AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har frem til no alltid med gjevne mellomrom overført bilder til pc manuelt, og over på ekstern harddisk for å lagre dem flere steder for å ta vare på dem. Men jeg har sett litt på dette med lagring i iCloud. Jeg har mange bilder på telefonen, og må oppgradere til iCloud+, som er helt greit. Men det jeg ikke liker når jeg leser om dette med å ha bilder lagret i iCloud er at «mindre versjoner av bildene og videoene dine vises på enhetene dine, og du kan laste ned orginalversjon når som helst». Står et annet sted at dette er noe med «optimalisering av bilder» å gjøre. Jeg er kun ute etter sikkerheten i forhold til at bildene blir lagret på et ekstra sted, men ønsker fortsatt å ha dem alle, i sin fulle versjon, på telefonen (lagringsplass er ikke et problem). Så om noen vet og bruker dette; kan jeg skaffe med iCloud+, lagre bilder i iCloud, men unngå dette med at bildene på telefonen blir «dårligere», altså at jeg fortsatt har dem som nå på telefonen? Jeg er litt imot dette med skylagring da jeg … ikke helt stoler på at ting plutselig ikke blir borte om jeg skulle glemme å betale noe eller om en feil skjer et sted i systemet til apple. Uansett, så har jeg nå tenkt at et ekstra lagringssted i tillegg til det jeg allerede gjør nok ikke er feil. Anonymkode: 9e47f...ad5
anon01 Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Det skal være fullt mulig å huke av på "Download and keep originals" - som betyr at bildene dine vil være i original format også på din iPhone. https://support.apple.com/en-us/HT205703#:~:text=Tap Settings > [your name],save space on your device. Store your photos and videos in iCloud Your photos and videos are stored on your device in their original, high-resolution version. This means that they use a lot of space on your iPhone, iPad, and iPod touch. With iCloud Photos, you can make more space available on your device and have your entire collection, everywhere you go. Get started with iCloud Photos: Tap Settings > [your name] > iCloud > Photos. Turn on iCloud Photos. Select Optimize iPhone Storage to save space on your device. With Optimize Storage, smaller, space-saving photos and videos are kept on your device while all of your original, full-resolution versions are stored in iCloud. And as long as you have enough space in iCloud, you can store as many photos and videos as you want.
j23 Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Bumper opp denne tråden. Hvis iCloud sikkerhetskopierer alt som er på telefonen - og du har full lagringskapasitet på telefon/iphone. Er det da mulig på ett eller annet vis å fjerne bilder/filer på telefon, men at de fortsatt finnes i skyen altså icloud? Hvis de forsvinner fra skyen hvis du sletter den på telefonen vil det jo alltids gå fullt hvis man ikke kontinuerlig kjøper nye telefoner med mer lagringsplass? Hva er det jeg misforstår eller ikke skjønner her???🤔🤔
anon01 Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 9 hours ago, j23 said: Bumper opp denne tråden. Hvis iCloud sikkerhetskopierer alt som er på telefonen - og du har full lagringskapasitet på telefon/iphone. Er det da mulig på ett eller annet vis å fjerne bilder/filer på telefon, men at de fortsatt finnes i skyen altså icloud? Hvis de forsvinner fra skyen hvis du sletter den på telefonen vil det jo alltids gå fullt hvis man ikke kontinuerlig kjøper nye telefoner med mer lagringsplass? Hva er det jeg misforstår eller ikke skjønner her???🤔🤔 Ja, du kan bare ha de på icloud, om du googler, så får du mange tråder på fforskjellige forum om det samme. MEN det betyr at du må skru av icloud synk for bilder, og når du skrur den på igjen vil den synke og da fjerne eventuelle bilder du har på icloud men ikke iPhonen. https://discussions.apple.com/thread/250456332?sortBy=best iPhone brukere kan også lagre sikkerhetskopi via itunes til PC eller MAC. Du kan også bruke andre tjenester enn apple sine, men det krever jo konto hos de forskjellige tilbyderne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå