Gå til innhold

På mandag skal jeg skjerpe meg, gå 100% inn og begynne spise så jeg går ned i vekt (oppdaterer tråden etterhvert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte opprette denne tråden og skrive i den hver andre uke som en motivasjon til meg selv. Som en slags vektnedgangs dagbok.

Jeg er så jævlig drittlei av meg selv. Har intenst forsøkt gå ned i vekt i 1 år nå. Det går en kort stund, og jeg mister 1-3 kg. Så er det på'n igjen med å falle tilbake i gamle vaner og jeg går opp i vekt igjen. 

Jeg er vandt med å spise akkurat det jeg har lyst på, så jeg spiser lett sjokolade, muffins, potetgull osv når det måtte passe meg. Har siste måneden eller så også spist litt sunnere i tillegg, som yoghurt med bær, egg, salat, laks, kylling osv. Men jeg har fortsatt en lang vei å gå.

Så det jeg tenker gjøre fremover er å forsøke ha enklere regler denne gangen enn det jeg har forsøkt tidligere. Tenker fokusere på å ha faste måltider, vanlige porsjoner og mer grønnsaker. I følge kalkulator skal jeg spise 1300 kalorier, så jeg satser på det. Kommer til å registrere alt jeg spiser første måneden for å få ett overblikk og vite ca hvor store porsjonene skal være.

Jeg er da altså 160 cm, veier 67 kg og ønsker meg ned til 55 kg.  

Legger ved bilder av hvordan jeg ser ut nå (kommer sikkert til å angre på det senere men). 

Vektnedgang1.thumb.jpg.46ad2d4712de0f8acba96c708b0f82ab.jpg.9df873c9995fbeb37b6baf56924759a9.jpg1762146127_Vektnedgang2.thumb.jpg.11e5cf9ea103d8cd554332c69adf356c(1).jpg.da6ce5d5e3e3c303dbec54fbef6ceb31.jpg

Anonymkode: 5e237...ae4

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til. Det handler om vilje og bevissthet.

Anonymkode: 6bbe7...a3c

• Liker 3
Skrevet

Masse lykke til! Dette klarer du, vi heier på deg 🙌

Skrevet

Lykke til! Jeg begynte på tirsdag. Jeg vil bare litt ned i vekt, trenger mindre fett og mer muskler. Jeg har også alltid spist det jeg har hatt lyst på, men har etter sykdom blitt så passiv at jeg merker kroppen ikke lenger virker så bra som jeg ønsker. Jeg begynte å spise sunnere og litt mindre og bevege meg mer. Jeg håper også det kan vare, for nå er jeg 40 og får nok ikke en fin og god kropp uten å gjøre en liten innsats selv. Takk for idé om å ta førbilder, det tror jeg jeg også må gjøre. Skal du også måle midje? Ikke for å kuppe tråden din, men du er ikke alene! 

Anonymkode: 977bf...a54

Skrevet

Jeg heier masse på deg! Lykke til. Drikk masse vann! Anbefaler deg å gå en tur eller finne på noe når søtsuget melder seg. 

Dette vet du sikkert, men det er viktig å handle mat på full mage! Aldri gå i butikken hvis du er sulten.

Anonymkode: 06d59...33e

Skrevet

Åh, kanskje jeg skal henge meg på. Jeg er like høy som deg, og veier 64 kg. Ser ganske lik ut på det første bildet, men ser at du har litt mer heng enn meg på bilde 2.

Jeg tror faktisk det skal gå greit å gå ned noen kg, for meg vil nok det største problemet være å «stramme opp». Jeg hater virkelig styrketrening, og har knapt muskler. 🙈

Anonymkode: fdc2a...2c8

Skrevet

Hei TS! 

Jeg vil også ned i vekt! Har et par kg for mye og tenker å gå i gang med vektnedgang og bygge muskler på mandagen selv. Er det okay for deg at jeg også legger inn bilder her?

Anonymkode: 5d6bf...5dd

Skrevet

Hvorfor utsette til mandag? Hvorfor ikke starte i dag?

Anonymkode: c33e4...cd1

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvorfor skal du begynne på mandag? Det er nå du er motivert. Lag en plan nå og start idag. 

Anonymkode: 10e04...a25

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Heier på deg! 🥰 Det kan være utrolig vanskelig å gå ned i vekt, og ikke minst demotiverende når det går sakte. Jeg har også noen kilo å gå ned. Vi er nesten like høye. Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Disiplin. 

Anonymkode: 3a7b9...676

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også 160. Veier nå 64 og veide 65 kg i forrige uke. Har dog høy andel muskelmasse, så min idealvekt er mellom 58 og 60 kg for å ikke gå under 20 i fettprosent. Så da er det ca 4-5 kg igjen ned for meg. Teller ikke kalorier, men spiser mye mindre andre måltid enn middag (for meg er middag det mest næringsrike måltidet med grønnsaker og proteiner så jeg spiser heller mer til middag enn mer brødskive de andre måltidene), samt at jeg har kuttet kraftig ned på inntaket av melk og juice, og det funker tydeligvis. Håper på å veie 60 kg innen en måned eller to. 

Anonymkode: b5055...6cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor utsette til mandag? Hvorfor ikke starte i dag?

Anonymkode: c33e4...cd1

For min sin del er det fordi jeg får tvangstanker om å starte på noe slik noe midt i uka. Det må starte på begynnelsen om du forstår

• Liker 1
Skrevet

Jeg er akkurat som deg, og det er så frustrerende å ikke klare å stå i avgjørelsen om å gå ned i vekt! 

Ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: 945f1...d2f

Skrevet

Lykke til ts:) Delta i disse med i vekt-trådene her på kg?:) Mange i samme sko! Jeg har gått ned 1,8 kg på 3 uker:) 

Anonymkode: 9120f...dcf

Skrevet

Klassikeren til alle som skal endre livsstil: "neste uke skal jeg trene mere og spise bedre". Altså det som alltid mangler er hva du konkret skal gjøre og spise og det vil ingen oppgi, for da blir plutselig endringsprosessen forpliktende. Derfor kommer det mest sannsynlig ikke til å gå denne gangen heller. 

Du må løfte den oppgaven å endre spise og aktivitetsvaner på likt nivå som jobb, betale regninger, vaske klær og hus osv. 

• Liker 1
Skrevet
Tilbakestående skrev (8 minutter siden):

Klassikeren til alle som skal endre livsstil: "neste uke skal jeg trene mere og spise bedre". Altså det som alltid mangler er hva du konkret skal gjøre og spise og det vil ingen oppgi, for da blir plutselig endringsprosessen forpliktende. Derfor kommer det mest sannsynlig ikke til å gå denne gangen heller. 

Du må løfte den oppgaven å endre spise og aktivitetsvaner på likt nivå som jobb, betale regninger, vaske klær og hus osv. 

100% enig. 

Og hvorfor skal alle begynne mandag/neste uke/neste måned? Start i dag!!

Du må dessuten bytte motivasjon med disiplin. Motivasjon er flyktig. Hadde jeg fulgt den hadde jeg spist på macern 5 ganger i uka og bevegd meg 10 min i uka og sett ut deretter.

Jeg trener 3 dager i uken, og spiser godteri og junk kun en dag i uka. Det har blitt en vane på lik linje med å betale regninger og vaske hus. Jeg planlegger fex uken min etter treninger, det er det aller viktigste jeg gjør utenom jobb. 

Anonymkode: d922e...a6a

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg heier masse på deg! Lykke til. Drikk masse vann! Anbefaler deg å gå en tur eller finne på noe når søtsuget melder seg. 

Dette vet du sikkert, men det er viktig å handle mat på full mage! Aldri gå i butikken hvis du er sulten.

Anonymkode: 06d59...33e

Stemmer. Og kjøp heller ikke mer godteri enn det du har planlagt å spise. Devt er av egen erfaring rom for både å spise godteri og kose seg og samtidig gå ned i vekt, men det krever planlegging og struktur , som f eks ikke falle for fristelsen til å kjøpe 4 store plater fra Freia til 100kr. Det er ytterst få som klarer å ha 4 plater liggende uten å tilslutt gi etter og hive på 

Endret av Laraa
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For min sin del er det fordi jeg får tvangstanker om å starte på noe slik noe midt i uka. Det må starte på begynnelsen om du forstår

Helt riktig. Start mandag og ha veiedag mandager. Til nød en mellomveiing fredag, for å se det an. Men kun mandagsveiing teller:-).

Anonymkode: aa51a...c82

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

100% enig. 

Og hvorfor skal alle begynne mandag/neste uke/neste måned? Start i dag!!

Du må dessuten bytte motivasjon med disiplin. Motivasjon er flyktig. Hadde jeg fulgt den hadde jeg spist på macern 5 ganger i uka og bevegd meg 10 min i uka og sett ut deretter.

Jeg trener 3 dager i uken, og spiser godteri og junk kun en dag i uka. Det har blitt en vane på lik linje med å betale regninger og vaske hus. Jeg planlegger fex uken min etter treninger, det er det aller viktigste jeg gjør utenom jobb. 

Anonymkode: d922e...a6a

Mandag it is😎

Anonymkode: aa51a...c82

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...