Gå til innhold

Tenker på en hendelse hver gang jeg skal til legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skriver for å lufte ut tankene mine.

Jeg klarer ikke å glemme en hendelse som skjedde hos en lege, da jeg var 16 år gammel. Og tenker på det hver gang jeg skal gå til legen, får angst på grunn av det. Jeg er nå 26 år.

Jeg møtte en ny fastlege, en ca. 55-7 år gammel mann. 

Med engang jeg satt meg i en stol, stirret han på meg lenge, og sa:

«Du har så pene øyner, helt utrolig!» jeg ignorerte det han sa, og sier: Jeg tror jeg har halsbetennelse, men han hører ikke etter hva jeg sier engang, og gjentar:

«du er veldig pen» jeg får ubehagelig følelse, han slutter ikke å stirre, og ser rett inn i øynene mine. Han spør hvor jeg kommer fra, hvilken skole jeg går på, om jeg har kjæreste osvosv

Så sier han at jeg må ta av meg genser, og begynner å ta på meg foran og bak, og kommentere at jeg har fin kropp. 
Jeg følte meg skitten veldig lenge. Har aldri fortalt det til noen, men det sitter i meg fortsatt.

Anonymkode: e39cd...3db

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å fortelle dette til noen du er trygg på? F.eks dine foreldre eller om du har en kjæreste eller gode venner? 

Anonymkode: bbd00...408

Skrevet

Dette er ikke bra altså. Dette burde du tatt tak i den gang det hendte! Har inget godt svar på hvor du skal henvende deg men.

Skrevet

Det du skriver får meg til å tenke på Ingvard Wilhelmsen og et kapittel i boken Sjef i eget liv, hvor han hjelper en kvinne som har opplevd mye fælt i livet sitt. Det er en lærerik bok, hvis du får sjansen til å lese den så gjør det.

Legen burde vært meldt for det overgrepet han gjorde mot deg. Kanskje har han gjort det samme mot andre også. Ikke alle orker å melde og det er forståelig (særlig om man er en ung jente, slik du var). Men det er viktig at du forstår at han har hele skylden for det han gjorde mot deg. Det var ikke din feil og du har ikke gjort noe galt. ❤️

Legger igjen en lenke til deg her: https://www.dixi.no/

Anonymkode: 04808...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...