Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Som overskriften sier, så har min sønn valgt å bo hos meg, og har bodd hær i over et år, min x får barnebidrag for ham, da jeg ikke orker mere drama, kan dette lage problemer for min x, da jeg ikke mottar av barnebidrag? eller kan dette lage problemer for meg, da jeg ikke har sagt ifra at han bor hos meg, jeg betaler barnebidrag til min x, en gang i mnd Får ingen støtte fra noen, men det går fint, viktigste for meg er at min sønn har det bra, min x sier også i telefon samtaler at jeg ikke må si noe til NAV, ang at vår sønn har bodd og bor hos meg Det jeg tenker på, er om jeg gjør noe galt/kriminelt ved å ikke si til NAV at vår sønn ikke bor hos min x, som får barnebidrag hos meg, og div andre støtter? 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Dere er jo begge pliktig å melde fra til NAV om.endringer. Anonymkode: c471d...ad9 12
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2023 men hva kan skje om jeg ikke sier noe? er tross alt jeg som betaler bidrag, for et barn som bor hos meg, men på papiret ikke
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Fortvilet1 skrev (4 minutter siden): men hva kan skje om jeg ikke sier noe? er tross alt jeg som betaler bidrag, for et barn som bor hos meg, men på papiret ikke Hvorfor gidder du? Anonymkode: c471d...ad9 5
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2023 pga dramaet det starter, så jeg lurer rett å slett på om jeg gjør noe ulovelig Min sønn er 17år nå, og vil bare bo hos meg Jeg er redd min x skal forlange at min sønn skal flytte tilbake igjen, det vil ikke min sønn heller jeg ønsker bare at alle parter skal ha det bra
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 Eksen din kan ikke forlange noe som helst, sønnen din er 17 år og bestemmer selv hvor han vil bo. Det er ekstremt dumt av deg å ikke få det du har krav på, og at du i tillegg betaler eksen din er jo helt vilt. Omdet er ulovlig vet jeg ikke, men det er i alle fall i gråsone da din sønn ikke har korrekt adresse i folkeregisteret. Anonymkode: 1d765...341 9 1 4
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2023 jeg er bare redd for at min x skal "eksplodere" på meg. håper virkelig ikke jeg gjør noe ulovlig ved dette, er jo tross alt jeg som taper stort på dette, og det går bare utover meg, og ingen andre
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Det er jo ikke ulovlig at du betaler bidrag til far. Du velger jo dette helt selv. Dette er jo ikke penger NAV gir til far, selv om det kan gå via NAV. Anonymkode: 8568d...1f1
Fireflies Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 Du velger det jo selv, men det står jo på papiret at barnet ikke bor hos deg. Hvis du ikke trenger pengene så er det penger som kunne vært spart til barnet som snart skal ut i voksenlivet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 Fortvilet1 skrev (5 minutter siden): jeg er bare redd for at min x skal "eksplodere" på meg. håper virkelig ikke jeg gjør noe ulovlig ved dette, er jo tross alt jeg som taper stort på dette, og det går bare utover meg, og ingen andre Om grunnen til at du betaler bidrag til far er fordi du er redd han, bør du rådføre deg med noen. Det skal jo ikke være sånn. Om du ikke ønsker bidrag fra han, kan du i det minste få hjelp og støtte til å stoppe bidraget du gir han. Anonymkode: 8568d...1f1 6
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2023 da får jeg sove i natt, takk for svar
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2023 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om grunnen til at du betaler bidrag til far er fordi du er redd han, bør du rådføre deg med noen. Det skal jo ikke være sånn. Om du ikke ønsker bidrag fra han, kan du i det minste få hjelp og støtte til å stoppe bidraget du gir han. Anonymkode: 8568d...1f1 er jeg som er far! jeg prøver bare mitt beste å ta ansvar Endret 20. januar 2023 av Fortvilet1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 Du skal ha pengene da barnet bor hos deg. Meld fra om endringene til nav. Viss dette kvinnemenneske klikker for at hun ikke får penger som hun ikke har krav på er det noe seriøst galt med dama. Anonymkode: 2e80a...7b5 5 1
Fortvilet1 Skrevet 20. januar 2023 Forfatter #14 Skrevet 20. januar 2023 tingen med akkurat det, er at sist min x klikket på meg, så gikk hun til min leilighet, og knuste vinduet, og raserte alt innvendig, det var forårsaket at jeg fikk ny kjæreste, jeg fikk heller ikke se min sønn på nesten 3år, etter det så jeg er virkelig redd for at noe slik skal skje igjen, ikke det at det betyr så mye, men jeg vil ha store problemer med å forklare til min sønn hva som er skjedd, da jeg ikke vil at han skal ha et dårlig forhold til sin mor, så lenge det bare går ut over meg, så er det ikke et problem, men jeg ønsker virkelig ikke at det skal gå ut over flere en meg uansett takk for svar 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor gidder du? Anonymkode: c471d...ad9 For barnet sitt❤️ Anonymkode: b01dd...911 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 Hun får lavere skatt (i fjor). I år får hun økt barnetrygd fra mars (dersom hun er alene). Det er nok derfor hun ikke vil du skal melde ifra. Dette er penger som du skulle hatt. Anonymkode: d47c1...711 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 Fortvilet1 skrev (4 timer siden): tingen med akkurat det, er at sist min x klikket på meg, så gikk hun til min leilighet, og knuste vinduet, og raserte alt innvendig, det var forårsaket at jeg fikk ny kjæreste, jeg fikk heller ikke se min sønn på nesten 3år, etter det så jeg er virkelig redd for at noe slik skal skje igjen, ikke det at det betyr så mye, men jeg vil ha store problemer med å forklare til min sønn hva som er skjedd, da jeg ikke vil at han skal ha et dårlig forhold til sin mor, så lenge det bare går ut over meg, så er det ikke et problem, men jeg ønsker virkelig ikke at det skal gå ut over flere en meg uansett takk for svar Hun raserte leiligheten din? Hadde ringt politiet da, men. Nå er han snart 18 så da mister hun uansett all støtte. Men om barnet skal bo fast hos deg er dere pliktig å melde fra til både nav og folkeregisteret.
Snok1 Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 Fortvilet1 skrev (5 timer siden): Får ingen støtte fra noen, men det går fint, viktigste for meg er at min sønn har det bra, min x sier også i telefon samtaler at jeg ikke må si noe til NAV, ang at vår sønn har bodd og bor hos meg Det jeg tenker på, er om jeg gjør noe galt/kriminelt ved å ikke si til NAV at vår sønn ikke bor hos min x, som får barnebidrag hos meg, og div andre støtter? Dere har full avtalefrihet og gjør ikke noe galt. Truer eksen din deg? Hva slags bråk får du dersom du endre bostatis for sønnen din?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 Fortvilet1 skrev (4 timer siden): så jeg er virkelig redd for at noe slik skal skje igjen, ikke det at det betyr så mye, men jeg vil ha store problemer med å forklare til min sønn hva som er skjedd, da jeg ikke vil at han skal ha et dårlig forhold til sin mor, så lenge det bare går ut over meg, så er det ikke et problem, men jeg ønsker virkelig ikke at det skal gå ut over flere en meg Hør her. Sønnen din er 17 år og snart voksen. Det er en grunn til at han vil bo bare hos deg. Sannsynligvis så merker han også at det er «noe» med mamma. Anbefaler deg å være åpen og real. Hun bestemmer ingenting mer over hvor sønnen skal bo. Hvis hun utagerer bør du ringe politiet. Sønnen din har godt av å lære at man skal sette grenser for seg selv og ikke akseptere dritt fra folk selv om man har en relasjon til dem. Du/dere bør melde fra til nav, slutte å betale henne og gjøre det ordentlig. Anonymkode: 4c875...5f3 2
Hedda-78 Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 At du velger å betale til mor er greit nok. Men medfører dette at mor får ytelser som hun ikke egentlig skal ha? I såfall kan du vel regnes som medskyldig i trygdesvindel og/eller skatteunndragelse ved å unnlate å opplyse om flyttingen. Men det er selvsagt mor som får en evt straff for det, ikke du. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå