Gå til innhold

Erfaringer med BUP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ett barn som er 8 som trenger hjelp med selektiv spiseforstyrrelse. Barnet trenger profesjonell hjelp og jeg står mellom å sende han til behandling på spiseteamet på Ullevål sykehus, eller å sende han på BUP. 
Jeg har hørt mye bra om spiseteamet på Ullevål men vet ikke så mye om BUP. 

Er det noen her som kan dele sine erfaringer fra BUP? ☺️

Anonymkode: 6cb7e...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med BUP, har vært innom de fleste kontorer vi med vårt barn. Var på spiseteam på BUP også. Vært på spiseteam på HABU også. 

Anonymkode: 6a9d0...64e

Skrevet

Bup er for det meste håpløst. Jeg gir opp hele greiene. Jeg har møtt så mange fantastiske mennesker igjennom bup både via jobb og som privatperson, men de slutter så fort du blir kjent med dem. Så vi starter på nytt og på nytt. Det blir ingen kontinuitet i behandlingen. Jeg har hatt en del håpløse saksbehandlere, de slutter dessverre aldri. 

Spiseteamet har jeg ingen erfaring med

Anonymkode: d2d43...053

• Liker 2
Skrevet

BUP har laange ventelister,  og når man først er så heldig å komme til,  blir behandlingen kjapt avsluttet slik at andre kan komme til og  køen blir kortere. 🥴

Anonymkode: a9489...41b

• Liker 1
Skrevet

Svært negativ opplevelse med BUP her. Ville gått for Ullevaal uten tvil.

Anonymkode: 60ba3...f30

• Liker 1
Skrevet

Dette er egentlig ganske meningsløst å spørre om. Ressurssvake folk hater stort sett både politi, barnevern, bup o l fordi de ikke evner å se at de selv trenger hjelp  fra disse etatene. Så du vil garantert få svar farget av dette.

Anonymkode: 6e16a...f51

Skrevet

Vi har dessverre også temmelig dårlig erfaring med Bup. Er noen gode saksbehandlere, men de slutter plutselig, eller blir sykemeldte, så kommer det nye inn igjen og igjen. Har ikke tall på antall ganger avtalene våre plutselig blir utsatt eller kansellert. Vi har fått autismediagnose på vår sønn, men ulike saksbehandlere hver gang, og nå som diagnosen er satt står vi med mange spørsmål om hva nå, men nå er vi ferdige og det er ingenting å tilby. Journal/epikrise var det ingen som tok på seg å skrive, så fastlege har ikke tilgang til dokumentasjon når vi må søke omsorgsdager hos NAV. 
Tror de er overarbeidet, at det er hovedgrunnen til at Bup ikke fungerer. 
Dette var i Trondheim, da. 

Anonymkode: f7cad...221

• Nyttig 1
Skrevet

Definitivt Ullevål.

Jeg har omfattende erfaring med bupene i Oslo, både som forelder og i jobbsammenheng. Mange flinke enkeltansatte, men totalsystemet fremstår råttent og overbelastet. Mye fokus på å sjekke av i bokser og skrive ut fremfor å faktisk hjelpe.

Anonymkode: aed21...c3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er egentlig ganske meningsløst å spørre om. Ressurssvake folk hater stort sett både politi, barnevern, bup o l fordi de ikke evner å se at de selv trenger hjelp  fra disse etatene. Så du vil garantert få svar farget av dette.

Anonymkode: 6e16a...f51

Hilsen BUP. 

Anonymkode: 09a5a...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...