AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Del Skrevet 19. januar 2023 jeg har en gutt på 12 som bruker de største barnestørrelsene - 14 år eller 170/176. Tenkte meg til Junkyard å kjøpe en ny hettegenser til ham, men de har bare voksenstørrelser. og da lurer jeg på om noen vet om det er noe overlapp der? altså, er det f.eks slik at XS tilsvarer str 12, slik at jeg må rett på S,eller er det XS som er riktig? Anonymkode: 8fcc8...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg vet ikke om det er noen forskjell på gutt/herre og jente/kvinne, men jentungen bruker 170/S. XS blir litt knapt til henne. Hun bruker for øvrig helst T-skjorter fra gutteavdelingen siden hun foretrekker at overdelene faktisk er lange nok til å overlappe buksa. Anonymkode: 7455c...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Del Skrevet 20. januar 2023 Min gutt gikk rett fra str 170 til S og M i herrestørrelse. Anonymkode: e68c6...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Del Skrevet 20. januar 2023 Du kan nok fint gå rett til S i herre hettegensere. Min på 12 høres ut som like stor som din, og han bruker S i herre. Er litt stort, men det kan slike gensere være, og så har de heller litt å vokse inn i. Anonymkode: 6410f...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke om det er noen forskjell på gutt/herre og jente/kvinne, men jentungen bruker 170/S. XS blir litt knapt til henne. Hun bruker for øvrig helst T-skjorter fra gutteavdelingen siden hun foretrekker at overdelene faktisk er lange nok til å overlappe buksa. Anonymkode: 7455c...428 TS her. Jeg har en datter som er eldre, og jeg husker godt at hun aldri kunne bruke de største barnestørrelsene, rett og slett fordi de hadde barnefasong, selv om de i og for seg var store nok. Når hun kom i puberteten og fikk kvinneformer, måtte hun over på de minste voksenstørrelsene selv om hun ift høyde skulle kunne bruke 164. Problemet med gutten på 12 er rett og slett at vi må over på små herrestørrelser fordi det er så utrolig dårlig utvalg i de største barnestørrelsene. Han kunne fint brukt de største barnestørrelsene, men han må ha 170 og helst 176 nå, og det er ikke ofte jeg finner noe i de størrelsene. Jeg innså at jeg ikke kan handle på nettet før jeg vet litt mer, så jeg tok med en genser han har i 170 og gikk til en fysisk butikk og sammenlignet. Det viste seg at den var omtrent som XS i en modell, og mer som S i en annen modell, og i en tredje modell må han opp i M, så det er jamen ikke lett. Dette var en sammenligning mellom Peak Performance i str 170, og diverse modeller fra Chosen i XS, S og M. Hadde nok vært bedre å gjøre sammenligningen innenfor samme merke. Anonymkode: 11ffe...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 20. januar 2023 #6 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan nok fint gå rett til S i herre hettegensere. Min på 12 høres ut som like stor som din, og han bruker S i herre. Er litt stort, men det kan slike gensere være, og så har de heller litt å vokse inn i. Anonymkode: 6410f...961 Enig! TS: det høres ut som han må begynne å bli med å prøve klærne i butikken :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Del Skrevet 20. januar 2023 Går sikkert greit med gutter, de har jo mer eller mindre samme kroppsform gjennom livet. Jeg har jenter, og selv om de har høyden til de minste damestørelsene er det jo ikke snakk om å kunne fylle dem ut. En 13-åring som fremdeles har barnekropp passer bare i klær fra barneavdelingen, og det er sårt når alle vennene for lengst er over i ungdoms- og voksenbutikker. Anonymkode: 61840...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Del Skrevet 20. januar 2023 kruspersilletaco skrev (45 minutter siden): Enig! TS: det høres ut som han må begynne å bli med å prøve klærne i butikken haha, ja, jeg vet, man han hater å gå i butikker, og han hater å prøve klær!! Anonymkode: 11ffe...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Del Skrevet 20. januar 2023 Det var en bitteliten stund min gikk med litt store gensere. Vanskelig å finne xs i herre, de fleste starter på s. Gikk fra 164 til s. Bruker noen bukser i 164 fortsatt, og m i gensere og boksere. Min erfaring er at man må prøve akkurat i overgangen der, for det er så store forskjeller. Anonymkode: 3c523...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 20. januar 2023 #10 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): haha, ja, jeg vet, man han hater å gå i butikker, og han hater å prøve klær!! Anonymkode: 11ffe...a2d Hva om du tar med en genser og tshorte som passer, og sammenligner i butikken? Har en sånn her også, og en som vil prøve ALT! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. januar 2023 #11 Del Skrevet 20. januar 2023 Hovedforskjellen mellom barneklær og herreklær er lengden på ermene (eller beina når det er snakk om bukser). En genser i S og en i 170 er ofte omtrent like, men den i S vil ha mye lengre ermer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Del Skrevet 20. januar 2023 kruspersilletaco skrev (2 timer siden): Hva om du tar med en genser og tshorte som passer, og sammenligner i butikken? Har en sånn her også, og en som vil prøve ALT! 😄 ja, det er nok løsningen. Det er jo sånn jeg har gjort med sko til ham i alle år, men akkurat hoods liker jeg best å kjøpe på nettet... Anonymkode: 11ffe...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå