Gå til innhold

TUNFISK - boks eller fersk? Smaker den virkelig kylling? Smaker den skikkelig kattemat på boks? Smaker den høgg som fersk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppriktig redd for å prøve, haha. Hater å brekke meg, spy og alt som er. Men har blitt tipset om en tunfisk wrap som visstnok skal være veldig god. Bestående av tomater, rød løk, lime, sriracha hot sauce og majones. Dette må jo kanskje døyve fiske smaken litt om fisken smaker helt for jævlig som enkelte skal ha det til? 

Anonymkode: 136b4...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det smaker kattemat når det er på boks ihvertfall.

Anonymkode: 1228b...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er evigheter siden jeg har smakt fersk tunfisk så jeg husker faktisk ikke. Men jeg liker den hermetiske. Synes ikke den smaker kylling, men mer "tørt" og litt mer kjøttaktig enn fiskeaktig i konsistensen? Litt vanskelig å forklare, men det er mildt på smak. Passer i mange ulike retter.

Det er uansett ikke farlig å prøve :) 

Anonymkode: 39f87...dd4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk tunfisk har en mild og god smak og smaker ganske likt andre fiskearter.Tunfisk på boks smaker og lukter mer.  jeg liker det også og gjerne «blandet ut» med majones el.

Anonymkode: beb1c...95d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk på Boks i olje eller vann (ikke gele). Hell av olje/vann. Bland med majones og hakket rødløk. = Tunfisksalat.

Høres godt ut med det andre du skriver! Personlig synes jeg Tunfisksalat er sykt digg. Smaker dog ikke kylling. 

Anonymkode: a564b...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker tunfisk i alle former.

Hermetisert lager jeg som regel salat ut av, med noe fett og syre, urter og krydder, gjerne skarp smak i form av rødløk/vårløk. Som igjen kan brukes i wrap, sammen med salatblader eller på knekkebrød. 

Helt rå tunfisk foretrekker jeg i poke-bowls, i små kuber. Eventuelt ceviche. Et stykke av rå tunfisk er best når du kun steker det raskt på høy varme, slik at kjernen er helt rå. 

Anonymkode: 694a7...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tunfisk smaker helt forferdelig, og jeg spiser det meste...

Anonymkode: d96ec...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Synes tunfisk smaker helt forferdelig, og jeg spiser det meste...

Har du smakt hermetisk tunfisk blandet med løk og majones? På en baguette med godt tilbehør? Det er jo sykt digg 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk tunfisk er mer som kylling enn noe annet, spiser du det grillet feks kan det være vansklig å avgjøre hvilken type kjøtt det er og man blir overasket av å høre det er fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en boks tunfisk i vann, jeg har lyst til å teste ut som påleggsalat på skive og i wrap.

Ha lyst på en litt lettere variant kalorimesdig enn bare majones. Har noen gode oppskrifter til en som ikke har testet ut dette før? Hvor lenge holder det i kjøleskap?

Anonymkode: a2b90...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk tunfisk smaker som kalv. Mildt smak av oksekjøtt. 

Tunfisk på boks smaker mer fisk rett og slett. Jeg liker begge deler, men velger fersk 🙂 Men kg prisen er da 499 pr. kg så dyrt nok.

Anonymkode: e0c35...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker tunfisk! Fersk spiser jeg gjerne grillet med mangosalat og ponzusaus. Hermetisk lager jeg tunfisksalat av med rømme, majones, rødløk, hvitløk, syltet agurk, salt og pepper

Anonymkode: 012ee...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater smaken av tunfisk. Kan til nød spise den som sushi hvis den er på brettet.

Vennina mi elsker det og bruker det i salat som som pålegg🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk på boks syns ikke jeg frister så veldig. Men så fikk jeg servert stekt fersk tunfisk på en god restaurant en gang, det var syyykt godt 😍

Anonymkode: 511ea...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du smakt hermetisk tunfisk blandet med løk og majones? På en baguette med godt tilbehør? Det er jo sykt digg 🤤

Synes tunfisk har en vond ettersmak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vakkertliv skrev (19 timer siden):

Jeg hater smaken av tunfisk. Kan til nød spise den som sushi hvis den er på brettet.

Vennina mi elsker det og bruker det i salat som som pålegg🤷‍♀️

Jeg er ikke glad i tunfisksushi.. men Tunfisksalat derimot.. oh la la

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun smakt rå (sushi) og hermetisk, synes rå er hakket bedre enn hermetisk 🙂

Anonymkode: a41f5...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk tunfisk er en ting jeg ikke liker. Hermetisk kan jeg spise.

Anonymkode: aacad...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to kan ikke sammenlignes!!

boksversjonen har en umiskjennelig eim av kattemat, mens feks grillet, fersk tunfisk er snadder!

Anonymkode: 664d2...3d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...