Gå til innhold

Får ikke sykepengene mine fra arbeidsgiver, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I oktober var jeg sykemeldt fra vikarbyrået jeg jobbet i. Leverte sykemelding og alt så ok ut på nav sine sider. Etter en stund sier arbeidsgiver at de aldri har mottatt sykemeldingen, til tross for at det står på nav at den er sendt til arbeidsgiver. Jeg kontakter nav og de sier alt er ok og ber arbeidsgiver ringe dem, arbeidsgiver sier at de ikke kan ringe nav pga personvern.

jeg prøver å sende sykemeldingen på nytt (måtte endre den bittelitt for å få det til)

og etter en stund sier de at de har mottatt den. Forventet å få sykepengene i desember, men fikk ingenting, ringer og spør, de sier den er mottatt og at de skal fikse og de skal komme på januarlønn, noe det ikke gjorde.

hva gjør jeg? Jeg er helt sikker på at jeg har rett på sykepenger. Det er snakk om ca 15000 kr brutto. Kunne trengt pengene, men hva gjør jeg når arbeidsgiver ikke betaler…?

Anonymkode: de1d2...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I verste fall kan NAV betale.

Anonymkode: a7708...6f2

Skrevet

Har du søkt om sykepenger da? Den kommer når sykemeldingen siste dato kommer.

Anonymkode: 46150...247

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du søkt om sykepenger da? Den kommer når sykemeldingen siste dato kommer.

Anonymkode: 46150...247

Ja, alt er ok fra min side, det har til og med arbeidsgiver bekreftet over tlf, aner ikke hvorfor pengene ikke kommer

Skrevet

Ta kontakt med fagforeningen å be om hjelp. 

Skrevet

De sa jo den skal komme på januarlønn, den betales ut i månedsskiftet januar-februar her hos oss. 

Skrevet
2 minutter siden, Mt3 said:

De sa jo den skal komme på januarlønn, den betales ut i månedsskiftet januar-februar her hos oss. 

Lønningsdato er den 12. her

Skrevet

Har du spurt hvorfor de ikke kom på januarlønna da? Det er steg 1. 

Skrevet

Ikke alle arbeidsgivere betaler sykepengene utover arbeidsgiverpeeioden. Da krever du dem direkte fra nav 

Anonymkode: 60a56...d28

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, alt er ok fra min side, det har til og med arbeidsgiver bekreftet over tlf, aner ikke hvorfor pengene ikke kommer

Når ting ikke løser seg synes jeg det er greit å ta ting skriftlig. Da har du bevis for hva arbeidsgiver har sagt. Så jeg ville ha listet opp hendelsesforløpeti en e-post, slik du gjorde i HI, og be de gjøre utbetalingen raskt.

Anonymkode: d859e...e0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...