Gå til innhold

Ligger det noe i det gamle ordtaket "kvinner eldres som vin, menn eldres som melk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🤔

Anonymkode: 6e438...b99

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Jeg syntes vi kvinner holder oss mye bedre enn menn, de forfaller ganske fort etter 30 årene og blir for gubbete før de fyller 40. Vi kvinner er jo mye mer opptatt av helsen vår derfor syntes jeg ligger noe i at kvinner eldres som vin, mens mennene eldres som melk.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ordtaket er motsatt. 

Anonymkode: 0c62e...7c7

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ordtaket er motsatt. 

Nei, det er det faktisk ikke!

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syntes vi kvinner holder oss mye bedre enn menn, de forfaller ganske fort etter 30 årene og blir for gubbete før de fyller 40. Vi kvinner er jo mye mer opptatt av helsen vår derfor syntes jeg ligger noe i at kvinner eldres som vin, mens mennene eldres som melk.

Jeg synes det er individuelt. Det er mange som eldes som melk av begge kjønn, men også mange som eldes som vin av begge kjønn. Dessuten forfaller begge kjønn angående utseendet til slutt. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Statistisk sett, så dør mannen før kona. Kvinner er nok det sterke kjønn i lengden…..😔

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Einus skrev (1 minutt siden):

Statistisk sett, så dør mannen før kona. Kvinner er nok det sterke kjønn i lengden…..😔

Det er fordi kvinner prater så meget. Vanlig slitasjeskade hos menn.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det faktisk ikke!

Jo

Anonymkode: 94e40...a40

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo

Anonymkode: 94e40...a40

Nei

• Liker 3
Skrevet

Altså, sitatet er sånn:

Menn modnes som vin, de dårlige blir surere og de gode blir bedre. 

Tipper det samme er tilfellet for kvinner. 

Anonymkode: 10ade...7e7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mye rart, originalt er den slik ;
Men age like wine, women age like milk"

Anonymkode: cfd01...0e2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Eller var det: kvinner lukter som en god amarone, menn lukter gammel melk?

Anonymkode: be1a2...8e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok heller utrykket burde være «dannede mennesker eldes som vin. Idioter eldes som en muggen gulost»

Med alder, ts, kan ikke lengre utseende kompensere for mangler i vett, forstand, folkeskikk og ren normal hyggelighet. Så har du ikke (eller, mer aktuelt) velger du å ikke tilegne deg en likandes personlighet så kommer du til et punkt i voksenlivet der folk ikke lengre avskriver idiotien som «ungdommelig dumhet». Plutselig er det bare dumhet. Og mens pen og dum kan utgjøre en partner noen er ute etter gjør neppe «gammel og dum» deg særlig attraktiv. 

Anonymkode: 9c677...89e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ordtaket er motsatt. 

Et ordtak er funnet opp. Kan like gjerne være som ts sitt. Begge er ræva.

Anonymkode: 946e4...37b

• Liker 3
Skrevet

Nå blir det nok riktigere om en snur på det, men i alle tilfeller er det ganske upresist. Riktignok har menn sin topp attraktivitetsmessig senere i livet og vil sånn sett oppleve det å bli eldre som positivt lenger enn kvinner, men i dette ligger det at også menn når en topp der aldring ikke gjør en mer attraktiv. 

Skrevet

Har aldri  hørt ordtaket, men det bekrefter hva jeg observerer.  Eldre menn blir raskt sure, kritiske og gubbete dersom de ikke har en positiv og våken ektefelle til å sette dem på plass.  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror nok heller utrykket burde være «dannede mennesker eldes som vin. Idioter eldes som en muggen gulost»

Med alder, ts, kan ikke lengre utseende kompensere for mangler i vett, forstand, folkeskikk og ren normal hyggelighet. Så har du ikke (eller, mer aktuelt) velger du å ikke tilegne deg en likandes personlighet så kommer du til et punkt i voksenlivet der folk ikke lengre avskriver idiotien som «ungdommelig dumhet». Plutselig er det bare dumhet. Og mens pen og dum kan utgjøre en partner noen er ute etter gjør neppe «gammel og dum» deg særlig attraktiv. 

Anonymkode: 9c677...89e

Noe å legge seg på hjertet for gutta i mannosfæren, eller incelene, som jeg liker å kalle dem. Bygg sjel og karakter, ikke muskler og kvinnehat.

Anonymkode: da64a...ae4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

«If women age like milk and men age like wine, that's a good thing. Aged milk is cheese which pairs very well with wine.

Also, not all wines are meant to age. Some get finer and better, others just turn into vinegar».

Så det :fornøyd:

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes mange kvinner på 40-50 er så flotte at det ikke skulle vært mulig.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...