AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Hei! Jeg ønsker å feire bursdagen min i leiligheten jeg leier, på rundt 26 m2. Ønsker å invitere rundt 25 (Men kommer sikkert max 20). Men har en iboende frykt i meg om at huseieren kommer til å bli sur for dette? Hun bor i samme hus. Planlegger å være ute til rundt halv 12 og sånt, men blir jo fort bråkete av så mange -og mye trafikk i trappeoppgangen som jeg deler med en annen nabo (som bor under meg). Jeg har nok veldig flink pike syndrom, så er derfor jeg er redd for at huseieren eller naboen skal bli sure. Men kan de det? Planlegger så klart å henge opp lapp, og som sagt være ute rundt halv 12. Burde jeg si ifra til huseier på SMS? Anonymkode: 5c316...71e
saltyliquorice Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Jeg tenker at det bare er å informere naboene om at du skal ha fest. De fleste skjønner hva det innebærer. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Hva skriver man på en sånn lapp isåfall? Tror jeg er litt ekstra stresset fordi jeg har utrolig lyst å bo her i mange år fremover, og er redd for å drite meg ut. Anonymkode: 5c316...71e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 Jeg tror det absolutt beste er å ta en prat med huseier. Si du har bursdag og vil feire, og spør om det er i orden. Anonymkode: 4bc74...eb4 7
saltyliquorice Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Hvis du bare har to naboer så ville jeg sagt ifra i person eller på melding. At du har tenkt til å feire bursdagen din og håper at det går greit, at dere skal ut senere på kvelden. tviler på at det blir et problem 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 20 stk på 26 kvadrat???? Anonymkode: 5d113...47e 10 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): 20 stk på 26 kvadrat???? Anonymkode: 5d113...47e Jeg hadde flere ganger over 30 stykk på en liten hybel. Gikk veldig fint. Veldig trangt og veldig intimt da. Anonymkode: 1d98f...233
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 saltyliquorice skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det bare er å informere naboene om at du skal ha fest. De fleste skjønner hva det innebærer. Det er faktisk ikke alltid «bare å» ha fest i et hus man ikke eier. TS bør høre med huseier om hva hun synes. Anonymkode: f24b9...5f4 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er faktisk ikke alltid «bare å» ha fest i et hus man ikke eier. TS bør høre med huseier om hva hun synes. Anonymkode: f24b9...5f4 Trenger ikke høre hva huseier synes. TS disponerer leiligheten til eget bruk TS, dette kan du skrive på melding "Hei. Jeg har bursdag X dato og har lyst til å invitere venner til fest X dato. Det blir en liten gjeng, men vi skal være ute av leiligheten kl 23:00. Hvis lydnivået blir for mye så er det bare å gi beskjed så skal vi dempe oss!" 23:00 er normal stilletid og man er mer mottakelig for nabofest om man vet det er rolig etter det. Anonymkode: 4d309...f38 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trenger ikke høre hva huseier synes. TS disponerer leiligheten til eget bruk TS, dette kan du skrive på melding "Hei. Jeg har bursdag X dato og har lyst til å invitere venner til fest X dato. Det blir en liten gjeng, men vi skal være ute av leiligheten kl 23:00. Hvis lydnivået blir for mye så er det bare å gi beskjed så skal vi dempe oss!" 23:00 er normal stilletid og man er mer mottakelig for nabofest om man vet det er rolig etter det. Anonymkode: 4d309...f38 Det er ikke noen «liten gjeng» med 20 stk på 26 kvadrat. Jeg har bodd på 26 kvadrat i flere år, hadde ikke hatt nubbesjans til å ha så mange inne på en gang. Selv om man har lov, så er det ikke kjempesmart å gjøre dette i et hus man ønsker å bo i mange år. Sorry Mac, sånn er det faktisk. Anonymkode: ed85f...23f 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trenger ikke høre hva huseier synes. TS disponerer leiligheten til eget bruk TS, dette kan du skrive på melding "Hei. Jeg har bursdag X dato og har lyst til å invitere venner til fest X dato. Det blir en liten gjeng, men vi skal være ute av leiligheten kl 23:00. Hvis lydnivået blir for mye så er det bare å gi beskjed så skal vi dempe oss!" 23:00 er normal stilletid og man er mer mottakelig for nabofest om man vet det er rolig etter det. Anonymkode: 4d309...f38 Ok, så du har lest leiekontrakten? Anonymkode: f24b9...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noen «liten gjeng» med 20 stk på 26 kvadrat. Jeg har bodd på 26 kvadrat i flere år, hadde ikke hatt nubbesjans til å ha så mange inne på en gang. Selv om man har lov, så er det ikke kjempesmart å gjøre dette i et hus man ønsker å bo i mange år. Sorry Mac, sånn er det faktisk. Anonymkode: ed85f...23f Enig i denne. Hvis du bor i samme hus som huseier bør du spørre pent hvis du vil bo der lenge. Kanskje er du heldig og han sier ja. Anonymkode: 18134...3b1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå