Gå til innhold

Periodisk fasting - vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ønsker å gå ned 5-6 kg. 
Er det noen som har noe formening om periodisk fasting kan fungere til det?

jeg tenker da spise mellom kl.  11-19.

jeg bør sikkert i de  perioden spise sunt…
Hva kan man drikke når i tiden før 11. og etter 19? 

Kom  gjerne med gode innspill dersom noen sitter inne med gode tips. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å gå ned i vekt, må du ligge i kaloriunderskudd. Faste hjelper overhodet ikke om du ligger i kalorioverskudd - noe man fint kan gjøre selv om man bare spiser mellom 11-19. 

Du kan drikke hva som helst som ikke inneholder kalorier. Vann, te, kaffe, sukkerfri saft/brus, etc. Koffein virker sulthemmende, og varm drikke hjelper også mot sultfølelse. 

Anonymkode: 1d9fe...db2

Skrevet

Hehe, alt det rare de kaller ting. Før i tiden kaldte vi periodisk faste "å vente med å spise til du er skikkelig sulten."

Anonymkode: 64cf0...131

• Liker 1
Gjest Lars1009
Skrevet

Fasting anbefales primært ikke for vektnedgang, men de andre helsefordelene det gir.

Spis mindre, beveg deg mer.

Skrevet

Jeg går ned i vekt ved periodisk faste. Spiser tre måltider per dag. Så hopper jo over frokost rett og slett. Uten at jeg spiser mer til de andre måltidene. 

Skrevet

Jeg har tydeligvis drevet med periodisk fasting i mange år, da jeg alltid spiser mine tre måltider mellom kl. 8 og 16. Ikke visste jeg at det var fasting, jeg er bare ikke sulten etter middag. Jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg har kaloriunderskudd.

Anonymkode: 36e14...90c

Skrevet
Lars1009 skrev (7 timer siden):

Fasting anbefales primært ikke for vektnedgang, men de andre helsefordelene det gir.

Spis mindre, beveg deg mer.

Mamma fikk tips om 5:2 dietten elns, ved å faste to dager i uka, og resten spise som «normalt», og ho gikk ned ganske mye på en måned. 

Anonymkode: 700eb...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...