AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Noen som har budsjett? Anonymkode: d41e8...a0b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Mellom 800- 1100kr i uka 😊 Anonymkode: 13570...30d 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Dagligvare ca 6500. Cafe, restaurant og pol i tillegg . Ifølge bank-appen med detaljert kategorisering av forbruket i løper av en måned. Anonymkode: 833bc...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mellom 800- 1100kr i uka 😊 Anonymkode: 13570...30d Det hørtes lite ut. Hvordan får dere det til? Vi har brukt altfor mye i mange år. Skal prøve å få ned forbruket nå. Anonymkode: d41e8...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Har budsjetter med 10’ men bruker nok mellom 12’ og 14’ to voksne, og to tenåringsgutter Anonymkode: f7e2c...83b 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har budsjetter med 10’ men bruker nok mellom 12’ og 14’ to voksne, og to tenåringsgutter Anonymkode: f7e2c...83b Det er det vi også ligger på. Synes det er mye da. Anonymkode: d41e8...a0b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hørtes lite ut. Hvordan får dere det til? Vi har brukt altfor mye i mange år. Skal prøve å få ned forbruket nå. Anonymkode: d41e8...a0b Handler én gang i uka. Har fast basisliste, legger til kjøtt/fisk ut fra tilbud og kampanjer. Bytter litt på pålegg. Når det er 10- og 20 kornesmarkes kjøper vi inn en god del pasta, hakkede tomater og andre ting som holder seg lenge. Da slipper vi dette på ukeshandller noen uker fremover. Før hver nye uke vi handler for ser jeg gjennom fryser og kjøleskap. Da er deg ofte ting som kan brukes som middag, og da blir det mindre å handle inn til uka som kommer ☺️ Vi lager mye mat fra bunnen, noe som gjør det billigere (og sunnere). Det krever litt planlegging i starten når man begynner å handle sånn, men man lærer seg fort hva man bruker mest av i husholdningen sin og hvordan man planlegger med tilbud og kampanjer. Det er også et stort pluss at vi så og si ikke kaster noe som helst mat 😊 Det er i så fall uhyre sjelden! Anonymkode: 13570...30d 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 Bruker ca 1500 i uka. Spiser vegetarisk 3-4 ganger i uka og handler grønnsaker, frukt, ris og linser på en grønnsaksbutikk. Ellers sjekker jeg alltid tilbud og planlegger gjerne middager etter det. Anonymkode: e9dff...dff 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Handler én gang i uka. Har fast basisliste, legger til kjøtt/fisk ut fra tilbud og kampanjer. Bytter litt på pålegg. Når det er 10- og 20 kornesmarkes kjøper vi inn en god del pasta, hakkede tomater og andre ting som holder seg lenge. Da slipper vi dette på ukeshandller noen uker fremover. Før hver nye uke vi handler for ser jeg gjennom fryser og kjøleskap. Da er deg ofte ting som kan brukes som middag, og da blir det mindre å handle inn til uka som kommer ☺️ Vi lager mye mat fra bunnen, noe som gjør det billigere (og sunnere). Det krever litt planlegging i starten når man begynner å handle sånn, men man lærer seg fort hva man bruker mest av i husholdningen sin og hvordan man planlegger med tilbud og kampanjer. Det er også et stort pluss at vi så og si ikke kaster noe som helst mat 😊 Det er i så fall uhyre sjelden! Anonymkode: 13570...30d Nå ble jeg skikkelig motivert her! Slik vil jeg også ha det. Vi kaster mye,føles ikke bra. 😕Takk for gode tips🤗 Anonymkode: d41e8...a0b 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 Er annet tips jeg har begynt med er å ha suppe en gang i uka. Det har mange fordeler: det er uendelig mange varianter og enkelt å lage vegetarisk, jeg får brukt opp grønnsaksrester, det er sunt, barn liker de fleste supper og får i seg masse grønnsaker og det er billig! Anonymkode: e9dff...dff 7 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 Ca 1500 kr. Vi har ein fiskedag, då er det ofta fiskekaker, potet og brokkolitopper. Så har vi grøtdag, tacodag, restedag, suppedag, pølsedag og pizzadag. Anonymkode: 013b8...62a 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå ble jeg skikkelig motivert her! Slik vil jeg også ha det. Vi kaster mye,føles ikke bra. 😕Takk for gode tips🤗 Anonymkode: d41e8...a0b Så bra! ☺️ Vi har to «retter» barna synes er litt gøy: 1. «Leit’o’finn». Det går ut på å lete og finne ting i alle skap og lag noe ut av det, feks gryter, noe ovnsbakt o.l. Alltid spennende å se hva det blir utav det! 2. Reste- Tapas. Da lager vi tapas av ting vi finner i skap, kjøleskap og fryser. Alltid noe godt for en hver 😄 Da bruker vi opp det vi har og unngår å kaste mat. Anonymkode: 13570...30d 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ca 1500 kr. Vi har ein fiskedag, då er det ofta fiskekaker, potet og brokkolitopper. Så har vi grøtdag, tacodag, restedag, suppedag, pølsedag og pizzadag. Anonymkode: 013b8...62a Det var mange veldig usunne middager på fastbasis. Anonymkode: 370e3...cad 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #14 Skrevet 19. januar 2023 Vi bruker betraktelig mer nånår de går VGS, enn når de gikk i barnehagen. Hva mener du familie på 4? Anonymkode: dbf36...573 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #15 Skrevet 19. januar 2023 Vi bruker rundt 2000,- i uka, noen ganger litt mer, noen ganger litt mindre. Vi ukeshandler en gang i uka. Vi er 2 voksne, en på 17 og en på 10. Anonymkode: 1100b...334 1
Kelsier Skrevet 19. januar 2023 #17 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det var mange veldig usunne middager på fastbasis. Anonymkode: 370e3...cad Hvilke av de middagene mener du er så usunne at man ikke kan ha det som fast ukesmiddag? 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Det var mange veldig usunne middager på fastbasis. Anonymkode: 370e3...cad Tja eg er ikkje ernæringsekspert men vi variere ut i frå tema. Fiskedagen kan vere alt frå plukkfisk til fiskehamburger, det blir på ein måte mat med fisk. Graut er som regel havregrøt, risgrøt, semulegrynsgrøt, av og til rømmegrøt. På tacodagen har vi ei bok som heiter taco, vi har prøvd å laga våre eigne lefser. Det kan og vere tacosalat, laksetaco, wraps o.s.v. Suppedag lage eg som regel alt frå botnen med stavmikser, buljong og vatn. Det er kjempelett og tar ikkje lenger tid enn Toro. Barna hjelper til. Vi liker mange forskjellige supper. Pølsedagen kan vere pølse i brød, middagspølse i kvit saus, blekksprut pølse (pølsa står) med grovare makkaroni, pølse grateng, pølse i speltlompe, pølse og potetmos med erter. Pizza variere vi grovhet på botnen. Det hender vi bruker pesto i staden for pizzasaus. Vi lage botnen sjølv eller kjøpe. Topping er og variert frå gong til gong Er det eigentlig så ille da? Vil ikkje servere barna "drit". Kva lager du da? Anonymkode: 013b8...62a 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tja eg er ikkje ernæringsekspert men vi variere ut i frå tema. Fiskedagen kan vere alt frå plukkfisk til fiskehamburger, det blir på ein måte mat med fisk. Graut er som regel havregrøt, risgrøt, semulegrynsgrøt, av og til rømmegrøt. På tacodagen har vi ei bok som heiter taco, vi har prøvd å laga våre eigne lefser. Det kan og vere tacosalat, laksetaco, wraps o.s.v. Suppedag lage eg som regel alt frå botnen med stavmikser, buljong og vatn. Det er kjempelett og tar ikkje lenger tid enn Toro. Barna hjelper til. Vi liker mange forskjellige supper. Pølsedagen kan vere pølse i brød, middagspølse i kvit saus, blekksprut pølse (pølsa står) med grovare makkaroni, pølse grateng, pølse i speltlompe, pølse og potetmos med erter. Pizza variere vi grovhet på botnen. Det hender vi bruker pesto i staden for pizzasaus. Vi lage botnen sjølv eller kjøpe. Topping er og variert frå gong til gong Er det eigentlig så ille da? Vil ikkje servere barna "drit". Kva lager du da? Anonymkode: 013b8...62a Det var mange kreative varianter og gode råd til å lage rimelige middager. Rene kjøtt og fiskeprodukter er jo veldig dyrt og ikke mulig å kjøpe særlig mye av på et lavt budsjett. Middagene dine er også barnevennlige. Vi spiser fortsatt laks men synes det er synd at fersk fisk og rene fryste fiskeprodukter (som også er et norsk produsert) er så dyrt, vi har gått over til mye bearbeidede produkter som fiskepinner, fiskekaker og boller for å holde budsjettet nede. Regner med at det er sunnere enn å droppe fisken helt. Anonymkode: 7303c...428 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det var mange kreative varianter og gode råd til å lage rimelige middager. Rene kjøtt og fiskeprodukter er jo veldig dyrt og ikke mulig å kjøpe særlig mye av på et lavt budsjett. Middagene dine er også barnevennlige. Vi spiser fortsatt laks men synes det er synd at fersk fisk og rene fryste fiskeprodukter (som også er et norsk produsert) er så dyrt, vi har gått over til mye bearbeidede produkter som fiskepinner, fiskekaker og boller for å holde budsjettet nede. Regner med at det er sunnere enn å droppe fisken helt. Anonymkode: 7303c...428 Rene produkter billigere enn prosesserte. Stort sett, krever dog mee tid og mer planlegging. Anonymkode: dbf36...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå