AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Som er venner? Familiemedlemmer? Kolleger? Hvor bor du? Og din alder? Anonymkode: 53286...485
Andro Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Ja. Midt i Sør-Norge, middelaldrende. Når man er veganer selv så får man gjerne en omgangskrets med tilsvarende livssyn. 1 2
Vandelay Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Ja, kjæresten min er vegetarianer. Påvist mangler på det meste da jeg tvang ham til legen for en helsesjekk, men han tviholder allikevel på ideologien sin. Helt latterlig. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 2 minutter siden, Sultan said: Ja, kjæresten min er vegetarianer. Påvist mangler på det meste da jeg tvang ham til legen for en helsesjekk, men han tviholder allikevel på ideologien sin. Helt latterlig. Det er fordi han har dårlig kosthold, ikke fordi han er vegetarianer. Jeg har vært det hele livet og tar sjekker nivåene mine hos legen en gang i året. Aldri manglet noe annet en jern en gang etter svangerskap og amming. Anonymkode: 80ddb...6ff 9 5
aksase Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Min datter fant plutselig ut at hun var vegetarianer i en alder av ca. 16 år. Vet ikke hvor hun har det fra, men det er både dyrt og plundrete å kjøpe og lage egen mat til henne hele tida når ingen av oss andre fire i husholdningen er vegetarianere. 1
Vandelay Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fordi han har dårlig kosthold, ikke fordi han er vegetarianer. Jeg har vært det hele livet og tar sjekker nivåene mine hos legen en gang i året. Aldri manglet noe annet en jern en gang etter svangerskap og amming. Anonymkode: 80ddb...6ff Selvfølgelig, men å velge et kosthold hvor man ikke kan spise uten nøye planlegging pluss at man er avhengig av tilskudd av B12 og (som regel) jern m.m. er jo å velge mangelsykdommer. Spiser man animalske produkter ender man sjelden opp med mangler pga. kosthold. Da skyldes det som regel sykdom. Endret 19. januar 2023 av Sultan 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde en tidligere kollega som var vegetarianer og en på studiet min som var veganer, men ellers har jeg ikke møtt flere til tross for at jeg er en relativt sosial 25-åring som bor i Oslo. Vegetarianer er jeg selv, så det er jo sånn sett noe jeg legger merke til og husker Anonymkode: 8f14a...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 Faktisk ingen. 32 år, nordland. Anonymkode: e8fcb...fdb 1
Einus Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 1 niese bor i Oslo over 30 og uten mann, veldig spesiell dame, spiser bare grønnsaker 😂
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 aksase skrev (3 minutter siden): Min datter fant plutselig ut at hun var vegetarianer i en alder av ca. 16 år. Vet ikke hvor hun har det fra, men det er både dyrt og plundrete å kjøpe og lage egen mat til henne hele tida når ingen av oss andre fire i husholdningen er vegetarianere. Her kan du jo stille krav om at hun bidrar mer med matlagingen og f.eks. fikser egen proteinkilde til seg selv. Worst case er at man spiser hermetiske linser med felles tilbehør til middag før man finner ut at man må ta mer eierskap over kostholdet sitt og planlegge bedre. Å bli vegetarianer som ung er en læringskurve Anonymkode: 8f14a...e6c 3 1
Andro Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 aksase skrev (8 minutter siden): det er både dyrt og plundrete å kjøpe og lage egen mat til henne hele tida når ingen av oss andre fire i husholdningen er vegetarianere. Det er en pussig påstand, så lenge planter er mye billigere enn animalske varer. Planlegg sammen. Deres tilbehør kan være hennes hovedrett. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 En av mine nærmeste venninner er veganer og det samme er en person i min utvidede familie. Ellers har jeg en kollega som jeg fikk beskjed om var vegetarianer, men hun er visst pescetarianer. Bor i Nordland og er i første halvdel av 30-årene. Anonymkode: 8c2d3...921
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 Har ei veninna som er veganer. Sjølv er eg peskitarianer Anonymkode: 68e51...e17
aksase Skrevet 19. januar 2023 #14 Skrevet 19. januar 2023 Andro skrev (37 minutter siden): Det er en pussig påstand, så lenge planter er mye billigere enn animalske varer. Planlegg sammen. Deres tilbehør kan være hennes hovedrett. Det er mulig, men hun skal ha masse proteingreier i stedet for kjøtt som vi ikke er vant til, som avokado, bønner, kikerter, falafel, soyamelk, havremelk samt cherrytomater, bananer, spinat, aubergine, blåbær, bringebær, sære youghurter osv.. Sikkert fint med alle disse greiene i middager og smoothier og sånt, men det blir dyrt sammenliknet med enklere mat med litt kjøtt, egendyrkede poteter, gulrot og brødskiver. Jeg tror nok hennes nøttestek til julemiddagen kostet langt mer enn ribba om vi andre spiste. Finnes sikkert andre måter å gjøre det på, men vi merker stooor forskell på matbudsjettet etter at hun ble student og flyttet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #15 Skrevet 19. januar 2023 Andro skrev (59 minutter siden): Det er en pussig påstand, så lenge planter er mye billigere enn animalske varer. Planlegg sammen. Deres tilbehør kan være hennes hovedrett. Men det er de jo ikke. Det er myyyye dyrere å spise seg mett på blomkål og asparges og aubergine og jordbær enn på f.eks. svinekjøtt. Egg er også billig og næringsrik mat. Bønner og linser er stort sett ganske billig, men er da veldig mange vegetarianere som ikke liker det. Anonymkode: c81e8...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 Jeg er . Spiser ikke kjøtt. Men spiser litt fisk. Fløte, melk å egg i kaker. Kommer aldri til å spise kjøtt. Dyr i Kjøtt industrien blir behandlet så dårlig.Dyr er så fine å vi mennesker misbruker å utnytter dem . Anonymkode: a1892...cab 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Men det er de jo ikke. Det er myyyye dyrere å spise seg mett på blomkål og asparges og aubergine og jordbær enn på f.eks. svinekjøtt. Egg er også billig og næringsrik mat. Bønner og linser er stort sett ganske billig, men er da veldig mange vegetarianere som ikke liker det. Anonymkode: c81e8...6fb ... Tror du virkelig en vegetarianer spiser jordbær som hovedrett? Pussig påstand at få vegetarianere liker bønner og linser, det er jo som regel det man spiser. Anonymkode: 26686...57b 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 Kjenner ingen, bor på Sørlandet og jeg er i 40 årene. Anonymkode: f0269...962
Hannah80 Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 Kjenner kun èn. En av mine beste venninner. Er 40+ , og er fra Østlandet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 Ingen. K43, Nord-Norge. Anonymkode: 49d18...38e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå