Gå til innhold

ok med utroskap/elsker for å redde ekteskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påstand: Det er bedre å få sex utenom ekteskapet der dette er ikke-eksisterende, enn å skille seg på grunn og gi barna skilte foreldre og partneren sin i økonomisk knipe. 

La oss si at din ektefelle er økonomisk avhengig av deg, kanskje atpåtil syk. han/hun kan ikke gi deg det du begjærer av nærhet og sex. Du vet at du kan ikke bli i ekteskapet uten dette, og velger å ha en elsker for å kunne forbli gift og hindre en skilsmisse for hennes del og barna sin del. 

Er det bedre i dette tilfellet å skaffe seg en elsker, eller å skille seg ? eventuelt holde ut og skille seg når barna blir store flytter ut? 

Anonymkode: a130c...fee

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det bedre i dette tilfellet å skaffe seg en elsker, eller å skille seg ? eventuelt holde ut og skille seg når barna blir store flytter ut? 

Dersom begge ektefeller/samboere/kjærester er enige i at elsker(inne) er en bedre ide enn samlivsbrudd så er det helt fint.
Å gå bak ryggen på partneren sin er helt uakseptabelt.

• Liker 12
Skrevet

Kanskje… men jeg hadde ikke orket det. Livet er for kort til slikt. For et opplegg.

Anonymkode: 32247...0db

• Liker 1
Skrevet

Det er sviket som er problemet, ikke det at partner har sex med en annen. Så hvis man lever i et sexløst ekteskap og ikke kan takle dette, så får man snakke med partneren sin og bli enige om noe begge kan leve med. 

• Liker 4
Skrevet

Det er bare greit hvis det er avklart og akseptert med partneren.  Å skjule utroskap er ikke greit. 

Jeg har hørt både kvinner og menn forklare sin utroskap med at "jeg tenner ikke på henne/ham", "hun/han vil aldri" osv.   Oftest er det bare bortforklaringer for å kunne leve ut en forelskelse eller en man er blitt betatt av.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Påstand: Det er bedre å få sex utenom ekteskapet der dette er ikke-eksisterende, enn å skille seg på grunn og gi barna skilte foreldre og partneren sin i økonomisk knipe. 

La oss si at din ektefelle er økonomisk avhengig av deg, kanskje atpåtil syk. han/hun kan ikke gi deg det du begjærer av nærhet og sex. Du vet at du kan ikke bli i ekteskapet uten dette, og velger å ha en elsker for å kunne forbli gift og hindre en skilsmisse for hennes del og barna sin del. 

Hva tenker du om respekt for deg selv, din partner og barna.

Så disse elskerinner som vokser på treer som bare venter til å tilfredsstille behov uten egne ønsker utover å tjene enn mann som vil bli i et dødt ekteskap... finnes sikkert... er mye jeg ikke skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Nei utroskap er aldri ok. Man redder ikke forholdet, man skaper en løgn som ødelegger det 

Anonymkode: 005b6...5d0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Aldri ok. Å foreslå åpent forhold, derimot.

Anonymkode: cb232...c26

• Liker 1
Skrevet

Det er greit, hvis ektefellen godtar det. 

Om det gjøres uten ektefelles samtykke, da er det et grovt svik, tillitsbrudd, utroskap eller hva du vil kalle det, som ikke bør forekomme, for hvis et slikt svik blir avslørt, noe det før eller siden gjerne blir, da kan det bli umulig å redde ekteskapet.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (52 minutter siden):

Så disse elskerinner som vokser på treer som bare venter til å tilfredsstille behov uten egne ønsker utover å tjene enn mann som vil bli i et dødt ekteskap... finnes sikkert... er mye jeg ikke skjønner.

Elskere og elskerinner er ikke til for å tilfredsstille andres behov. Man ivaretar sine egne.
Når man ikke ønsker å bo sammen med noen, er langvarige seksuelle relasjoner til en som er opptatt veldig attraktivt.
Det er trygt og behagelig, og du risikerer ikke at det blir kluss i forventningene om "å ta forholdet et steg videre".

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er ikke greit uansett situasjonen. Det er et svik og vil kun føre til mye sorg og sinne mellom deg og din kone.

Om jeg var deg, ville jeg ikke foreslått åpent forhold eller lignende sånn helt ut av det blå. Jeg ville tatt initiativ til samtaler om forholdet deres. Om du ikke lenger har følelser for henne, men samtidig ønsker å holde familien sammen og sørge for at hun ikke blir økonomisk ruinert, så er det der du bør begynne. Dere må være på samme side, dere må ønske det samme og, ikke minst må hun få mulighet og tid til å endre sine forventninger til ekteskapet og familielivet deres, og finne ut av hva hun selv ønsker og er ok med.

Om du bare valser opp og sier at du vil ha sex med andre, og gjør det, så er ikke det noe barna vil tjene på, for den slags svik vil kun skape en anspent, giftig atmosfære i hjemmet. 

Kommuniser dine behov og ønsker for fremtiden, og gi henne muligheten til å selv velge hva hun ønsker: bli eller gå. Deres fokus bør være på hva som er best for barna. Om hun ikke klarer å leve i en familie hvor mannen har sex med andre, så er det best at dere lever hver for dere så dere kan samarbeide godt. Har hun dårlig økonomi og du ønsker at hun skal ha et godt hjem for barna å være i, så kan du skrive deg opp som medlåner. Det ER løsninger til dette problemet, men da må dere begge kommunisere hva dere trenger og fokusere på godt samarbeid for barnas skyld (uansett hva dere avtaler mellom dere selv). Å gå bak ryggen på henne og være utro, eller ting gjennom et åpent forhold, vil bare ødelegge alt. 

Anonymkode: 17b26...2de

Skrevet

Utroskap er aldri noe annet enn ødeleggende. En elsker som partneren vet om er ok.

Anonymkode: f5ce6...b36

• Liker 1
Skrevet

Man blir da vel for faen ikke i et ekteskap for barnas skyld. Er du født for å lide deg gjennom livet? Når skal du begyne å tenke på deg selv? Når barna er flyttet ut? Hvor gammel er du da? 

Anonymkode: 78153...24f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som en som har vært til dels økonomisk avhengig og syk- nei, så jævlig hadde jeg faktisk ikke vært. Da er det bedre å faktiske gå, om man oppriktige ikke holder ut situasjonen. Å være syk er ikke = fortjener å bli lurt. 

Anonymkode: 7be2a...93a

Skrevet

Det går jo utover barna uansett om du får en elsker/elskerinne, når de blir eldre, eller der og då så kan de lenge merke til ting. Nå er jeg kanskje litt closed-minded på det temaet her, men om et forhold forsetter bare på grunn av at en partner får en elsker/elskerinne, så ser jeg rett og slett ikke vitsen med et forhold utenom om dere begge ikke har noe i mot det og at det ikke går utover barna, men personlig tanken på om jeg hadde hatt en kjæreste som hadde nevnt det gjør meg så kvalm og trist, hadde rett og slett gjort vont på mange måter.

Uansett, det å være utro fordi du ikke får det du trenger er rett og slett stygt, det eneste du gjør da er jo å ødelegge et forhold og følelsene for den du er sammen med, du ødelegger også for barna, en dag kommer de til å få vite at en av dem de ser opp til, er ikke lengre noe å se opp til. Det sårer mer av at en partner sviker deg og er utro en å at dem gjør slutt med deg, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...