Gå til innhold

Hippiene på 1960-70-tallet ville blitt ansett som høyreorienterte og ultra-konservative, etter dagens standarder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta deg et øyeblikks tid til å tenke på det faktum.

Anonymkode: cf5d2...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har jeg og vi andre op kvinneguiden tenkt på dette i flere timer. Rallet og laget masse lyder mens vi har endevendt temaet. Ikke at det er så mye å gå på da. 

Men Fortell hva du har tenkt da??? Gleder meg til noe saftig lesestoff. ❤️

Anonymkode: 33ec0...e1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan er dette et faktum?

• Liker 3
Skrevet

Folk som mener at verden er mer venstreorientert idag enn syttitallet er ikke verdt å ta seriøst. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 1.55):

På hvilken måte?

Skrevet
PeeWee skrev (16 timer siden):

Folk som mener at verden er mer venstreorientert idag enn syttitallet er ikke verdt å ta seriøst. 

Innenfor sosiale spørsmål er vi det. Økonomisk har det heldigvis gått i riktig retning.

Anonymkode: 575fc...9d5

Skrevet

Tror OP må forklare hvordan fri kjærlighet, seksuell og narkotisk eksperimentering, eksperimentell musikk etc kan anses som noe ultrakonservativt 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Magika_fra_Fyll said:

Tror OP må forklare hvordan fri kjærlighet, seksuell og narkotisk eksperimentering, eksperimentell musikk etc kan anses som noe ultrakonservativt 

Ja, det anses i dag som svært konservativt å løpe rundt i gatene toppløs. Det vet da alle.

Anonymkode: 48333...a77

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innenfor sosiale spørsmål er vi det. Økonomisk har det heldigvis gått i riktig retning.

Hva er så mye bedre økonomisk? Sosiale spørsmål er en sak mest tullinger engasjerer seg i. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
PeeWee skrev (2 timer siden):

Hva er så mye bedre økonomisk? Sosiale spørsmål er en sak mest tullinger engasjerer seg i. 

Mindre skatter, færre reguleringer, mer frihandel og mindre innblanding i bedrifter og folks liv fra staten

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mindre skatter, færre reguleringer, mer frihandel og mindre innblanding i bedrifter og folks liv fra staten

Hvorfor er det uten videre et gode? Man kan også se det som flere som havner utenfor arbeidslivet, flere jobber med veldig dårlige arbeidsforhold/lønninger, dyrere strøm og dyrere boliger som et resultat av denne politikken.Foruten, om du skal være AB er det jo greit å skrive så det blir litt mindre gjenkjennelig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 1.55):

Siden jeg er oppvokst med hippie foreldre så lurer jeg på hvordan _du_ tenker siden du kom frem til den konklusjonen.

• Liker 1
Skrevet
PeeWee skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det uten videre et gode? Man kan også se det som flere som havner utenfor arbeidslivet, flere jobber med veldig dårlige arbeidsforhold/lønninger, dyrere strøm og dyrere boliger som et resultat av denne politikken.Foruten, om du skal være AB er det jo greit å skrive så det blir litt mindre gjenkjennelig. 

Alle har fått det bedre. Kapitalisme gir bedre liv, sosialisme gir fattigdom og nød og undertrykkelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har fått det bedre. Kapitalisme gir bedre liv, sosialisme gir fattigdom og nød og undertrykkelse.

Folk har fått det bedre fordi tiden har gått, men folk fikk det bedre raskere før åttitallet. 

• Hjerte 1
Skrevet
PeeWee skrev (3 minutter siden):

Folk har fått det bedre fordi tiden har gått, men folk fikk det bedre raskere før åttitallet. 

Folk fikk det bedre med kapitalismen, når vi ble kvitt etterkrigssosialismen gikk det enda bedre

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk fikk det bedre med kapitalismen, når vi ble kvitt etterkrigssosialismen gikk det enda bedre

Men du gir jo ikke noen faktiske ting som ble bedre da? Greit med mindre sensur og slikt selvfølgelig og noen privatiseringer som televerket var bra, men andre ting fungerte ikke like bra. Det verste er nok markedstankegangen i energipolitikken. 

• Hjerte 1
Skrevet
PeeWee skrev (14 minutter siden):

Men du gir jo ikke noen faktiske ting som ble bedre da? Greit med mindre sensur og slikt selvfølgelig og noen privatiseringer som televerket var bra, men andre ting fungerte ikke like bra. Det verste er nok markedstankegangen i energipolitikken. 

Det fungerte godt helt til politikerne vedtok kablene til Tyskland og England.

Skrevet

Jeg trenger visst å få dette inn med teskje, for til tross for at jeg har tenkt og at jeg tidligere har lest en del om hippietiden, klarer jeg ikke se hvilke verdier som gjør det til et faktum at hippiene i dag ville vært konservative og høyreorienterte. TS, opplys meg!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det fungerte godt helt til politikerne vedtok kablene til Tyskland og England.

Det fungerte før fordi man ikke så på kraft på samme måte som hundesjampo, og bygget ut for behovet i forskudd. Da var det alltid nok kraft tilgjengelig. En politikk som ble endret av en uhellige allianse av markedsliberalister og miljøvernere. 

Skrevet
PeeWee skrev (13 minutter siden):

Det fungerte før fordi man ikke så på kraft på samme måte som hundesjampo, og bygget ut for behovet i forskudd. Da var det alltid nok kraft tilgjengelig. En politikk som ble endret av en uhellige allianse av markedsliberalister og miljøvernere. 

Det fungert godt fra 1993 frem til politikerne åpnet kablene til england og tyskland som skjedde på et uheldig tidspunkt slik at vi nå har høye priser. Gerhardsen-politikken virket ikke, derfor endret man politikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...