AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Ca en måned til termin. Svigermor og svigerfar sier de ønsker å kjøpe bilstol til baby, og hentesett. Nå med en måned til termin kjenner jeg at det irriterer litt at dette ikke har skjedd enda, og lurer på om det er frekt å kjøpe det selv? Vi har ingen problem med å kjøpe det selv, men de har absolutt insistert på at de skal kjøpe - og vi har vist bilstol og hentesett vi ønsker oss. Baby kan jo komme nå om vi er heldig/uheldig. Anonymkode: eaf08...ca4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ca en måned til termin. Svigermor og svigerfar sier de ønsker å kjøpe bilstol til baby, og hentesett. Nå med en måned til termin kjenner jeg at det irriterer litt at dette ikke har skjedd enda, og lurer på om det er frekt å kjøpe det selv? Vi har ingen problem med å kjøpe det selv, men de har absolutt insistert på at de skal kjøpe - og vi har vist bilstol og hentesett vi ønsker oss. Baby kan jo komme nå om vi er heldig/uheldig. Anonymkode: eaf08...ca4 Hvorfor ikke bare spørre? Anonymkode: adb23...0a6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Gå i butikken, finn det dere skal ha, så ringer mannen svigerforeldre og sier at dere kan kjøpe med for dem, siden dere uansett var innom. Anonymkode: 74f03...dbf 6 1
Embla82 Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 Si at du liker å være forberedt, så du kjøper, og om hun vil legge ut for noe så kan hun bare vippse etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Hadde sendt en melding à la "Hei, ville bare si ifra om at vi kommer til å kjøpe bilstol i løpet av de nærmeste dagene. Begynner å nærme seg og det vil føles bra å ha det i orden". Anonymkode: 9159e...319 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 Ville fått mannen til å si fra at dere skal kjøpe bilstol nå siden det nærmer seg termin babyen kan jo komme når som helst. Du skriver at dere har vist de bilstolen dere ønsker dere, betyr det at dere ikke har prøvd den i bilen enda? Isåfall må dere jo prøve den i god tid også tilfelle den må byttes til en annen modell… Anonymkode: f773e...35c 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Foreslå (få mannen til å gjøre det evnt) en dag dere kan dra sammen og handle alle sammen? Stolen bør jo prøves i bilen hvis dere skal ha base, for å sjekke helning. (Skal dere bare feste den med bilens belte trenger dere ikke prøve) Dere kan si noe om at det er snilt at de ønsker å kjøpe, dere trenger å få det på plass nå som termin nærmer seg og spør om dag x eller y passer for å dra å handle sammen Jeg ville fått mannen til å si det men det kommer jo an på forholdet til svigers. Anonymkode: 69fa0...e31 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Kan dere ikke invitere de med på en bytur i helgen, så kan dere gå å kjøpe bilstolen da? Bilstol må jo prøves i bil, og evt byttes hvis den ikke passer. Baby kan jo komme når som helst, syntes heller det er frekt av siverforeldrene som insisterer på å kjøpe, men ikke gjør det 🥴 Anonymkode: 290fc...b0a
CatMom82 Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete?
Reign Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ville fått mannen til å si fra at dere skal kjøpe bilstol nå siden det nærmer seg termin babyen kan jo komme når som helst. Du skriver at dere har vist de bilstolen dere ønsker dere, betyr det at dere ikke har prøvd den i bilen enda? Isåfall må dere jo prøve den i god tid også tilfelle den må byttes til en annen modell… Anonymkode: f773e...35c Hvorfor skal man prøve den i bilen?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal man prøve den i bilen? Hvis det ikke passer, noe jeg eksplisitt skrev. CatMom82 skrev (55 minutter siden): Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete? Selvfølgelig må du ha det, hvis du skal ha ungen i transport. Anonymkode: 290fc...b0a 1
Reign Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det ikke passer, noe jeg eksplisitt skrev. Anonymkode: 290fc...b0a Hvordan skal det ikke passe? Isofix er universalt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 Reign skrev (1 minutt siden): Hvordan skal det ikke passe? Isofix er universalt. Man må forsikre seg om at hellingen på selve bilstolen blir korrekt. Å da kan man faktisk ende opp med å måtte bytte Anonymkode: d5a75...a7d 2
BobbySocks Skrevet 20. januar 2023 #14 Skrevet 20. januar 2023 Reign skrev (3 minutter siden): Hvordan skal det ikke passe? Isofix er universalt. Fordi bilseter er forskjellige og enkelte seter får for bratt rygg i enkelte biler. Sånn dårlig forklart. Ang sviger. jeg hadde bare handla jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 Snakk med svigerforeldrene dine? Hvis det er en dyr bilstol + isofix så kanskje de prøver å spare opp litt og litt isteden for å legge ut alt på en gang? Du kan jo spørre om svigermor vil være med på en runde for å prøve bilstol i bilen? Jeg hadde bare kjøpt den selv, og hvis de fortsatte og snakke om det hadde jeg sagt de kunne vipse over eller kjøpe noe annet til baby. Helt legitim grunn at man vil ha alt klart, bilstol er ikke noe jeg hadde ventet til siste liten med. Anonymkode: e6ecf...909
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 1 hour ago, CatMom82 said: Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete? Du må bestille drosje med bilsete. Evt har du en som festes med belte Anonymkode: 5b465...d22 1
Drizzt Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 CatMom82 skrev (1 time siden): Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete? Hvis drosjen har babystol, så kan man bruke drosjen sin. Men jeg tror ikke det er mange drosjer liggende rundt med babystol. Vi skulle til Bergen på familietreff med førstemann som baby og akkurat da streiket bilen. Så vi tok fly. Vi måtte bestille på forhånd drosje med babystol som kunne hente oss fra flyplassen. Drosjesjåføren sa at de færreste har babystol, så de få som har får oppdragene med babystol. Noen har barnesete til eldre barn eller pute, men babystol er det få som har. Så jeg ville absolutt hatt en bilstol til baby uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 CatMom82 skrev (1 time siden): Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete? Jeg mener det er nødvendig. Det er ikke sikkert alle taxi selskaper har bilstoler til små babyer engang. Dessuten aner man ikke hvordan de blir behandlet eller hvor gamle de er. Isoporen inni kan være ødelagt. Tenker det er greit å ha uansett. Besteforeldrene til det kommende barnet har vel bil? Anonymkode: e6ecf...909 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 CatMom82 skrev (1 time siden): Litt merkelig spørsmål kanskje, men siden det er snakk om bilstol: må man ha det dersom man ikke har bil og kommer til å bruke drosje dersom det er behov for bil? Føles som om "alle" har bil, men har selv aldri hatt en så vet ingenting om disse ting. Har drosjer alltid bilsete? Drosjer har elendige bilseter, hvis de i det hele tatt har. Jeg ville ikke ha stolt på at de er i forskriftsmessig stand. Ergo tryggest å kjøpe et selv. Anonymkode: e848d...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 16 minutter siden, Reign said: Hvordan skal det ikke passe? Isofix er universalt. Nei, isofix festet er universalt. Det betyr ikke at alt som festes i bilen passer i bilen. Noen biler har festet så høyt at det blir glippe mellom stol og sete og andre får feil helning Anonymkode: 5b465...d22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå