Gå til innhold

Jobbintervju i morgen - hva skal jeg svare på dette spørsmålet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville svart mer utfyllende og snakket litt rundt det. Tenker at dere kanskje stiller oppfølgingsspørsmål hvis man svarer kort? På slike tema vil jeg helst styre samtalen selv og gitt eksempeler, og forsøkt å vise hvordan jeg jobber med det/kan bli bedre.

Anonymkode: fd1a7...b99

Hos oss hadde du ikke behøvd å svare utfyllende, så lenge du identifiserer et område og forklarer hvordan du kan forbedre det. Jeg er fan av korte og konsise svar, men der er intervjuere ulike 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

"Har du noen negative sider?"

Hjelp!

Anonymkode: 75e8a...6ff

Det de ser etter er selvinnsikt og strategier for å takle svakheter. Så si noe som er noe du jobber med og så fortell dem hvordan du takler det. Men ikke si noe som er en dealbreaker selvsagt.

Et eksempel kan være at du liker å vite at ting blir gjort riktig, så du ofte gjør dem selv,  men at du er klar over problemene dette kan skape og derfor nå aktivt sørger for å finne dyktige folk å delegere til så du ikke ender opp med å prøve å gjøre for mye.

"Gode svake sider" er ofte ulempen med en styrke, og du bør kunne fortelle om hvordan du takler det så det ikke er et problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ja. Alle har negative sider.» også tenker du deg litt om of sier du noe som er sant, men ikke av de verste negative sidene du har- tilpasset jobben du søker. Er det en jobb der det er viktig å være veldig nøyaktig feks sier du ikke at du kan være rotete. Jeg kan feks si at jeg ofte stiller for høye krav til meg selv, og at jeg er litt sen om morgenen og ikke er den som møter opp først på kontoret. Begge deler stemmer.

Anonymkode: 17bfd...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

"Har du noen negative sider?"

Hjelp!

Anonymkode: 75e8a...6ff

Trodde spørsmålet med positive og negative sider var utgått på dato. Gammeldags og avleggs spør du meg.

Si gjerne en negativ/svakhet du har, men prøv å vri det over til en positiv greie.

Anonymkode: 8b046...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sultan skrev (14 timer siden):

Spørsmålet blir gjerne vinklet litt annerledes, slik det er nevnt over.

"Hva kan være utfordrende for deg i denne typen jobb?" 

Men kommer jo an på type jobb. Forskjell på å søke jobb som barista og saksbehandler.

Mye bedre spørsmål som er mer spisset til det de faktisk lurer på. Negative sider med en selv er jo igrunn et veldig åpent spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kunne kanskje et godt svar for ts være "jeg er ikke så god på Google/internett".

Anonymkode: fd1a7...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...