Gå til innhold

Vaskemaskin stod på kott, det var ikke avløp men kun høyt rør.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

råte av så lite når du tørket opp så godt du kunne?

Mugg kan enkelt vaskes vekk.

Anonymkode: 1b106...618

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det høres usannsynlig ut at en slik skade oppstod av noe sånt, men at utleier utnytter dette fordi du sa fra om det. Så jeg ville bedt om dokumentasjon fra utenforstående på at det er blitt skade og sannsynligheten for at det skyldes akkurat den gangen. Jeg ville ikke betalt bare fordi huseier sa at her var det oppstått en skade fordi det kom vann på gulvet en gang. 

Her jeg leier står også vaskemaskin på bod uten sluk, men det er installert vannstopper slik at den stopper om den registrerer fukt. Huseier burde nok installert noe sånt. 

Anonymkode: 7f631...4c5

Det er på ingen måte usannsynlig, en hel maskin full med vann trekker inn i gulvet og ned i betongen under på null komma niks. 

Enig i at utleier burde hatt vannstopper, men det hadde ikke forhindret denne skaden siden ts selv tømte hele maskinen på gulvet uten å samle opp vannet underveis. 

Anonymkode: 16aae...57b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

råte av så lite når du tørket opp så godt du kunne?

Mugg kan enkelt vaskes vekk.

Anonymkode: 1b106...618

Lite? En hel maskin full av vann? 

Hvis det ble mugg under gulvet fordi betongen ble våt så holder det ikke å vaske vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er på ingen måte usannsynlig, en hel maskin full med vann trekker inn i gulvet og ned i betongen under på null komma niks. 

Enig i at utleier burde hatt vannstopper, men det hadde ikke forhindret denne skaden siden ts selv tømte hele maskinen på gulvet uten å samle opp vannet underveis. 

Tja, jeg hadde aldri i livet betalt uten dokumentasjon i hvert fall. Hvem vet om skadene skyldes tidligere leieforhold, men siden ts sa fra om det så kan huseier like gjerne prøve å lure til seg penger. Rart at utleier ikke sjekket det rett etterpå også, men ventet altså helt til ts flyttet ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tja, jeg hadde aldri i livet betalt uten dokumentasjon i hvert fall. Hvem vet om skadene skyldes tidligere leieforhold, men siden ts sa fra om det så kan huseier like gjerne prøve å lure til seg penger. Rart at utleier ikke sjekket det rett etterpå også, men ventet altså helt til ts flyttet ut. 

Det spørs jo litt hva som ble sagt til utleier, i starten av tråden her ga TS inntrykk av at det kun var litt vann fra filter, først senere forteller hun at det var en full maskin med vann. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det ble mugg under gulvet fordi betongen ble våt så holder det ikke å vaske vekk. 

Er det din personlige fanesak å ta TS? Nå har du jo gjentatt deg selv veldig mange ganger i denne tråden. Ensidig meningspåvirkning er ikke tillatt på KG. 

Du vet jo faktisk ikke hva som er tilfellet hos TS, du bare synser. 

Anonymkode: 8037b...478

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og for guds skyld - sett en langpanne eller annet kar under FØR du åpner filteret, det vil alltid ligge vann her selv når maskinen er tom og stoppet. 

Åpnet du filteret til en maskin full av vann UTEN å sette noe under først, langpanne eller lignende? Man setter et kar av noe slag under og lukker filteret når det er fullt, tømmer, setter tilbake og fortsetter å tømme gradvis til vannet er tappet.

Men du lot en full maskin med vann renne rett ut på gulvet med vilje? Dæggern, jeg skjønner godt at utleier ikke er så blid. Det rant selvfølgelig masse vann inn i alle kriker og kroker med det samme du åpnet, umulig å få alt opp med kostebrett og håndkler, det trekker jo inn. 

Mangel på kunnskap fritar henne ikke fra ansvar for skaden hun er skyld i. Ja, det er en kjedelig lekse å lære, men sånn er livet. 

Det er TS som ikke renset filteret sitt før maskinen plutselig stoppet. Vaskemaskiner har ingen slike anbefalinger. Det er helt vanlig å ha vaskemaskin på kjøkkenet uten noen av delene. TS hadde ansvar for vedlikehold av maskinen som leietaker. Selvfølgelig kan engangs vannsøl som umiddelbart blir tørket opp forårsake råte. En hel maskin full av vann blir veldig mye vann som renner ned i alle kriker og kroker og trekker inn på sekunder. At TS holder på med et kostebrett (!) en stund og til slutt slenger ned håndklær hjelper lite. 

Hun slapp en hel maskin full av vann ut på gulvet, og prøvde å feie det opp med kostebrett, og la også ned håndkler. Alt det vannet trakk inn i alle kriker og kroker lenge før hun rakk å få det vekk med tanke på den store mengden vann. Siden hun ikke varslet huseier om vannet så han hadde mulighet til å komme inn med vifter og tørke opp materialene, så ble vannet liggende inni gulv og vegger og skape råte. 

Noe er ikke laget av betong der inne, siden det mugner. Mest sannsynlig formulerer TS seg dårlig om begrunnelsen hun har fått. Det som gjerne skjer ved slike tilfeller av store mengder vannsøl er at vannet trekker inn gjennom sprekker og sømmer i gulvet og ned i betongen under gulvet. Den blir da våt og dermed skapes fuktighet som blir liggende  som gjør at det kommer mugg i gulvet over tid. Oppklar gjerne, TS. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det spørs jo litt hva som ble sagt til utleier, i starten av tråden her ga TS inntrykk av at det kun var litt vann fra filter, først senere forteller hun at det var en full maskin med vann. 

Jeg begynner å tro at du er utleieren. Du tar jo helt av!

Anonymkode: 993eb...64b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nå står det jo i hi at det rant veldig mye vann ut så ser ikke hvor det står litt. Allikevel så er det huseier som må komme med dokumentasjon på dette. Man kan ikke bare kreve å få penger for noe. 

Jeg stusset litt på at huseier mente at man ikke skulle tømme filteret og at ts aldri måtte gjøre det igjen. Det virker ganske rart og da visste utleier om at det hadde rent vann ut så det burde vært sjekket når det ikke er sluk eller noe der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det din personlige fanesak å ta TS? Nå har du jo gjentatt deg selv veldig mange ganger i denne tråden. Ensidig meningspåvirkning er ikke tillatt på KG. 

Du vet jo faktisk ikke hva som er tilfellet hos TS, du bare synser. 

Anonymkode: 8037b...478

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg begynner å tro at du er utleieren. Du tar jo helt av!

Anonymkode: 993eb...64b

Nå svarer jeg ikke TS, men andre som sier det ikke går an å få mugg av vann på gulvet. Vi fikk vannskade av denne typen i kjelleren vår, så det vet jeg godt går an. Jeg lurer veldig å hvorfor så mange folk er så påståelige på at det kan umulig ha gitt vannskader eller mugg, når de åpenbart ikke har peiling. Jeg er så lei folk som svarer beviselig feil i slike tråder, det hjelper jo ikke TS! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun slapp en hel maskin full av vann ut på gulvet, og prøvde å feie det opp med kostebrett, og la også ned håndkler. Alt det vannet trakk inn i alle kriker og kroker lenge før hun rakk å få det vekk med tanke på den store mengden vann. Siden hun ikke varslet huseier om vannet så han hadde mulighet til å komme inn med vifter og tørke opp materialene, så ble vannet liggende inni gulv og vegger og skape råte. 

Ah, da leser du anderledes enn meg. Jeg leser "mye vann", og ikke "hel maskin vann".

Jeg klarte heller ikke lese at det trakk inn i kroker og kroker før hun rakk tørke opp, jeg tolket "brukte håndduker til å tørke opp" som at hun tørket med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fordel å ikke åpne filteret helt opp om det er mye vann i maskina, og er det en liten slange ved siden av filteret så åpner en opp det bare litt og lar vannet renne ned i en form, balje el.l.  og lar maskinen tømme seg for mest mulig vann før en åpner opp for filteret.

Anonymkode: e1083...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (1 time siden):

Ah, da leser du anderledes enn meg. Jeg leser "mye vann", og ikke "hel maskin vann".

Jeg klarte heller ikke lese at det trakk inn i kroker og kroker før hun rakk tørke opp, jeg tolket "brukte håndduker til å tørke opp" som at hun tørket med en gang.

I og med at hun åpnet den midt under vasking så er det nødt til å være en hel maskin med vann... 

Jeg tror ikke TS selv skjønner at vann trekker inn i alle kriker og kroker. Hun skrev jo at hun brukte kostebrett og håndklær, så det høres ut som det tok litt tid også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...