Gå til innhold

Ditt favoritt tilbehør til biff?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er ditt favoritt tilbehør til biff?

her blir det ofte dampede grønnsaker, poteter av noe slag og bernaise. Men vil gjerne teste andre ting.

Anonymkode: b209b...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd soppstuing? Eller maisstuing? Begge er veldig gode til biff 😊

Anonymkode: df288...8cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asparges med parmesandryss

Bifftomat delt i to og bakt i ovn. Gjerne parmesandryss her også.

Denne salaten. Koriander kan droppes 

Endret av Sultan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Ovnsstekte frites, gjerne av Troll-poteter som jeg synes blir ekstra sprø, særlig om man steker i ande- eller gåsefett.
  • Lettkokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré. Men helst i sommerhalvåret når bønnene er i sesong - ikke importerte bønner fra Kenya om vinteren. Om våren: Grillet norsk asparges.
  • Semitørkede tomater: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/semi-dried-tomatoes
  • Saltbakte rødløk
  • Hjemmelaget compound butter, altså krydder/urtesmør. Mye bedre til biff enn saus, synes jeg. Feks sjalottløk kokt i hvitvin med estragon, persille og litt dijonsennep, eller hvitløk, sitronskall og salte ansjos.

Anonymkode: e8d9e...1ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dampede brokkolini. Pommes Anna. Ovnsbakte charlottløk. Cherrytomater i klase bakt med hvitløk. 

Kun en god olivenolje eller kryddersmør som "saus". 

Anonymkode: 37ee2...c4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pastinakkpure er et must! Er ikke så glad i poteter, så pastinakkpuren blir som en erstatter for potet. 
Har også blitt veldig glad i stekt rosenkål, gjerne stekt sammen med litt tyttebær.
Liker å variere sausene, men cognacsaus og trøffelsaus er av favorittene.

Endret av fillifjonkaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltet løk. Soppstuing.  Noen flak salt potetgull. Søtpotetfries.

Anonymkode: 5eaf4...444

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hasselback poteter ♥️ fløtepoteter, kroketter, fancy potetmos, potet båter, pomfrit, søtpoteter i stedet... Peppersaus, rødvinssaus, soppsaus, chilli bernaise, kryddersmør, maiskrem, bakte grønnsaker som sopp, løk, gulrot, brokkoli, tomat... Shit nå ble jeg sulten 😂

Anonymkode: 655fb...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppstuing eller stekt sopp, dampet brokkoli, smørstekt gulrot, ovnsbakte poteter eller fløtepotet og rødvinssaus eller kryddersmør! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 hours ago, AnonymBruker said:
  • Ovnsstekte frites, gjerne av Troll-poteter som jeg synes blir ekstra sprø, særlig om man steker i ande- eller gåsefett.
  • Lettkokte aspargesbønner vendt i ramsløkpuré. Men helst i sommerhalvåret når bønnene er i sesong - ikke importerte bønner fra Kenya om vinteren. Om våren: Grillet norsk asparges.
  • Semitørkede tomater: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/semi-dried-tomatoes
  • Saltbakte rødløk
  • Hjemmelaget compound butter, altså krydder/urtesmør. Mye bedre til biff enn saus, synes jeg. Feks sjalottløk kokt i hvitvin med estragon, persille og litt dijonsennep, eller hvitløk, sitronskall og salte ansjos.

Anonymkode: e8d9e...1ba

Ingenting slår hjemmelagde ovnsstekte fries.

En mix av stekt sopp, rødløk og finkuttede gulrøtter er også veldig godt til. 

Hjemmelaget bernnaise er utrolig godt men ikke det enkleste. Har bommet der noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...