AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Hei, vi var idag og tok en innvendig UL og da kunne ikke legen se noe foster. Jeg trodde jeg var rundt 8 uker på vei. Jeg hadde en SA før denne graviditeten uten mensen i mellom, så det er litt vanskelig å vite akkurat når eggløsningen kan ha funnet sted. Jeg tok graviditetstest den 4.januar som var positiv. Jeg har masse graviditetssymptomer; ømme, tunge bryst, ligamentsmerter og tisser ofte. Jeg tok en blodprøve hos gynekologen idag og venter på svar, og er satt opp for ny blodprøve igjen førstkommende mandag. Jeg tok også selv en graviditetstest idag og den er positiv (uten at det kanskje har så mye å si) Jeg har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 5cc2f...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 Hvorfor tror du at du er gravid på nytt? Kan være hcg som henger igjen fra forrige graviditet. Anonymkode: 62fee...a45 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror du at du er gravid på nytt? Kan være hcg som henger igjen fra forrige graviditet. Anonymkode: 62fee...a45 Gravid er jeg, så det er ikke noe å spørre om en gang. Jeg hadde SA 24.november. ingen hcg som hang igjen. Anonymkode: 5cc2f...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gravid er jeg, så det er ikke noe å spørre om en gang. Jeg hadde SA 24.november. ingen hcg som hang igjen. Anonymkode: 5cc2f...1a8 Ok, men da er du isåfall utrolig kort på vei om gynekolog ikke kunne se noe. Selv i starten av uke 5 vil man kunne se antydning til svangerskap. Og om du testet positivt allerede 4. januar er det ikke et godt tegn. Det har nok aldri utviklet seg videre, blødning kommer til slutt. Anonymkode: 62fee...a45 15 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Men du kan ikke være rundt 8 uker på vei om du hadde SA 24 november. Det er 8 uker siden 24 november. Mulig gyn ikke så noe siden du er mye kortere på vei? Anonymkode: 76a95...3ee 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men du kan ikke være rundt 8 uker på vei om du hadde SA 24 november. Det er 8 uker siden 24 november. Mulig gyn ikke så noe siden du er mye kortere på vei? Anonymkode: 76a95...3ee Ja, det er mye mulig. Jeg var hos gynekologen uken etter SA og da trodde han vi ville følge normal syklus. Men idag sa han at det er mulig at eggløsningen kan ha kommet senere. (Vi har hatt mye oppfølging hos gynekolog osv pga. Habituell abort, men dette problemet er nå løst da vi fjernet polyppen) Jeg tviholder på håpet om at vi kanskje er kortere på vei enn vi trodde pg at det er derfor det var vanskelig å se noe. Men ønsket hovedsaklig å høre om noen andre har lignende erfaringer? Anonymkode: 5cc2f...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, men da er du isåfall utrolig kort på vei om gynekolog ikke kunne se noe. Selv i starten av uke 5 vil man kunne se antydning til svangerskap. Og om du testet positivt allerede 4. januar er det ikke et godt tegn. Det har nok aldri utviklet seg videre, blødning kommer til slutt. Anonymkode: 62fee...a45 Det er det ikke alltid man gjør, det sa gynekologen også. Anonymkode: 5cc2f...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 Enten er du kortere på vei enn du tror, ellers har det stoppet i utviklingen. Det er enten eller, ikke noe å spekulere i selvom jeg skjønner at det er tungt.. Har stått i det selv, og det verste man gjør er å spekulere i det. Du kan jo ta ny undersøkelse om 2 uker, eventuelt ta blodprøve for å måle hcg stigning. Lykke til! Anonymkode: b4785...cf5 7 1
CatMom82 Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 Ble exu utelukket? Det kan være vanskelig å oppdage. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde positive tester i 2 mnd etter SA, det var noe rester igjen som førte til høyt hcg nivå (måtte legges inn for å få det ut). Hvis de ikke kan se noe på ultralyd i uke 8 så er du jo ikke gravid. Det er ikke vanskelig å se noe på ultralyd etter uke 5-6, det er jo en stor boble med en liten klump inni, og hjerterytme. Hvorfor er du så skråsikker på at du er gravid? Jeg har flere venninner som meg som har hatt positiv test i 6-8 uker etter SA Anonymkode: 63d2a...94f 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 CatMom82 skrev (18 minutter siden): Ble exu utelukket? Det kan være vanskelig å oppdage. Dette. Jeg hadde positiv test, noen svake symptomer, og til slutt noen smerter som ble avfeid med å være "ligamentsmerter". Jeg må ha vært dårlig til å forklare smertene. Uansett, vi målte HCG, og den steg jo, men ikke helt optimalt. Fikk da ultralyd da jeg skulle være 8+4, og det viste seg å være exu. Anonymkode: 58f5b...390 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde positive tester i 2 mnd etter SA, det var noe rester igjen som førte til høyt hcg nivå (måtte legges inn for å få det ut). Hvis de ikke kan se noe på ultralyd i uke 8 så er du jo ikke gravid. Det er ikke vanskelig å se noe på ultralyd etter uke 5-6, det er jo en stor boble med en liten klump inni, og hjerterytme. Hvorfor er du så skråsikker på at du er gravid? Jeg har flere venninner som meg som har hatt positiv test i 6-8 uker etter SA Anonymkode: 63d2a...94f Jeg orker ikke å svare på dette en gang. Jeg skrev at vi har fått tett oppfølging og at jeg er gravid. Anonymkode: 5cc2f...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 Til dere som kommer med en masse rart. Jeg er gravid!! Det er ENTEN at fosteret har sluttet å utvikle seg ELLER at jeg er kortere gravid en vi trodde. KUN dette. Hvis dere ikke kan svare på det jeg spørr om så drit i å svar. Anonymkode: 5cc2f...1a8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #14 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Til dere som kommer med en masse rart. Jeg er gravid!! Det er ENTEN at fosteret har sluttet å utvikle seg ELLER at jeg er kortere gravid en vi trodde. KUN dette. Hvis dere ikke kan svare på det jeg spørr om så drit i å svar. Anonymkode: 5cc2f...1a8 Du må jo ta til deg rådene du får uten å bli aggressiv. Anonymkode: f921d...e45 46 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #15 Skrevet 19. januar 2023 Det er ikke råd, det er påstander jeg allerede har svart på. Kan ikke folk lese? Anonymkode: 5cc2f...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #16 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til dere som kommer med en masse rart. Jeg er gravid!! Det er ENTEN at fosteret har sluttet å utvikle seg ELLER at jeg er kortere gravid en vi trodde. KUN dette. Hvis dere ikke kan svare på det jeg spørr om så drit i å svar. Anonymkode: 5cc2f...1a8 Så exu er utelukket? For man er jo gravid da, men den ligger ikke i livmoren, men utvikler seg et annet sted. Som regel i egglederen, og den vil jo sprekke til slutt. Jeg og den andre som tok opp dette som et alternativ nevnte det ikke for å være frekke og vrange, men fordi det er et reelt alternativ til hvorfor man ikke ser noe i livmoren til en gravid kvinne, og det er viktig å oppdage det før det går galt. Hvis dette er utelukket så er det jo bare å svare det, helt uten å være så fryktelig aggressiv. Anonymkode: 58f5b...390 33 6
AprilLudgate Skrevet 19. januar 2023 #17 Skrevet 19. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er mye mulig. Jeg var hos gynekologen uken etter SA og da trodde han vi ville følge normal syklus. Men idag sa han at det er mulig at eggløsningen kan ha kommet senere. (Vi har hatt mye oppfølging hos gynekolog osv pga. Habituell abort, men dette problemet er nå løst da vi fjernet polyppen) Jeg tviholder på håpet om at vi kanskje er kortere på vei enn vi trodde pg at det er derfor det var vanskelig å se noe. Men ønsket hovedsaklig å høre om noen andre har lignende erfaringer? Anonymkode: 5cc2f...1a8 Mja, det er ikke uvanlig at man får litt forsinket mens/EL ved SA. Så vent 2 uker til. Ta gjerne hcg innimellom for å se om det er stigning Om dere ser stigning hadde jeg beholdt litt håp altså. Jeg ville personlig ikke tatt tidlig UL SÅ tidlig. Ved uke 6 er det like vanlig at man ikke ser noe enda. Om du har tatt prøver av HCG ca 1 mnd etter og de var under 5 så er dette ikke gjenværende hcg nei. Endret 19. januar 2023 av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #18 Skrevet 19. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så exu er utelukket? For man er jo gravid da, men den ligger ikke i livmoren, men utvikler seg et annet sted. Som regel i egglederen, og den vil jo sprekke til slutt. Jeg og den andre som tok opp dette som et alternativ nevnte det ikke for å være frekke og vrange, men fordi det er et reelt alternativ til hvorfor man ikke ser noe i livmoren til en gravid kvinne, og det er viktig å oppdage det før det går galt. Hvis dette er utelukket så er det jo bare å svare det, helt uten å være så fryktelig aggressiv. Anonymkode: 58f5b...390 Jeg er ikke gravid utenfor livmoren. Som jeg skrev tok vi hcg blodprøve idag og skal tilbake på mandag for nye blodprøver. Så som sagt: det er ENTEN at det har stoppet utviklingen eller at jeg er kortere gravid enn vi trodde. Anonymkode: 5cc2f...1a8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #19 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Til dere som kommer med en masse rart. Jeg er gravid!! Det er ENTEN at fosteret har sluttet å utvikle seg ELLER at jeg er kortere gravid en vi trodde. KUN dette. Hvis dere ikke kan svare på det jeg spørr om så drit i å svar. Anonymkode: 5cc2f...1a8 Jeg tror kanskje du bør ta en liten pause fra kvinneguiden, ts. Du får nok ikke de svarene du er ute etter og jeg tror ikke de svarene du får gjør situasjonen noe bedre for deg akkurat nå. Anonymkode: 66625...bbd 46 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #20 Skrevet 19. januar 2023 Just now, AprilLudgate said: Mja, det er ikke uvanlig at man får litt forsinket mens/EL ved SA. Så vent 2 uker til. Ta gjerne hcg innimellom for å se om det er stigning Om dere ser stigning hadde jeg beholdt litt håp altså. Jeg ville personlig ikke tatt tidlig UL SÅ tidlig. Ved uke 6 er det like vanlig at man ikke ser noe enda. Jeg har hatt 14 spontanaborter, så jeg vet godt hva det er. Herregud. Leser ikke folk hva det står? Jeg spør om noen har opplevd det samme!!!!!!!!! Anonymkode: 5cc2f...1a8 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå