AllahBallah Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Hei, kanskje noen her vet? 😄 Hvis man reklamerer på en vare, er det noe krav til hvor raskt selger må behandle reklamasjonen? Hvis ikke kan jo selger trenere det i det evige…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Er det noen som har svar på dette? Anonymkode: d98fe...dca
ajarRun Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det noen som har svar på dette? Anonymkode: d98fe...dca Hvis det tar mer enn en uke får du jo tilsvarende låneprodukt. Etter det kan de holde på lenge.
Taluno Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 AllahBallah skrev (På 19.1.2023 den 19.52): Hei, kanskje noen her vet? 😄 Hvis man reklamerer på en vare, er det noe krav til hvor raskt selger må behandle reklamasjonen? Hvis ikke kan jo selger trenere det i det evige… Det er ingen krav til svarfrist, men dersom du mener du ikke har fått svar innenfor rimelig tid kan du purre, og eventuelt melde videre til forbrukerrådet. ajarRun skrev (5 timer siden): Hvis det tar mer enn en uke får du jo tilsvarende låneprodukt. Etter det kan de holde på lenge. Eh, nei? Man får ikke låne en barbermaskin dersom det tar mer enn en uke å feilsøke. Man får ikke en leiebil etter en uke om man reklamerer på en bil. Hvilket låneprodukt mener du man skal få ved reklamasjon på ett tak? Hvor mange epilatorer for epilering av underliv skal butikker ha til utlån mener du?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 48 minutter siden, Taluno said: Det er ingen krav til svarfrist, men dersom du mener du ikke har fått svar innenfor rimelig tid kan du purre, og eventuelt melde videre til forbrukerrådet. Eh, nei? Man får ikke låne en barbermaskin dersom det tar mer enn en uke å feilsøke. Man får ikke en leiebil etter en uke om man reklamerer på en bil. Hvilket låneprodukt mener du man skal få ved reklamasjon på ett tak? Hvor mange epilatorer for epilering av underliv skal butikker ha til utlån mener du? Det kan være greit å ikke svare på noe du ikke har peiling på. Forbrukerkjøpsloven: § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Anonymkode: 7aaa0...1c2
Taluno Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan være greit å ikke svare på noe du ikke har peiling på. Forbrukerkjøpsloven: § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Anonymkode: 7aaa0...1c2 Hva med dette punktet var det som var uklart? Sitat Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå