Gå til innhold

Når ble det vanlig å kle seg mer avslappet på jobben? Veldig få menn går full dress på jobb, og kvinner går med bukser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo litt fascinerende egentlig? Det var 68er generasjonen som satte fart på det? Folk som var unge på 70-tallet ble mindre formelle i klesveien da de var 35-40. 

Samtidig så føler jeg at mye har skjedd siden min barndom på 90-tallet også. Det var mer formelt for godt voksne ( 40+) enn det er idag.  Unge folk var selvfølgelig casual. Noen vil kanskje mene at det har gått for langt i den andre retningen? At folk er for casual? Faren min mener det. 

Anonymkode: 17166...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialismen igjen. Slipsene var det første som forsvant, hatsymbol nr 1 for sosialistene. Vi skal ikke utmerke oss, eller snobbe. Men tolerante og inkluderende skal vi være, må vite. Forutsatt at vi ikke er provoserende kledd, og like fattige? Det kan se slik ut. 

Anonymkode: 22c73...f22

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

De verste idiotene går da fortsatt med dress. Meglere av ulike slag. Personlig er jeg glad for at psykologen min kler seg hverdagslig.

Anonymkode: d2fb8...2b2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Kvinner går med bukser??   Seriøst??  😂

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg jar hatt arbeid hvor jeg går i dress, arbeid hvor jeg går i kjeledress, arbeid hvor jeg går i uniform og arbeid hvor jeg kler meg uformelt pent.

Det er profesjonelt og kle seg praktisk, etter situasjonen og gjerne møte kunde/bruker/klient på deres nivå.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes det er fint at kleskoden ikke er for formell. Men noen ganger synes jeg det blir litt vel uformelt. Et par eksempler på hva jeg tenker på da, er svært utringede topper og bare føtter i sandaler. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at det er uformell kleskode på jobb. Spesielt når man har gått litt opp i vekt, og man bare vil gjemme seg i en stor genser....

Anonymkode: 06b5f...b7f

• Liker 2
Skrevet

Dress er ikke jobbkle.

Anonymkode: c99ab...916

Skrevet

Jeg husker da jeg vokste opp, på 80-90-tallet. Da gikk faren min, som jobbet i it-bransjen, i hvit skjorte på jobben hver dag, og det var da normalen for dresskode. Nå jobber jeg i samme bransjen, og det er dongeribukse og moro-tskjorte på hele gjengen. 

Anonymkode: 300aa...0c5

• Liker 3
Skrevet

Det kommer jo veldig an på arbeidsplass da vettu. Ikke særlig praktisk med skjørt hvis man jobber i industri, på lager, butikk med en del vareflytting, helsevesenet, osv. 

Jeg jobber på kontor og kan fint gå med kjole eller skjørt hvis jeg vil. 

Anonymkode: 20b87...a4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker da jeg vokste opp, på 80-90-tallet. Da gikk faren min, som jobbet i it-bransjen, i hvit skjorte på jobben hver dag, og det var da normalen for dresskode. Nå jobber jeg i samme bransjen, og det er dongeribukse og moro-tskjorte på hele gjengen. 

Anonymkode: 300aa...0c5

På den tiden var du voksen når du begynte i jobb. I dag tar det atskillig flere år før folk blir voksne 😂

Anonymkode: 22c73...f22

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at det er uformelt. Dress og kjole er til festbruk. 

Anonymkode: 207fc...d6c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 14.59):

På den tiden var du voksen når du begynte i jobb. I dag tar det atskillig flere år før folk blir voksne 😂

Anonymkode: 22c73... f22

Det kan nok ligge mye i det ja! 
Jeg føler meg fortsatt ikke voksen og er godt over 30 :fnise:

Anonymkode: deb6a...94d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan nok ligge mye i det ja! 
Jeg føler meg fortsatt ikke voksen og er godt over 30 :fnise:

Anonymkode: deb6a...94d

Men du er det.

Skrevet

Kvinner i bukser har vært vanlig i nesten hundre år. 

Anonymkode: 99ca3...b07

• Liker 1
Skrevet

Det spørs jo hva man jobber med? Skulle gjerne hatt uniform på jobb jeg. Og på skolene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...