AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Hvor mange kvadratmeter må hver enkelt hund ha i huset? Hvis man har flere hunder. Anonymkode: baca3...e5a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Og evt. link hvor det står. Jeg finner det ikke. Anonymkode: baca3...e5a
Troyamin Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Du finner tilsynsveiledere hos mattilsynet. Vi har ingen lover eller forskrifter som sier noe om hvor mange kvadratmeter en hund må ha inne. Tilsynsveileder Hund Veileder for hold av hund utendørs Lov om forsvarlig hundehold Lov om dyrevelferd Klippet fra siste link: § 23.Dyrs levemiljø Dyreholder skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd. Dyr levemiljø skal fremme god helse og bidra til trygghet og trivsel. Dyr skal ha adgang til egnet og trygt tilholdsrom utenom normal beiteperiode. Kongen kan gi nærmere forskrifter om krav til dyrs levemiljø, herunder om egnet og trygt tilholdsrom, tiltak for å forebygge, oppdage og bekjempe brann og om unntak fra krav om tilholdsrom. 🔗Del paragraf § 24.Tilsyn og stell Dyreholder skal sikre at dyr får godt tilsyn og stell, herunder sikre at: a. fôr, beite og vann er av god kvalitet, dekker dyrets behov for næring og væske og fremmer god helse og velferd. Dyr skal ikke tvangsfôres eller tvangsvannes, med mindre det skjer av dyrehelsemessig grunn, b. dyr beskyttes mot skade, sykdom, parasitter og andre farer. Syke og skadde dyr skal gis forsvarlig behandling og avlives om nødvendig, c. spredning av smitte begrenses, og d. dyr, der det er relevant, blir tilstrekkelig tamme til å kunne håndteres og stelles på dyrevelferdsmessig forsvarlig måte. Kongen kan gi nærmere forskrifter om krav til omfang av tilsyn og stell og om beskyttelse og behandling av dyr.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Du må ha plass til at alle hundene har hver sin seng og at det er plass til at de kan variere liggeplass. De må også ha mulighet for å være i fred for hverandre Bård de trenger det. Anonymkode: ada8e...477
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har lest alt dette her men det står ingenting om antall Kvm. per hund? Eller hvor står det? Anonymkode: baca3...e5a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har lest alt dette her men det står ingenting om antall Kvm. per hund? Eller hvor står det? Anonymkode: baca3...e5a Jeg kan ikke se for meg at det står noe sted, for det bør avhenge veldig av både størrelse og type hund. En stor hund trenger mer enn en liten, og en aktiv hund trenger mer enn en daff. Anonymkode: f8da6...746
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har lest alt dette her men det står ingenting om antall Kvm. per hund? Eller hvor står det? Anonymkode: baca3...e5a Det finnes ingen konkret regel på det. Anonymkode: 40fe4...df3 1
Tabris Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har lest alt dette her men det står ingenting om antall Kvm. per hund? Eller hvor står det? Anonymkode: baca3...e5a Det står i tilsynsveilederen, som er lenket til lenger oppe. Under kapittel 2 Dyrs levemiljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå