AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Jeg er hjemme i permisjon med babyen vår, og fikk feber i går. Jeg var helt utslitt da far kom hjem fra jobb i går, og gikk rett og la meg. I dag har også babyen fått feber og hoste, så jeg er om mulig enda mer sliten i dag. Egentlig skulle vi i bursdag til samboers onkel i dag, og samboer mener at selv om vi må bli hjemme idag kan han fortsatt dra. Han må isåfall dra ditt rett fra jobb, og kommer hjem etter babyens leggetid, slik at jeg får null avlastning idag. Er jeg urimelig om jeg ber han bli hjemme? Anonymkode: f2260...c06 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Nei, det er du jo ikke. Og far kan jo også risikere å smitte hele selskapet om han går dit. Man er smittebærer selv uten symptomer. Anonymkode: 5e2a7...085 3
Jessic_a Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er hjemme i permisjon med babyen vår, og fikk feber i går. Jeg var helt utslitt da far kom hjem fra jobb i går, og gikk rett og la meg. I dag har også babyen fått feber og hoste, så jeg er om mulig enda mer sliten i dag. Egentlig skulle vi i bursdag til samboers onkel i dag, og samboer mener at selv om vi må bli hjemme idag kan han fortsatt dra. Han må isåfall dra ditt rett fra jobb, og kommer hjem etter babyens leggetid, slik at jeg får null avlastning idag. Er jeg urimelig om jeg ber han bli hjemme? Anonymkode: f2260...c06 Ja det syns jeg. Kan du ikke bare hvile med babyen så får han dra? Skal han bare se på dere sove ? 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 Jessic_a skrev (2 minutter siden): Ja det syns jeg. Kan du ikke bare hvile med babyen så får han dra? Skal han bare se på dere sove ? Sove? 😅 Må gå med babyen i bæresele, hvis ikke gråter den bare. Så skal den jo ha mat, grøt og stelles for kvelden. Anonymkode: f2260...c06 4 1
Gipetto Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde uten tvil latt samboer dra! Det er snakk om en ettermiddag. Jeg skjønner du er sliten, men det må man nesten forvente med barn. Jeg hadde iallfall blitt utrolig skuffa over min samboer dersom jeg ikke fikk dra i bursdag til mitt familiemedlem, for at han og barnet var syk. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er hjemme i permisjon med babyen vår, og fikk feber i går. Jeg var helt utslitt da far kom hjem fra jobb i går, og gikk rett og la meg. I dag har også babyen fått feber og hoste, så jeg er om mulig enda mer sliten i dag. Egentlig skulle vi i bursdag til samboers onkel i dag, og samboer mener at selv om vi må bli hjemme idag kan han fortsatt dra. Han må isåfall dra ditt rett fra jobb, og kommer hjem etter babyens leggetid, slik at jeg får null avlastning idag. Er jeg urimelig om jeg ber han bli hjemme? Anonymkode: f2260...c06 Hei, Her er jeg hjemme med en gutt på ti som har feber hoste og oppkast. Ikke spre det her. Var oppe med barnet i natt som hadde feberfantasier. Var dritskummelt ! Klassen hans har det samme, så det er noe som går nå. Anonymkode: 5938b...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 Så lenge du er syk, bør han være hjemme og passe det syke barnet. Det er en grunn til at velferdsordningene i Norge åpner for "fri ved barnepassers sykdom". Han reiser ikke på jobb, og så får han se om du er i form nok etter å ha slappet av hele dagen, til at han kan dra i bursdagen. Du er ikke hjemme med sykt barn. Du er syk. Dermed må han være hjemme med sykt barn. Anonymkode: 08194...906 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 Mannen min hadde blitt hjemme i en slik situasjon. Anonymkode: 9e5ea...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 Det er snakk om en dag, la han dra. Anonymkode: 73841...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde sendt han i bursdag Anonymkode: 9fe89...018 2
nordlending Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 Han skal dra i bursdag mens du og baby er syke og utslitte? Ærlig talt, det kommer flere bursdager! 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 Jeg synes han skal få dra Anonymkode: 7d40a...855 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #14 Skrevet 19. januar 2023 Glad jeg har en mann som setter barnet (og meg) først. Reise fra en syk baby fordi han skal i bursdagsselskap 🙄 Anonymkode: 1b724...e58 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #15 Skrevet 19. januar 2023 Er det kake og kaffe i stua? Eller er det rundt år og middag på restaurant hvor onkel må betale for samtlige kuverter ved frafall innen 24 timer før? Synes type bursdag har mye å si… Men skulle mannen min ha dratt så hadde jeg bedt han bruke syk barnepasser dag, så jeg hadde fått hvile litt på dagen. Jeg hadde ikke orket å ofre meg slik med sykdom for en bursdag. Anonymkode: dd210...b43 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #16 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det kake og kaffe i stua? Eller er det rundt år og middag på restaurant hvor onkel må betale for samtlige kuverter ved frafall innen 24 timer før? Synes type bursdag har mye å si… Men skulle mannen min ha dratt så hadde jeg bedt han bruke syk barnepasser dag, så jeg hadde fått hvile litt på dagen. Jeg hadde ikke orket å ofre meg slik med sykdom for en bursdag. Anonymkode: dd210...b43 Det er kaffe og kaker i stua, ja. Anonymkode: f2260...c06 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #17 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det kake og kaffe i stua? Eller er det rundt år og middag på restaurant hvor onkel må betale for samtlige kuverter ved frafall innen 24 timer før? Synes type bursdag har mye å si… Men skulle mannen min ha dratt så hadde jeg bedt han bruke syk barnepasser dag, så jeg hadde fått hvile litt på dagen. Jeg hadde ikke orket å ofre meg slik med sykdom for en bursdag. Anonymkode: dd210...b43 Det var et fint kompromiss da! Anonymkode: 7d40a...855 1
Ulven Skrevet 19. januar 2023 #18 Skrevet 19. januar 2023 Far blir hjemme. Både for å ta hovedansvaret for barnet siden du er syk, men også fordi han risikerer å smitte hele selskapet med det dere har fått i huset. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #19 Skrevet 19. januar 2023 Må han bli så lenge i bursdagen da? Han kan vel ta en liten tur, gratulere, ta en kaffekopp før han drar hjem til dere?! Men nå vet jeg jo ikke hvor syk du er. Ta en paracet i så fall. Det pleier å hjelpe mye. Anonymkode: 165b1...6b9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #20 Skrevet 19. januar 2023 Han må være hjemme og ta seg av baby på dagen, så kan han evt dra i bursdag en time om ettermiddagen hvis du er litt bedre. Anonymkode: bb3d5...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå