Gå til innhold

Tips til barnebursdag hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det allerede er en tråd om barnebursdag her nå (sikkert flere om man leter) men lager nå denne tråden uansett.

Det ser altså ut til at vi må invitere til barnebursdag i år. Jeg har null lyst men vet at barnet mitt ønsker dette.

Jeg er introvert selv og kjenner ingen foreldre på gruppen så godt så jeg gruer meg.

Trenger tips til enkel barnebursdag hjemme. Det blir maks 10 barn og varigheten blir maks 2 timer.

Fyr løs med enkle ideer! Takk!

Anonymkode: 89c98...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølser eller pizza. Sjokoladekake med glasur og seigmen eller nonstop. Brus eller saft. Fiskedam/stollek/hviskelek/flasketuten peker på/pakkelek? Eller så finnes det sånne party-sett med play doh/Lego dots/hobbyting hvis du vil de skal sitte i ro og leke med noe etter maten. 

Anonymkode: 44044...803

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Det er helt nok å ha i 1,5 time. Jeg blir så glad hver gang noen inviterer til korte bursdager 😁

La de komme inn, åpne gaver, surre litt (jeg synes felles gaveåpning med flasketuten el ofte blir styr om man ikke kjenner ungene), ganske fort inviterer du til mat/kake, da holder de seg kanskje opptatt med det i en halvtime.  Så kan de leke litt fritt igjen før det til slutt blir skattejakt, Pinata eller danseleken. Vi har mange ganger planlagt noe til godteposer på slutten, men så har ungene lekt så fint at det ikke har blitt tid. Andre ganger holder man på å dø og trenger noe opplegg på slutten. 

Ett år satt vi frem tegnesaker på et bord, det var veldig behagelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattejakt. Legg ut en serie  med spor/gåter som barna kan løse for å finne neste spor. Hvis du kan bruke uteområder blir det mer muligheter. Det kan være rebus, gåter, oppgaver som å kaste pil og treffe et mål for å komme videre. Bruk fantasien. Vurder om du skal la alle gå sammen, eller om du skal dele inn i flere lag. I enden kan du ha en liten premie. Her i området  har det vært vanlig at alle får en liten godtepose med hjem, og denne kan være i enden av en slik skattejakt.

Unngå passiviserende ting som film, og unngå konkurranser hvor det blir tapere. Finn på ting som gjør at ungene må snakke sammen og samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Papirduk og masse fargetusjer, muffins som du tar på glasur og de får pynte selv med godteri. Et par slike aktiviteter så går tiden av seg selv og du slipper å gjøre noe særlig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydd unna leker som barnet ditt er ekstra glad i. Og samme med ting dere voksne ikke vil ha ødelagt. Uhell kan skje. 

Anonymkode: 88084...333

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne gi deg et godt svar må jeg vite hvor gamle barna er.  Det er stor forskjell på en 5-årsdag og en 12-årsdag.  

Anonymkode: bc717...bd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere har uteområde tilgjengelig, men vi lånte et tretelt (et telt man spenner opp mellom trær) på BUA - helt gratis! Du kan også ha andre hageleker ute.

Nå bøtta det ned hos oss, så vi var mest inne. Men litt ballonger det kan lekes med og noe annen aktivitet, så går det ganske fort unna.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 7bd13...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbakte pølser. Surre deig rundt pølse, som de dypper i ketchup. (Evt Pensle med egg og ha sesamfrø over) 🙂

Nå har ikke jeg én eneste bakeferdighet. Men klarte en sjokoladekake. Heiv oppå en diger dinosaur , og kalte det dinosaurkake :knegg:

Så hadde jeg noen ildfaste, små former som minnet om blomsterpotter. Fylte disse med is i bunnen, toppet med knust oreo, og godteormer. Ungene følte de spiste blomsterjord.

Var en  suksess i all enkelhet :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...