Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var du på sykehuset etter keisersnitt? Hvor lenge får man lov til å være der? 

Anonymkode: 4ac4a...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De planla at jeg skulle være der i fem dager. Jeg grein meg hjem etter fire, da orket jeg ikke mer.

Anonymkode: b8147...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge var du på sykehuset etter keisersnitt? Hvor lenge får man lov til å være der? 

Anonymkode: 4ac4a...b92

Jeg var 5 dager , da ble jeg lei og ba om å få reise hjem🙈 Fikk beskjed på forhånd at de ønsket man skulle være 3 dager etter KS.  Vi måtte likevel inn med baby daglig de første dagene for å veie og følge med på gulsott. Baby ble tatt med KS 3 uker før termin, så var litt liten og gul🙂

Anonymkode: 6176d...eb3

Skrevet

Ikke helt det samme, men har sprettet opp hele maven 32 cm på langs, utposing på hovedpulsåren. Lå i 5 dager.

Keisersnitt er på tvers og ca 10-15 cm vel?

Skrevet

Var 3 døgn etter første barn, akutt keisersnitt. Hadde mye smerter, men var veldig klar for å dra hjem etter 6 dager igangsettelse i forkant. 

Andre barn ble og keisersnitt etter ny mislykket igangsettelse - ikke like hast som første, og fikk blokade etter keisersnittet som hjalp meg raskt opp. Tror jeg hadde mindre smerter i ettertid siden jeg var oppe å gikk uten problem bare timer etterpå. Dro hjem etter 2 dager. 

Anonymkode: 53f49...db5

Skrevet

6 dager. 

Fikk spinalhodepine som måtte ordnes før jeg kunne reise hjem. 

Kunne ikke sitte eller stå, da kjentes det som hodet eksploderte. Lå flatt i fem dager og måtte spise koffein tabletter hver 6 time fordi det er sånn de fikser det. 

Gikk ikke over og fikk blodlapp på dag seks. Da ble jeg kvitt hodepinen i samme sekund som de sprøytet inn blodet. 

Fikk beskjed når jeg fikk spinal bedøvelse at spinalhodetpine kunne forekomme men at det var skjeldent.  

Likevel kjenner jeg syv stykker som har opplevd det....

Anonymkode: 8d8bd...2ff

Skrevet
Einus skrev (10 minutter siden):

Ikke helt det samme, men har sprettet opp hele maven 32 cm på langs, utposing på hovedpulsåren. Lå i 5 dager.

Keisersnitt er på tvers og ca 10-15 cm vel?

Ja, men da spretter man opp alle lagene inn og med livmoren, + at man får spinal og ikke narkose , mange blir å få spinalhodepine etterpå. I tillegg har man en baby å ta seg av som krever sitt :) og noen ganger må man være ekstra på sykehuset pga babyen behøver tilsyn og oppfølging. 

Anonymkode: 6176d...eb3

Skrevet

KS fredag, reiste hjem mandag etter eget ønske. Så i ettertid at jeg burde blitt hvertfall én dag til.

Anonymkode: d2ec3...1bd

Skrevet

Etter 2 dager. Jeg hadde keisersnitt søndag ettermiddag og dro hjem tirdagen. De anbefalte egentlig 3 dager, men jeg hadde allerede vært der siden torsdagen for igangsettelse, så var veldig klar for å dra hjem. 

Anonymkode: bf940...a78

Skrevet

Keisersnitt natt til onsdag, dro hjem lørdag. Fikk lov til å dra hjem fredag hvis jeg ville, men syns det var greit å ta et ekstra døgn med jordmor og barnepleiere i nærheten for å føle meg litt tryggere på ammingen før jeg dro.

Anonymkode: 422f9...254

Skrevet

Fikk reise hjem fem dager etter snittet. Da hadde jeg egentlig hatt lyst til å dra hjem et par dager, men måtte vente pga. høyt blodtrykk. Hadde hastesnitt etter igangsettelse pga. preeklamsi. Vil tro at jeg kunne reist hjem om det var færre medisinske faktorer i bildet. 

Jeg kunne også blitt lengre om jeg ville, men jeg sov så dårlig på sykehuset, og var generelt ganske lei. 

Anonymkode: 8a1d7...d1f

Skrevet

Fødsel startet tirsdag, keisersnitt natt til torsdag, klarte å mase meg til å reise hjem lørdag formiddag. Midt i lockdown, fikk veldig lite hjelp og var alene uten at mann kunne komme på besøk. Skal sies at jeg var i fysisk OK form og baby var frisk. 

Anonymkode: 28cec...e79

Skrevet

Første gangen ble det keisersnitt fordi jeg var syk, da var jeg der i seks døgn og følte at jeg trengte det. Andre gang ble det også hastekeisersnitt, men av andre grunner. Formen var super, og det var sommerrush på barsel (altså så jeg så vidt noe til de ansatte). Dro hjem etter ett døgn. Det gikk veldig fint for meg, og jeg var og er fornøyd med det valget - men allikevel ikke noe jeg vil anbefale sånn generelt sett.

Anonymkode: c71cd...59d

Skrevet

Keisersnitt onsdag og hjem lørdag formiddag, pga 3-dagers regelen. Ønsket jeg hadde reist hjem fredagen. Formen var fin, jeg var oppe og gikk og dusjet tre fire timer etter ks. Ammingen var dog ikke i gang, men fikk ikke noe hjelp av sykehuset til det uansett. Måtte tilbake etter 10 dager (etter ks) for å fjerne stiftene/agraffene, og innom lokal helsestasjon for å veie etc (babyen ble født med gulsott og gikk ganske mye ned i vekt etter fødsel).

Formen min etter ks var mye bedre enn de siste ukene av graviditet, og jeg gjorde nok mer enn en «skal» og ting en anbefales å unngå eller være forsiktig med. Det var bare så deilig å merke at kroppen fungerte mer som den pleide uten masse vondter over alt :)

Anonymkode: 8b7ff...5b3

Skrevet

Med første kranglet jeg meg ut på 6 dagen med telefonoppfølgning fra lege og ekstra hjemmebesøk fra jordmor i kommunen da hadde jeg vært der i 11 dager inkludert igangsettelse. Hadde komplikasjoner av svangerskapsforgiftning og akutt keisersnitt. 

Med andre fikk jeg kranglet meg hjem på dag to med telefonoppfølgning. Satt rett igang med å fikse alt til baby, seng osv, bake, vaske og gjøre istand til bursdag til eldste. Skulle bare ha vært på sykehuset. Det var idioti. Jeg fikk ekstremt vondt i operasjonssåret (med begrenset smertelindring hjemme) og barseltårer ut av en annen verden. Trodde jeg var superwoman, men når morfintabletten fra morgenen dabbet av så var jeg bare helt vanlig menneske 🙈 anbefaler iallefall tre dager på sykehus og gradvis nedtrapping av smertestillende. 

Anonymkode: c95cc...755

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Keisersnitt onsdag og hjem lørdag formiddag, pga 3-dagers regelen. Ønsket jeg hadde reist hjem fredagen. Formen var fin, jeg var oppe og gikk og dusjet tre fire timer etter ks. Ammingen var dog ikke i gang, men fikk ikke noe hjelp av sykehuset til det uansett. Måtte tilbake etter 10 dager (etter ks) for å fjerne stiftene/agraffene, og innom lokal helsestasjon for å veie etc (babyen ble født med gulsott og gikk ganske mye ned i vekt etter fødsel).

Formen min etter ks var mye bedre enn de siste ukene av graviditet, og jeg gjorde nok mer enn en «skal» og ting en anbefales å unngå eller være forsiktig med. Det var bare så deilig å merke at kroppen fungerte mer som den pleide uten masse vondter over alt :)

Anonymkode: 8b7ff...5b3

Signerer det siste der, følte meg så mye bedre på dag 2 etter ks enn hvor tung og sliten jeg var mot slutten av graviditeten! Følte meg uthvilt på en måte. 

Anonymkode: bf940...a78

Skrevet

KS natt til mandag, dro hjem fredag.

Var vel først onsdag ettermiddag jeg klarte å gå i det hele tatt, og var på do for første gang. Da hadde jeg prøvd flere ganger å i det hele tatt stå og gå på stedet hvil, dagen før, uten å komme meg av flekken. 

Anonymkode: ea9e9...e49

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt på en tirsdag, dro hjem torsdag, så 2 dager. Da behøvde jeg ikke sterkere smertestillende enn Paracet lenger og jeg holdt rett og slett ikke ut å dele rom med en annen lenger, lengtet hjem til min egen seng og litt mer fred og ro. 

Anonymkode: d169a...6cd

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg dro hjem på dag 5. Hadde hastekeisersnitt, men utover det ingen komplikasjoner med hverken meg eller baby. Jeg var raskt oppe på beina og i god fysisk form. Allikevel ville de ha meg der lengst mulig og syns gjerne jeg kunne ha blitt lenger. Det er mulig det har å gjøre med at dette var en tid på året hvor det var veldig god kapasitet på barsel.

Anonymkode: d8c6f...f8b

Skrevet

Vi lå nok lenger før, hadde katastrofesnitt og dro hjem først etter 9 dager.

Anonymkode: d296d...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...