Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på snart ett år. Jeg har dette året havnet i en dyp dyp depresjon (når baby var ca 3mnd gammel). Jeg har gjort ALT jeg kan for å få bukt med depresjonen min, men det går nesten ikke fremover, tross god støtte og hjelp fra samtaleterapi og nå profesjonell psykolog. Det jeg har lagt merke til etterhvert er at jeg kan ha gode dager hvor jeg omtrent  føler meg helt "kurert", og så kan jeg neste dag igjen være helt fullstendig på bånn. Det er som om kroppen nesten havner i en psykose de dårlige dagene. Dette er mitt andre barn. Med mitt første barn var jeg i en dyp dyp barsel depresjon, men ti dager etter fødselen så lettet plutselig hele depresjonen. Jeg prøvde å amme i starten, men måtte legge inn årene ganske raskt - omtrent samtidig som depresjonen lettet. Nå, med barn nummer to, så har jeg ammet fra dag én og holder fremdeles på i aller høyeste grad. Jeg stusser litt over om det faktisk er en "reel" depresjon (misforstå meg rett, jeg er dypt deprimert altså) eller om det er hormonene mine som spiller meg et puss og bare overkjører all fornuft og setter meg fullstendig ut av kurs?! For etter en dårlig dag kan jeg sitte neste dag og bli skremt av hvor langt nede jeg var, ikke helt forstå at det ble så himla svart 😳 Noen som har vært borti det samme, eller som kjenner seg igjen? Jeg har prøvd å google men der er ingen svar. Skal selvfølgelig lufte dette til psykologen neste gang. 

Anonymkode: ad432...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det helt sånn når jeg fikk min yngste for 2 år siden.

Jeg prøvde antidepressiva og terapi, men ble bare verre og verre. Og verre.

Heldigvis fikk jeg en fitbit til jul som fortalte meg at pulsen var ufattelig høy jevnt over, men ikke før den andre runden med fitbit-bruk så kontaktet jeg lege. Og fikk påvist graves, høyt stoffskifte.

Det er visst vanlig at de som får det, får i forbindelse med fødsel og graviditet. Skjønner ikke hvorfor ikke det går automatikk i å ta den blodprøven jevnlig etter fødsel.

Lykke til for deg, håper nesten det er så "enkelt" som stoffskiftet.

Anonymkode: 8113b...2c3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde det helt sånn når jeg fikk min yngste for 2 år siden.

Jeg prøvde antidepressiva og terapi, men ble bare verre og verre. Og verre.

Heldigvis fikk jeg en fitbit til jul som fortalte meg at pulsen var ufattelig høy jevnt over, men ikke før den andre runden med fitbit-bruk så kontaktet jeg lege. Og fikk påvist graves, høyt stoffskifte.

Det er visst vanlig at de som får det, får i forbindelse med fødsel og graviditet. Skjønner ikke hvorfor ikke det går automatikk i å ta den blodprøven jevnlig etter fødsel.

Lykke til for deg, håper nesten det er så "enkelt" som stoffskiftet.

Anonymkode: 8113b...2c3

Tusen takk for svar! 💙 Jeg har lavt stoffskifte fra før, men vet du.. jeg har jo ikke fulgt opp verdiene på omtrent et år nå, aner ikke om jeg er riktig dosert 😳 Det skal jeg gjøre asap! Ja, det er kanskje litt latterlig å håpe på at det er så enkelt, men det er disse enorme opp og nedturene som jeg ikke kjenner meg igjen i. 

Anonymkode: ad432...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...