Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å spare og har derfor funnet en billig dårlig standar plass hvor vi betaler lite (ca 8000kr inkludert strøm), slik at vi får spart. Dette har vi gjort mest fordi min samboer har dårlig økonomi og ikke får spart ellers, ikke fordi jeg har lyst.

Leiligheten er mørk, har feil på elektrisk anlegg, andre skader som gjør at det føles uutholdelig å bo her. I tillegg er utleier vanskelig, og gidder ikke rette opp i ting pga strømmen er så dyr og den er inkludert. Vi krangler ofte pga leiligheten, og jeg føler jeg blir deprimert og lei av å bo her. Tanken på å bo her i 3 år til er helt forferdelig. 

Jeg lurer derfor på hva som er lurt av oss, flytte en dyrere plass hvor vi faktisk trives og kan ha det fint i flere år - eller bo her i minimum 3 år til slik at vi får spart å kjøpt eget? Vi får spart uansett, men det vil selvfølgelig ta mye lengre tid om vi skal leie dyrere 

Anonymkode: ab72b...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leilighet med inkludert strøm er fantastisk. 

Hva er feil med det elektriske anlegget? Er det farlig å bo der? Går sikringen ofte?

Anonymkode: 4d21f...edd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns du burde ta deg sammen og gjøre noe med innstillingen din.

Anonymkode: f7b62...f2f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leilighet med inkludert strøm er fantastisk. 

Hva er feil med det elektriske anlegget? Er det farlig å bo der? Går sikringen ofte?

Lyset er gått i halve leiligheten pga fuktskader, treverket er råtnet og det blåser kald luft inn

Skrevet

Når det er feil på det elektriske anlegget så handler det ikke om trivsel lenger men om sikkerhet. Jeg hadde ikke bodd der.

Anonymkode: e7ac6...76f

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når det er feil på det elektriske anlegget så handler det ikke om trivsel lenger men om sikkerhet. Jeg hadde ikke bodd der.

Anonymkode: e7ac6...76f

Ja, jeg vet ikke hva som er feil eller om det er brannfarlig men alt av stikkontakter, lys etc har sluttet å virke i halve leiligheten. Har vært slik i 4-5 måneder. Var fuktskader her før dette hvor vannet bokstavligtalt rant inn så mistenker at det kan være dette. 

Skrevet

Får dere gjort alt dere skal i leiligheta? Lagd mat? Tatt dusj? Vaska klær? Fryser dere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Får dere gjort alt dere skal i leiligheta? Lagd mat? Tatt dusj? Vaska klær? Fryser dere? 

Ja, vi får laget mat men det er eksempel så mørkt at man må lyse med lommelykt for å se om maten er ferdig dersom det er mørkt ute. Vi fryser ikke men må ha ovnen på veldig høyt da det blåser kald luft inn, noe utleier er sint for hver måned, som er forståelig men grunnen er jo dårlig isolasjon og at ting ikke er tett. Dette fører igjen til dårlig stemning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, vi får laget mat men det er eksempel så mørkt at man må lyse med lommelykt for å se om maten er ferdig dersom det er mørkt ute. Vi fryser ikke men må ha ovnen på veldig høyt da det blåser kald luft inn, noe utleier er sint for hver måned, som er forståelig men grunnen er jo dårlig isolasjon og at ting ikke er tett. Dette fører igjen til dårlig stemning 

Dere kan kjøpe ei vanlig lampe som går på batterier. Finnes mye sånt i campingutstyr. 

Angående at strømmen blir høy så får dere bare fortsette å si at han som utleier må isolere for å få ned kostnadene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere kan kjøpe ei vanlig lampe som går på batterier. Finnes mye sånt i campingutstyr. 

Angående at strømmen blir høy så får dere bare fortsette å si at han som utleier må isolere for å få ned kostnadene. 

Ja det kan vi selvfølgelig, men trivselen blir ikke stort bedre av å kjøpe campinglamper da leiligheten fortsatt er utfattelig dårlig standard på 

Skrevet

Flytt!

Anonymkode: 68ead...992

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når leiligheten er helsefarlig pga fukt er det på tide å flytte 😊

Anonymkode: d1520...175

• Liker 5
Skrevet

Der var det så store og alvorlige feil at jeg hadde flyttet. Hvis det bare var slitt/ stygge farger /litt for få vinduer ville jeg fortsatt å bo der og heller gjort tiltak for å øke trivselen. Men det du beskriver er jo uegnet for å bo i. Og når det har vært i månedsvis uten utbedring ville jeg sett meg om etter noe annet.

Leie noe mindre kombinert med at din samboer gjør en innsats for å få økt sin inntekt? Hvis det er snakk om et perspektiv på 3 år bør jo mye kunne skje med å skaffe seg ny jobb/mer jobb. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det kan vi selvfølgelig, men trivselen blir ikke stort bedre...

Et annet alternativ vil være å prøve å finne en annen bolig med like lav eller nesten like lav leie der el-anlegget fungerer, dere kan feks prøve å se i et større område.

• Liker 1
Skrevet

Fuktskader kan gi grobunn for sopp og mugg, det vil dere ikke bo med, så jeg vil anbefale dere å flytte for helsens del...

Anonymkode: 6a7b1...a36

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som et sundt bomiljø. Bare vær klar over at dere neppe får strøm inkludert et annet sted, og den summen kan tippe hele budsjettet deres, og legge et stort hinder for sparing.

Anonymkode: 8b2fc...9d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er årsaken til at han har så dårlig økonomi? Er det fordi han jobber lite eller andre grunner? Leiligheten hadde jeg flyttet ut av.. høres ikke bra ut.

Anonymkode: fe9e5...b9a

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvorfor dere krangler om leiligheten? Den er ikke deres, og feil/mangler ved den er ikke noen av dere sin skyld…

Jeg tenker i gode og onde dager, også er det litt hva man gjør det til.

Se for deg en dag om 3 år, dere har et fantastisk hjem, dere kom dere dit sammen, fra å ha ingenting til å ha «alt». Romantiser det litt🤪

Endret av Spiteful
Skrevet

Du har rett til å holde tilbake husleie til leiligheten er utbedret. Gjør noen googlesøk så finner du fort ut av det:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...