Gå til innhold

Katteintroduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hente en liten kattunge i helgen! Jeg har en kattunge på 5 mnd fra før, men har gjennomgående sett tegn på at hun trenger en kattevenn mens jeg f.eks er på jobb. Min forrige katt var ganske selvstendig, this one? Not so much. 

Uansett, jeg har prøvd å lese meg opp på introduksjon av katt til katt, eget rom for ny katt er klart, men jeg finner egentlig ikke så mye informasjon om "meg" i introduksjonstiden. Hvem skal jeg bruke mest tid på til hvilket tidspunkt? Katten som nettopp har kommet et fremmed sted, eller katten som har fått en fremmed i sitt hjem? Katten jeg har nå er ekstremt tillitsfull mot mennesker ihvertfall, har det en påvirkning?

Generelt om dere har tips for innføringen som ikke er dekket av de generelle reglene tar jeg det gjerne i mot :)

Anonymkode: dcbf6...fc1

Skrevet

Pass på at den katten du har ikke føler seg tilsidesatt. La den leve livet som "normalt", så vil den tilnærme seg den nye som den ønsker. Du kan f.eks gi dem kattesnop sammen. Og gi til den eldste katten først. Lag til et eget sted/rom hvor kattungen kan trekke seg tilbake i starten 

Anonymkode: 7850d...c7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...