AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #41 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er advokat, og er forbauset over hvor lavt det generelle dannelsesnivået er hos mange av mine kolleger,og advokater flest. Svært mange er skremmende lite bevandret i grunnleggende dannelsesdisipliner som historie, politikk, vitenskap, litteratur, kunst og filosofi. Og jeg har nok en midtanke om at en intellektuell/dannet lege er omtrent like sjelden som en intellektuell advokat. Anonymkode: 535aa...204 *mistanke Anonymkode: 535aa...204
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #42 Skrevet 19. januar 2023 Hadde tatt han med høyest lønn så han kan matche livsstilen min Anonymkode: 201d4...c76
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #43 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er advokat, og er forbauset over hvor lavt det generelle dannelsesnivået er hos mange av mine kolleger,og advokater flest. Svært mange er skremmende lite bevandret i grunnleggende dannelsesdisipliner som historie, politikk, vitenskap, litteratur, kunst og filosofi. Og jeg har nok en midtanke om at en intellektuell/dannet lege er omtrent like sjelden som en intellektuell advokat. Anonymkode: 535aa...204 Det er trist da. Det jeg får med meg fra den fronten er en og annen artikkel i et magasin, man da har de nok plukka ut de smarteste til å skrive dem:-). Sitter pr nå med en lavere utdanna mann enn meg, men han har så mange andre gode kvaliteter at jrg ikke plages av det, annet enn at vi krangler litt når vi skal se film sammen. Ville dog vært vrient for meg å være sammen med en fyr uten høyskole/,universitet, for da hadde vi hatt for ulik måte å snakke på. Anonymkode: c57ac...c85
Embla82 Skrevet 19. januar 2023 #44 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde ventet til jeg virkelig falt for noen. Skal jeg være i et forhold så må det være den jeg aller mest vil være sammen med om jeg kunne valgt fra hele verden. Det har gjort singelperiodene litt langdryge, men verdt det. Det har endt med lange og stabile forhold.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #45 Skrevet 19. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: F.eks leger og jurister har ofte kunnskap om samfunn og kultur fordi fagene deres ikke finnes i et kulturelt vakum. Anonymkode: c57ac...c85 Det er en drøss av fagfelt som ikke eksisterer i et vakum. Selvsagt har leger kunnskap om de delene av samfunnet som er relatert til deres virke, men de trenger ikke å ha noe bedre totalforståelse av samfunnet enn de aller fleste andre. Det samme gjelder for jurister. Anonymkode: a622d...220
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #46 Skrevet 20. januar 2023 18 hours ago, T-AA said: Jeg vektet etter hvert utdanning høyt da jeg var på utkikk etter en livspartner. Man skal tross alt tilbringe mye tid sammen og da er det viktig å dele interesser og være på samme intellektuelle nivå. Har møtt menn med høy utdanning som det likevel var umulig å ha dype og interessante samtaler med, de var rett og slett litt grunne og uopplyste selv om de var flinke i jobben sin Anonymkode: 61218...2ef 1
herzeleid Skrevet 20. januar 2023 #47 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvor mye vekter dere utdannelse og lønn? Jeg tror på mange måter et slikt spørsmål blir som å spørre "hvor mye vekter dere symmetri i ansiktstrekk". Det er svært få som bevisst vektlegger symmetri eller "det gylne snitt" i seg selv, men for de aller fleste har det mye å si for hvor attraktiv en vurderer noen. Noe tilsvarende er kanskje tilfelle for utdannelse og status. 1
TheOne Skrevet 4. september 2023 #48 Skrevet 4. september 2023 (endret) feilpost Endret 4. september 2023 av TheOne
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #49 Skrevet 4. september 2023 Det er viktig at han trives i jobben han har, og er engasjert. Og at han er økonomisk ansvarlig. Hva han jobber med og hva han tjener er nesten uvesentlig. Selv om jeg erfarer at jeg lettest får god match med noen som er omtrent på samme nivå som meg selv når det gjelder jobb og utdanning. Men jeg har absolutt opplevd unntak der også. Anonymkode: 76061...eca
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #50 Skrevet 4. september 2023 Altså både det ene og det andre er ubetydelig om ikke kjemien er der. Så da må man heller snu litt på det å spørre hva som utgjør kjemien? For meg er det kjemi når : 1) Vi kan prate lett i lag om stort og smått. Jeg har selv en utdanning, ambisjoner og et arbeid som gjør det naturlig for meg og ha samtaler utover vært/vind, hva har du gjort eller spist i dag. hva han arbeider med eller på hvilket nivå han har utdanning i selv er igrunn ikke så viktig men det er viktig at han er et reflektert mennesker, som gjerne har tanker å meninger forankret i etablerte teorier og metoder. Samt handlekraft og driv. 2) lønn er langt fra viktig. Men punk 1, gjenspeiler seg gjerne her. Det er også viktig at vi kan leve nogenlunde likt i livsstil. Jeg med brutto på 1,3 mil ville ikke klart å leve mitt liv fult ut slik jeg ønsker om partner var deltidsansatt med brutto 400 000. Gapet i hverdagen blir for stort, samt gapet i hva man ønsker ut av livet i opplevelser, hus og standard. 3) Den fysiske kjemien. for meg oppstår den med mange ulike utseender. Felles er lyst, lekenhet, nysgjerrighet i samsvar med den mentale kjemien av punketene over. Etter min erfaring er det for kvinner flest totalen som utgjør noen mens enkelt moment hverken kvalifiserer eller diskvalifiserer. Anonymkode: 7eb05...f23
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #51 Skrevet 4. september 2023 Vil ikke ha en pengegrisk mann som skal eie eie eie… Ville følt meg dårlig med to hytter, to biler, svært hus osv. Eller at penger liksom betydde så mye. Dyre merkeklær og sånt. Det er ikke meg. Anonymkode: 3c0fb...66a 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #52 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 8.03): Tenker da f.eks en litt mindre pen mann med millioninntekt vs en pen mann med helt gjennomsnittlig inntekt. Hvem av dem hadde du valgt hvis kjemien var omtrent den samme? Anonymkode: 135e9...c24 Det kommer jo an på øyet som ser. Kvinnen som ser mannen må jo like utseendet hans også, for å bli tiltrukket. Vil mannen godta en kvinne som er "mindre pen" som du selv uttrykker det, eller håper du at millionlønnen skal få pene damer til å se forbi utseendet? Er det dette du egentlig spør om? Anonymkode: 6caa3...eb9
SPOCA Skrevet 4. september 2023 #53 Skrevet 4. september 2023 Jeg velger den jeg har best kjemi med. Så lenge han kan forsørge seg selv og ikke har mye usikret gjeld(dårlig økonomi slik at han må leve på andre), er jeg ikke så veldig opptatt av lønn eller utdanning. Derimot er jeg opptatt av å finne noen som jeg finner intellektuelt stimulerende, og det fordrer jo en viss interesse for visse temaer. Om man har det gjennom utdanning eller en hobby er ikke så interessant, men vi må være på bølgelengde.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #54 Skrevet 4. september 2023 SPOCA skrev (1 minutt siden): Jeg velger den jeg har best kjemi med. Så lenge han kan forsørge seg selv og ikke har mye usikret gjeld(dårlig økonomi slik at han må leve på andre), er jeg ikke så veldig opptatt av lønn eller utdanning. Derimot er jeg opptatt av å finne noen som jeg finner intellektuelt stimulerende, og det fordrer jo en viss interesse for visse temaer. Om man har det gjennom utdanning eller en hobby er ikke så interessant, men vi må være på bølgelengde. Var ikke utgangspkt for tråden at man likte begge like godt? Anonymkode: 3c0fb...66a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #55 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 8.03): Tenker da f.eks en litt mindre pen mann med millioninntekt vs en pen mann med helt gjennomsnittlig inntekt. Hvem av dem hadde du valgt hvis kjemien var omtrent den samme? Anonymkode: 135e9...c24 Hadde valgt mannen jeg ble forelsket i. Min eks tjente veldig godt og det påvirket aldri meg det. Det er da ikke mine penger. Anonymkode: 1ca9d...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #56 Skrevet 4. september 2023 Jeg har vært sammen med en fyr med masse penger og en med beina godt planta på jorda og lite penger . Foretrekker han siste, ca like pene. Han med minst penger var mye flinkere til å vise omsorg på de små nære ting som betyr mye men koster lite❤️ Anonymkode: 69714...a69 1
SPOCA Skrevet 4. september 2023 #57 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Var ikke utgangspkt for tråden at man likte begge like godt? Anonymkode: 3c0fb...66a Jo, men da ville jeg ikke valgt noen av dem. En jeg vil være sammen med må jeg ha unik kjemi med. 1
elisa1819 Skrevet 4. september 2023 #58 Skrevet 4. september 2023 (endret) Penger betyr ikke mye, akademisk utdanning gjør det. Endret 4. september 2023 av elisa1819 Feilposting 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #59 Skrevet 4. september 2023 Jeg traff han jeg giftet meg med som 21-åring. Han var da pen, oppegående og passelig ambisiøs. Vi hadde begge to en bachelorgrad i boks. Vi har deretter tatt master og fått gode jobber. Vi er fortsatt pene begge to😆 Anonymkode: ec375...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #60 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 22.23): Jeg er advokat, og er forbauset over hvor lavt det generelle dannelsesnivået er hos mange av mine kolleger,og advokater flest. Svært mange er skremmende lite bevandret i grunnleggende dannelsesdisipliner som historie, politikk, vitenskap, litteratur, kunst og filosofi. Og jeg har nok en midtanke om at en intellektuell/dannet lege er omtrent like sjelden som en intellektuell advokat. Anonymkode: 535aa...204 Jeg gikk på universitetet. Der og da føltes utdanningen som «alt» og jeg følte meg klok når jeg kom ut. Nå etter 20 år så opplever jeg kanskje at det primært var en døråpner og «enabler», og at det jeg har gjort og lært etterpå har vel så stor betydning for hvem jeg er i dag. Anonymkode: cfed1...266 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå