Gå til innhold

Å skrive med noen man aldri har møtt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at mennesker skriver til noen dem aldri har møtt, hvor sterk er tilliten, og hvem er det som holder igjen at man aldri allikevel får treffes?

Finnes det forskning på mennesker som har oppnådd "kontakt" med noen som man skrev med via internett, men aldri møttes.

Hvorfor oppnåddes tillit?

Anonymkode: e641d...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om noen forskning på dette, men jeg googlet "brevvenner som aldri møtes" og fikk opp mange historier om mennesker som har skrevet brev, og etterhvert mail til hverandre, i mange år. Kanskje historiene deres kan gi noen svar på det du lurer på. Noen ganger er det rene tilfeldigheter som har fått dem til å begynne å skrive, så har de funnet tonen og fortsatt med skriftlig kontakt. Det som er felles i historiene er ønske om vennskap med andre mennesker; og selv om de også har andre venner i sine liv setter de stor pris på "skrivevennene".

Anonymkode: 85e9a...2b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bestevenn i flere år. Han bodde i Israel og jeg i Norge. Vi sendte meldinger og brev flere ganger i måneden i mange år. Jeg sendte han hanukkagave og han julegave til meg. Han visste alt om meg og jeg alt om han. Jeg var den første han fortalte at han var bifil. Hva som holdt oss igjen fra å møtes? Geografi og at vi ikke hadde økonomi til å reise den gangen. Vi var unge. En dag var han plutselig gift og hadde barn. Da han slettet Facebook kontoen sin forsvant den siste rest av kontakt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som jeg har daglig kontakt med  bor 12 mil unna. Vi har aldri møttes, ble kjent for to år siden. Skriver og snapper hver dag, sender hverandre bursdagsgaver. 
Synes ikke det er så rart - vi deler en felles hobby ingen av de andre vennene mine er interessert i. 

Anonymkode: c410b...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

En venninne som jeg har daglig kontakt med  bor 12 mil unna. Vi har aldri møttes, ble kjent for to år siden. Skriver og snapper hver dag, sender hverandre bursdagsgaver. 
Synes ikke det er så rart - vi deler en felles hobby ingen av de andre vennene mine er interessert i. 

Anonymkode: c410b...c31

Jeg tror det blir et tøft møte for dere, og masse friksjoner vil oppstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det blir et tøft møte for dere, og masse friksjoner vil oppstå. 

Hvor har du kjøpt spåkulen din? 

Anonymkode: 58a66...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du kjøpt spåkulen din? 

Anonymkode: 58a66...0d6

Menneskemøter er tøffere, men distanse snakk uten menneskemøter fungerer uten friksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...