Gå til innhold

Lar dere partner bruke skralle som hammer og vaske verktøy i oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bedre halvdel lar meg ikke bruke skrallen som hammer ("bruk en hammer, skrallen er dyr!") Og oppvaskmaskinen tåler ikke olje.

Er jeg urimelig? Skal jeg skru med oljete og fettete verktøy? Og faen da, en skralle kan fint slå inn en spiker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hammer er så klart billigere og langt mer egnet til å slå inn en spiker med enn hva en skralle er.

Verktøy, i hvertfall f.eks skralle skal være litt oljete om ikke så får en jo ikke brukt skrallefunksjonen. Verktøy skal i hvertfall ikke vaskes i oppvaskmaskin,  det skal tørkes over med papir også vasker du hendene når du er ferdig med jobben.

• Liker 6
Skrevet

Nei. du er selvsagt ikke urimelig. 

Skrevet

Så lenge du betaler skrallen kan du ødelegge den så mye du vil. 

Verktøy med fett vaskes med såpe, evt zalo og eddik, i vann i balje. 

Anonymkode: 0b98e...269

Skrevet
ajarRun skrev (41 minutter siden):

Min bedre halvdel lar meg ikke bruke skrallen som hammer ("bruk en hammer, skrallen er dyr!") Og oppvaskmaskinen tåler ikke olje.

Er jeg urimelig? Skal jeg skru med oljete og fettete verktøy? Og faen da, en skralle kan fint slå inn en spiker.

Lar? Min mann ville aldri funnet på å vaske verktøy i oppvaskmaskinen. Han holder verktøyet rent med såpe og vann ved behov. 

Hva han slår inn spiker med er opp til ham, men han foretrekker hammer til  den slags.  :D 

Anonymkode: 19dfc...30c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lar? Min mann ville aldri funnet på å vaske verktøy i oppvaskmaskinen. Han holder verktøyet rent med såpe og vann ved behov. 

Hva han slår inn spiker med er opp til ham, men han foretrekker hammer til  den slags.  :D 

Det er bare et verktøy jeg holder rent med såpe og vann.

Skrevet
ajarRun skrev (2 minutter siden):

Det er bare et verktøy jeg holder rent med såpe og vann.

Ja, det funker nemlig på alle slags verktøy - så slutt å være så lat!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det funker nemlig på alle slags verktøy - så slutt å være så lat!

Vanskelig å vaske legemet i opvaskmaskinen

Skrevet

Selvsagt lar jeg ham vaske skralle i oppvaskmaskin. Alt blir rent og maskinen er laget for å tåle en støyt, så jeg ser ikke problemet med det? Her i huset bruker vi oppvaskmaskinen til mye rart. Dokost og tannbørste, dolokk - alt blir skinnende rent. Tallerkner vi har bæsjet på blir også gode som nye.

Mat tilberedes også i oppvaskmaskin. 👍
https://viivilla.no/kjokken/mat/slik-lager-du-mat-i-oppvaskmaskinen/

Anonymkode: 4c31f...73e

• Liker 1
Skrevet
ajarRun skrev (4 minutter siden):

Ingen som har foreslått du skal gjøre det. 

Skrevet
ajarRun skrev (13 minutter siden):

Blir ikke legemet rent nok i oppvaskmaskin, kan du kanskje heller forsøke høytrykksspyler?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir ikke legemet rent nok i oppvaskmaskin, kan du kanskje heller forsøke høytrykksspyler?

Legemet er jo en høytrykksspyler

Skrevet
ajarRun skrev (6 minutter siden):

Legemet er jo en høytrykksspyler

Om din bedre halvdel hadde vært enig med deg i det, ville hun sikkert latt deg bruke skallen som hammer.

Skrevet

Verktøy i oppvaskmaskin? Den var ny. På TLC programmet extreme cheapskates var det ei som tilberedte lasagne i oppvaskmaskinen. Mye rart den kan brukes til🤣

Anonymkode: 258ef...8ac

Skrevet

Hva er en skralle?

• Liker 1
Skrevet
Svigermor skrev (1 time siden):

Hva er en skralle?

Den mannlige varianten av skrulle.

Ts; oppvaskmaskin tåler olje. Jeg har vasket mye motordeler og verktøy i den, oppigjennom årene. Selvfølgelig tar man grovrengjøringen f.eks over aviser. Avispapir holder på mye olje og avfetting,  og så er det bare å hive den i ovnen. 

Anonymkode: 90c42...fec

Skrevet

Et godt kjærringråd fra campingen på Gjerdrum,  er å ikke vaske olje og malingsrester,  sammen med Tupperware, og plastartikler. Plast tar til seg det utroligste, trolig. 

Anonymkode: 90c42...fec

Skrevet
ajarRun skrev (22 timer siden):

Man skal aldri bruke skrallen som hammer, og skrallen skal du bare tørke av, vasker du den oppvaskmaskinen kommer der vann in i mekanismen og den ruster sund innifra

Anonymkode: a1203...b48

Skrevet
ajarRun skrev (23 timer siden):

Nei, det er du ikke. Vi lager toast med strykejernet her i huset, mens vaffeljernet blir brukt til å gi litt lunk til underbuksene våre. Hammer og skralle er for pyser, vi bruker tuppen av en vernesko til å slå inn spiker, når ikke gubben bruker egen skalle da. Han har en titanplate det pannebenet skulle ha vært etter et fylleslagsmål på motorsykkelklubb i ungdommen. Hell i uhell, sier nå vi. Så får jeg bare leve med at han bare kan  holde tråden i en samtale i 3 minutter og at han er utstyrt med en lapp i lommeboka der adressen vår står. Ble litt lei av å måtte hente ham på de merkeligste steder, så nå gir han bare lappen til en vekter på drt lokale senteret om han blir usikker på veien hjem. Så igjen, nei, du er ikke urimelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...