Gå til innhold

Hvor viktig er fysisk kontakt i et forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil et forhold uten fysisk kontakt overleve? Dvs, vil man da over tid være/ føle seg som kjærester eller kun venner? 

Hva slags fysisk kontakt er viktig? Stryke? En klem? Sitte/ligge inntil hverandre dag/natt? Sex?

Hvordan vil forholdet og stemningen bli om en trenger mye av dette og den andre ikke ? 

Eller: Hva er forskjellen på venner og kjærester i i et langt forhold. Altså når forelskelsen har gått over og man står i livet med barn, barnehage/skole/Jobb/Idrett ? Trumfer da logistikken intimiteten? Ville du blitt i et forhold uten fysisk kontakt for å gjøre det enklere for deg selv i forhold til hverdagen? Eller ville du forlatt partnere som ikke lenger er din kjæreste, men som er blitt som en god venn ? 

Anonymkode: 06442...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger noe av de romantiske følelsene, hadde ikke forblitt sammen med en som er som "en god venn". Jeg tror jeg kunne levd uten sex om annen intimitet var på plass, sitte inntil, stryke, kysse og klemme i hverdagen. Men uten noe av det tror jeg forholdet for min del hadde vært dødt. Hva andre kan leve med vet bare de selv.

Anonymkode: a6f65...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk kontakt er kjempeviktig. Det være seg alt fra en klem til at man stryker på hverandre der det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk nærkontakt er viktig. Legge seg samtidig, holde rundt hverandre, kose gjennom dagen, klemme osv. 

Med dette på plass kan man fortsatt være kjærester selvom sexen er borte men forsvinner all fysisk kontakt blir man bare roomies og venner 

Anonymkode: 74597...cea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vil et forhold uten fysisk kontakt overleve? Dvs, vil man da over tid være/ føle seg som kjærester eller kun venner? 

Hva slags fysisk kontakt er viktig? Stryke? En klem? Sitte/ligge inntil hverandre dag/natt? Sex?

Hvordan vil forholdet og stemningen bli om en trenger mye av dette og den andre ikke ? 

Eller: Hva er forskjellen på venner og kjærester i i et langt forhold. Altså når forelskelsen har gått over og man står i livet med barn, barnehage/skole/Jobb/Idrett ? Trumfer da logistikken intimiteten? Ville du blitt i et forhold uten fysisk kontakt for å gjøre det enklere for deg selv i forhold til hverdagen? Eller ville du forlatt partnere som ikke lenger er din kjæreste, men som er blitt som en god venn ? 

Spørs helt hvem du spør.

jeg bille blitt i forholdet uten fysisk kontakt. Men hadde nok savnet en god klem inne i mellom. Men det hadde ikke vært nok til å ikke ville være i forholdet.

Så for meg personlig, så er ikke fysisk kontakt viktig.

Anonymkode: 3018d...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig. Uten fysisk kontakt, intimitet, er man bare venner 

Anonymkode: 173ab...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt hormonelt, ikke sant. God fysisk berøring og kos frigjør kjemikalier i kroppen. Godstoffer :)

Anonymkode: 0a0b5...4dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er dette veldig viktig, og jeg gjorde det slutt med eksen min fordi jeg følte vi ble bestevenner som bodde sammen. Virkelig glad i og begeistreret for han, men var 25 år da, og tenkte at jeg ikke vil gå resten av mitt liv uten å oppleve lidenskap igjen. Å være utro med en jeg ble forelsket i samtidig, var ikke et alternativ.
Jeg vet ikke om det er slik, men min erfaring er at i forhold hvor ikke sex eksisterer lenger, er det heller ikke så mye annen fysisk kontakt. Ved å klemme og kose og kysse blir man minnet på det som ikke er der, eller «elefanten i rommet», nemlig at det aldri blir sex.
Men mulig noen er fornøyd med å gjøre alt annet enn sex, men jeg vil tro det ligger i bakgrunnen som noe som ikke fungerer i forholdet og ødelegge litt for all fysisk tilnærming.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg trenger intimiteten, den fysiske kjemien.  Kosen, nærheten og sexen. 

Å bare være venner er en dealbreaker for meg..

Anonymkode: 12b88...18f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er fysisk kontakt viktig. Men for drømmemannen kunne jeg nok levd en stund uten, dersom den følelsesmessige nærheten var der og jeg visste at den manglende fysiske nærheten var midlertidig. 

Anonymkode: 583f8...6f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er fysisk kontakt essensielt for at jeg har det bra i forholdet, og det er det heldigvis for min kjære også. Enda viktigere for ham enn for meg virker det som. Han blir rett og slett nedenfor ganske fort dersom det ikke er fysisk kontakt, fordi jeg har hodet i annet. Setter jeg meg inntil og koser litt på ham lyser han kjapt opp som en stjerne igjen. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er fysisk kontakt viktig. Det er det ikke for mannen. Vi har sex, men det er stort sett kun da jeg blir berørt. 

Det er rett og slett nitrist. Men alt annet fungerer bra, så jeg velger å bli. Jobber med å forandre han…

Anonymkode: 2fcbb...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

For meg er det kroken på døra om jeg ikke får fysisk kontakt i ett forhold. 
For meg er alt fra en klem, ligge inntil hverandre før vi skal sove, og gjerne om morgen, og sex veldig viktig. 

Ryker sexen, da er forholdet dødt slik jeg ser det.

Jeg er ikke i ett partner-forhold, men min erfaring var at så fort nærheten (i form for sex, kyss og klem, være inntil hverandre) begynte å bli fraværende, og mannen i forholdet ikke ville verken prate eller sette ord på sine behov fra meg - så ble det slutten på forholdet.

Jeg har ikke barn, og ønsker heller ikke det - så kan ikke si noe rundt det temaet og eventuelt om logistikk trumfer nærhet etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysisk kontakt er helt nødvendig. Hvis ikke ender man med å føle seg som venner, og ikke kjærester. Må kysse og kose litt hver dag, og sex noen ganger i uka 😊 Hadde en tørke i en periode da ungene var små, men da skled vi veldig fra hverandre og føltes ikke som kjærester lenger. Måtte jobbe veldig for å få forholdet på beina igjen og ha det koselig som kjærester igjen, men det gikk 😊

Anonymkode: 382c3...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke sammen så det blir jo mindre kos å fysisk kontakt sånn i det daglige, men når vi først er sammen er det viktig for oss med nærhet. Sitte/ligge sammen i sofaen, kile/kose armen/ryggen, et kyss når man går forbi den andre. Morgenkyss, hadet kyss, velkommen hit kyss. Kos å klem. Hadde blitt gal uten kos (og sex)

Anonymkode: 57bd9...77c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har begge fysisk kontakt som et viktig kjærlighetsspråk. Jeg gir også mye kos og klemmer til dyret mitt og til andre nære folk i mitt liv.

Anonymkode: 14d7d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (6 minutter siden):

KG i et nøtteskall😂

B0609E68-79AE-4187-86C9-D92EFCBCCAE0.jpeg

Verden i et nøtteskall. Folk er forskjellige.

For meg er kjærtegn viktig, som klem og kyss og å holde hender. Sex er ikke like viktig for meg. Jeg hadde blitt værende i et sexløst forhold, men ikke i et kysseløst forhold.

Noen over her spurte hva som er igjen etter at forelskelsen har lagt seg. Det som er igjen, er kjærligheten. Den dype, utvilsomme, gjennomborende, livslange kjærligheten. Selv uten sex så er det forskjell på et kjærlighetsforhold og vennskap. Man elsker ikke sine venner på samme måte som sin livspartner. Og den dype kjærligheten forsvinner ikke bare fordi man ikke har sex.

Anonymkode: 5e1ab...079

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 timer siden):

For min del er fysisk kontakt essensielt for at jeg har det bra i forholdet, og det er det heldigvis for min kjære også. Enda viktigere for ham enn for meg virker det som. Han blir rett og slett nedenfor ganske fort dersom det ikke er fysisk kontakt, fordi jeg har hodet i annet. Setter jeg meg inntil og koser litt på ham lyser han kjapt opp som en stjerne igjen. 

Han høres ut som et barn:)

Anonymkode: c1dfa...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, så det finnes selvsagt ingen fasit på spørsmålet ditt. Noen trenger nærhet og sex flere ganger om dagen, mens noen kan leve i forhold som andre vil karakterisere som «venner» i mange år. 

Selv kunne jeg levd lenge uten sex, men ikke uten klemming, kosing og generelt nærhet med mannen min. Så det må jeg ha og heldigvis er vi veldig like der. Vi trenger ikke ha sex så ofte noen av oss, men har alltid en eller annen fysisk kontakt når vi sover. Det samme har vi når vi sitter i sofaen samt at vi ofte holder hender når vi er ute på gåtur. I hverdagen ellers er det litt stryking når vi passerer hverandre eller en plutselig klem. Det er dette som får meg til å føle at jeg har en kjæreste og ikke bare bor med en kompis. Men jeg har forståelse for at andre føler annerledes. 

Anonymkode: 2a21e...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...