg svelget den, og tok en banan efter måltidet. Det hjalp veldig, men det er lett å gå utenfor stien igjen... Så efter noe tid ( ca 1.5 mndr) ble jeg mett tidligere, dvs jeg spiste mindre porsjoner fordi jeg tygget maten bedre før jeg svelget den. Og drikke vann i stedet for brus, gikk kraftig ned på sjokolade. SUKKER er ikke bra om du vil ned i vekt. Samt en kort gåtur på kvelden. Bør ikke gå så himla langt, men la oss si et par km, det gjør mye. Hver dag !!!!!!! Endret 20. januar 2023 av Einus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #22 Del Skrevet 20. januar 2023 Vil du ha motivasjon så prøv dietbet. Det går ut på at du blir med på en gruppe som satser penger på at de skal gå ned f.eks 4kg. Du velger selv hva det vil koste. Ukentlig sender du inn bilder av deg selv på vekta. Når tidsperioden er over så blir potten fordelt på de som klarte det. Som regel får du igjen 50% over det du gikk inn med. Jeg bruker å gå inn på de dyreste og da blir jeg i sånn modus at jeg ikke har lyst å tape pengene og derfor jobber jeg ekstra hardt. Jeg har til nå vunnet alle rundene jeg har blitt med på. Anonymkode: b557f...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #23 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenkte opprette denne tråden og skrive i den hver andre uke som en motivasjon til meg selv. Som en slags vektnedgangs dagbok. Jeg er så jævlig drittlei av meg selv. Har intenst forsøkt gå ned i vekt i 1 år nå. Det går en kort stund, og jeg mister 1-3 kg. Så er det på'n igjen med å falle tilbake i gamle vaner og jeg går opp i vekt igjen. Jeg er vandt med å spise akkurat det jeg har lyst på, så jeg spiser lett sjokolade, muffins, potetgull osv når det måtte passe meg. Har siste måneden eller så også spist litt sunnere i tillegg, som yoghurt med bær, egg, salat, laks, kylling osv. Men jeg har fortsatt en lang vei å gå. Så det jeg tenker gjøre fremover er å forsøke ha enklere regler denne gangen enn det jeg har forsøkt tidligere. Tenker fokusere på å ha faste måltider, vanlige porsjoner og mer grønnsaker. I følge kalkulator skal jeg spise 1300 kalorier, så jeg satser på det. Kommer til å registrere alt jeg spiser første måneden for å få ett overblikk og vite ca hvor store porsjonene skal være. Jeg er da altså 160 cm, veier 67 kg og ønsker meg ned til 55 kg. Legger ved bilder av hvordan jeg ser ut nå (kommer sikkert til å angre på det senere men). Anonymkode: 5e237...ae4 Hvorfor mandag ? Hvorfor begynner du ikke imorgen? Anonymkode: 987ad...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #24 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 100% enig. Og hvorfor skal alle begynne mandag/neste uke/neste måned? Start i dag!! Du må dessuten bytte motivasjon med disiplin. Motivasjon er flyktig. Hadde jeg fulgt den hadde jeg spist på macern 5 ganger i uka og bevegd meg 10 min i uka og sett ut deretter. Jeg trener 3 dager i uken, og spiser godteri og junk kun en dag i uka. Det har blitt en vane på lik linje med å betale regninger og vaske hus. Jeg planlegger fex uken min etter treninger, det er det aller viktigste jeg gjør utenom jobb. Anonymkode: d922e...a6a du kan ikke fastslå at disiplin er bedre enn motivasjon. Fint at et funker for deg, men for de fleste er indre motivasjonen langt sterkere kraft enn disiplin. Anonymkode: 2ae03...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #25 Del Skrevet 20. januar 2023 Og selv om motivasjon ikke er nok, kan det hjelpe å tenke at magen din er farlig for deg. Magefett som det du har øker risiko for hjerte/kar-sykdommer og diabetes - blant annet. Som hypokonder skjønner jeg ikke ar du tør å spise chips engang, men jeg er hysterisk da haha Anonymkode: d922e...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #26 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du kan ikke fastslå at disiplin er bedre enn motivasjon. Fint at et funker for deg, men for de fleste er indre motivasjonen langt sterkere kraft enn disiplin. Anonymkode: 2ae03...ab9 Nei, men alle som har trent i litt mer enn i tre uker sammenhengende vet at det er disiplin som avgjør om du går på trening fredag ettermiddag kontra å gå hjem for å spise chips, brus og taco. Gjør et google-søk på motivasjon/disiplin + trening, så kan du lese litt om det. Motivasjon har jo TS hatt tidligere og, men hun ryker utpå hver gang. Det er her disiplin kommer inn, både når det gjelder mat og trening. Anonymkode: d922e...a6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #27 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, men alle som har trent i litt mer enn i tre uker sammenhengende vet at det er disiplin som avgjør om du går på trening fredag ettermiddag kontra å gå hjem for å spise chips, brus og taco. Gjør et google-søk på motivasjon/disiplin + trening, så kan du lese litt om det. Motivasjon har jo TS hatt tidligere og, men hun ryker utpå hver gang. Det er her disiplin kommer inn, både når det gjelder mat og trening. Anonymkode: d922e...a6a motivasjon er en positiv størrelse, og disiplin negativ. De fleste, men ikke alle, kjører bedre på det positive enn det negative. Men bør jo vite litt om hvordan man bygger opp en positiv motivasjon. Anonymkode: 2ae03...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #28 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, men alle som har trent i litt mer enn i tre uker sammenhengende vet at det er disiplin som avgjør om du går på trening fredag ettermiddag kontra å gå hjem for å spise chips, brus og taco. Gjør et google-søk på motivasjon/disiplin + trening, så kan du lese litt om det. Motivasjon har jo TS hatt tidligere og, men hun ryker utpå hver gang. Det er her disiplin kommer inn, både når det gjelder mat og trening. Anonymkode: d922e...a6a uansett - disiplin eksisterer ikke uten motivasjonen til å holde på disiplinen. Men kan ha motivasjon uten disiplin, men disiplin uten motivasjon er en selvmotsigelse. Anonymkode: 2ae03...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emalje Skrevet 20. januar 2023 #29 Del Skrevet 20. januar 2023 Bli med i vekttråden ❤ Jeg skal også begynne å telle. Fra i dag! Heia oss og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #30 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): uansett - disiplin eksisterer ikke uten motivasjonen til å holde på disiplinen. Men kan ha motivasjon uten disiplin, men disiplin uten motivasjon er en selvmotsigelse. Anonymkode: 2ae03...ab9 Jada, kranglefant. Men ts har prøvd å bruke motivasjon som bensin før, det har ikke gått. Da må hun jobbe med disiplinen. Anonymkode: d922e...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #31 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor mandag ? Hvorfor begynner du ikke imorgen? Anonymkode: 987ad...fa6 Fordi hun vil spise akkurat det hun vil i helga, selvfølgelig! Når noen gpr ut med brask og bram på denne måten, bare VET jeg at de vil krasjlande. Sorry, ts, dette er min mening... Anonymkode: 358bf...e17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #32 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fordi hun vil spise akkurat det hun vil i helga, selvfølgelig! Når noen gpr ut med brask og bram på denne måten, bare VET jeg at de vil krasjlande. Sorry, ts, dette er min mening... Anonymkode: 358bf...e17 Enig. Det er oppskriften på å feile. Og så går man alt for hardt ut og mister - yep! You guessed it - motivasjonen etter 3 uker… og så har man ikke jobbet med disiplin, og alt krasjer. Anonymkode: d922e...a6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perl Skrevet 21. januar 2023 #33 Del Skrevet 21. januar 2023 Henger meg gjerne på her, siden vi har omtrent samme høyde og omtrent samme målvekt! Dette klarer vi 💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #34 Del Skrevet 21. januar 2023 Så kjekt med så mange svar. Og at mange er i samme situasjon. Kjekt å kunne motivere hverandre. Jeg forsøkte begynne sånn halvveis i går. Spiste mye mindre godteri enn det jeg bruker. Gruer meg egentlig litt til å begynne med vektnedgang ordentlig. Jeg tror det kommer til å bli tøft 😅 I alle fall det å holde ut i lengden, jeg har jo aldri klart det før... Men har troen da, jeg håper denne gangen skal det gå. Jeg har jo denne tråden som motivasjon og jeg håper det vil motivere litt. Blir jo litt kjipt (og "flaut") om jeg skulle feile nå som jeg har lagt ut om det... - TS Anonymkode: 5e237...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #35 Del Skrevet 23. januar 2023 Hvordan går det? Anonymkode: c23a6...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilbakestående Skrevet 23. januar 2023 #36 Del Skrevet 23. januar 2023 Ja, hvordan har det gått i dag? Håper du har kommet igang🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #37 Del Skrevet 24. januar 2023 Kommer i gang ts? 😊 Anonymkode: fed44...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #38 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan går det? Anonymkode: c23a6...711 Tilbakestående skrev (22 timer siden): Ja, hvordan har det gått i dag? Håper du har kommet igang🙂 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer i gang ts? 😊 Anonymkode: fed44...19d Hyggelig at dere spør ☺️ Jeg hadde ingredienser til pizza i kjøleskapet som jeg kjøpte før jeg hadde bestemt meg for å skjerpe meg, så den laget jeg i går også spiste jeg restene i dag. Ikke den beste starten, jeg vet. Men jeg holdt meg i det minste innenfor kalorimålet. Og nå er det bare gulrøtter, yoghurt, tomat osv igjen i kjøleskapet. Så i morgen skal jeg handle inn mer, sunn mat, type salat, kylling, egg osv. Har kjent på mye sug etter sjokolade og alt annen drittmat, men har klart å holde meg unna 🤞 Og jeg er fortsatt veldig motivert 😄 Har tenkt tanken på å begynne å trene også, men tenker det er best å ta en ting om gangen. - TS Anonymkode: 5e237...ae4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #39 Del Skrevet 24. januar 2023 Lykke til! For meg hjalp det mye å kutte ut alt av potetgull og godsaker og brus. Gjorde ingen andre endringer i kosten. Det gikk sakte men gjorde hvertfall at vektnedgangen ikke ble et strev, for det er da man fort faller tilbake i gamle vaner. Anonymkode: bd7ea...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 24. januar 2023 #40 Del Skrevet 24. januar 2023 Det er lurt å fokusere på kostholdet i starten og heller øke mosjoneringen etterhvert. Om du trener mye i starten blir du mer sulten og det blir vanskeligere å ha kontroll på inntaket. Trening er selvsagt viktig, men øk gradvis. Ville prøvd å gå 30-60 minutter hver dag i starten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå