Gå til innhold

Hvor kaste ubrukt vibrator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke åpnet den, men har ikke lyst til å dra ut på gjenvinningsstasjoen og spørre heller…

Er det veldig fy fy å bare kaste alt i vanlig restavfall hjemme?

Anonymkode: 555c6...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk den, så kast den😊 i søpla. Jeg hadde ikke gått til gjennvinning med den da. Men husk å gjenvinne batteriene hvis du bruker den og den bruker det.

Anonymkode: a9409...6c0

Skrevet

Jeg kastet min i søpla på jobben. 

Anonymkode: 65440...1a6

Skrevet

Hvis den er elektronisk er det viktig å få sortert den rett så det ikke potensielt blir brann. 

Hvis det bare er gummi så hiver du den i restavfall.

Anonymkode: d2c4c...aa6

Skrevet

Elkjøp feks har returplass som oftest

Tenk på Moder Jord!

• Liker 1
Skrevet

Har kastet i restavfall jeg. Sikkert ikke greit, men det er ikke noe jeg tar med til gjenvinning 🙈

Anonymkode: b5487...15c

• Nyttig 1
Skrevet

Legg den ut på finn.no eller FB !

Anonymkode: 980e7...df5

• Liker 1
Skrevet

Rema har egne bokser for ubrukte vibratorer. Om du ikke finner, er det bare å spørre i kassa.

Anonymkode: 684e4...eec

• Liker 3
Skrevet

Hvis den er uåpna så hadde jeg tatt vare på den og gitt den som en artig gave i en passende anledning!

Anonymkode: 8c21d...97c

Skrevet

Alle vibratorer og sexleketøy som går på batterier eller på en annen måte har elektronikk i seg regnes som småelektronikk, og skal gjenvinnes. Alle butikker som selger småelektronikk er lovpålagt å ta imot gammel småelektronikk gratis, og kildesortere dette. Så du kan levere det der du kjøpte det. Du kan også kaste det som elavfall på en gjenvinningsstasjon.

https://forklarmeg.com/kildesortere-vibratorer/

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut ifra at det er elektronikk, som er litt vanskeligere å kaste enn noe bare laget av gummi e.l.

Jeg hadde knust den/ødelagt den sånn at ingen ser hva det er for noe. Også sortert så godt jeg kunne, med plastavfall og annet avfall i restavfall, emballasje der den tilhører, også selve elektronikken hadde jeg kastet i el-avfall. Når den er tatt fra hverandre er det ingen som ser hva det er mer.

Anonymkode: 08347...a32

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går ut ifra at det er elektronikk, som er litt vanskeligere å kaste enn noe bare laget av gummi e.l.

Jeg hadde knust den/ødelagt den sånn at ingen ser hva det er for noe. Også sortert så godt jeg kunne, med plastavfall og annet avfall i restavfall, emballasje der den tilhører, også selve elektronikken hadde jeg kastet i el-avfall. Når den er tatt fra hverandre er det ingen som ser hva det er mer.

Herregud. Er du 12 år? 

Gjenvinn den, ingen bryr seg. Og om den er ubrukt og i pakke er det ingen som bryr seg eller tenker noe

Anonymkode: 8fb90...2ba

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Er du 12 år? 

Gjenvinn den, ingen bryr seg. Og om den er ubrukt og i pakke er det ingen som bryr seg eller tenker noe

Anonymkode: 8fb90...2ba

Herregud. Er du 10 år?

Jeg svarer på TS sin problemstilling, som tydeligvis er vinklet sånn at hen synes det er pinlig å kaste det sånn at andre ser det. Hvordan kan det trigge deg?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...